اتریوم 2.0

راه اندازی اتریوم 2.0 بسیار نزدیک است

یکی از دولوپر های اتریوم 2.0 پیش بینی کرده است که پروتکل قراردادهای سپرده گذاری (deposit-contract) طی چند روز آینده منتشر می شود و استیکینگ اتریوم امسال رسما آغاز به کار می کند.

Ben Edgington که توسعه دهنده ConsenSys می باشد، یک آپدیت منتشر کرده است که پیش بینی می کند که بیکن چین (beacon chain) اتریوم 2.0 طی شش تا هشت هفته آینده اتفاق می افتد. او در پستی خبر از راه اندازی کاندید شماره صفر با ورژن V1.0.0 خبر داد و بیان کرد که آدرس پروتکل قرارداد سپرده گذاری بایستی این هفته اعلام شود. قرارداد سپرده گذاری یا همان واریز به کاربران اجازه می دهد کوین های اتریوم بین دو ساختار اتریوم و اتریوم 2.0 ارسال شوند و یکی از معدو بروزرسانی های باقی مانده برای راه اندازی کامل فاز صفر اتریوم 2.0 می باشد.

همانطور که بنده متوجه شده ام، ما برای شروع یک اتفاق جدید آماده هستیم. قراراد سپرده گذاری یا همان deposit contract در چند روز آینده منتشر می شود و 6 تا 8 هفته بعد بیکن چین پدید خواهد آمد.

با این حال گروه دولوپر های مهندسی PegaSys تاکید کرد که پیش بینی های او یک بیانیه رسمی نیست.

برای تکمیل شدن فاز صفر، بعد از لانچ شدن بیکن چین، بایستی 500 هزار اتریوم برای استیکینگ قفل شوند و به دنبال آن یک هفته وقفه نیاز است که به شبکه فرصت دهید تا آماده شود. در پروتکل جدید اتریوم کاربران به جای ماین کردن با استیکینگ، سرمایه خود را چند برابر می کنند و در کنار آن تراکنش های شبکه را تایید می نمایند.

به گفته Edgingto ، نسخه جدید اتریوم در برابر حملات DoS مقاوم است و به طور موقت به صورت چهاربرابری کارمزدهای جریمه را چهاربرابر می کند.

علت چهار برابری شدن جریمه ها (پنالتی) به خاطر اختلالات زیادی بود که در شبکه آزمایشی Spadina رخ داده است و علت دیگر آن مشارکت پایین در شبکه آزمایشی Medalla می باشد. البته این افزایش کارمزد ها همان طور که ذکر شده است، موقتی بوده و هدف از این افزایش آن است که به سرمایه گذاران اطمینان سرمایه گذاری در این پلتفرم را بدهیم.

مردم از شبکه های آزمایشی خسته شده اند. وقت آن رسیده که فاز صفر اتریوم را هرچه سریع تر آغاز کنیم.

پستی که Edgington منتشر کرده است، پس از موفقیت آمیز بودن شبکه Zinken انتشار پیدا کرده است. شبکه زینکن دومین مرحله نهایی قبل از راه اندازه اصلی فاز صفر اتریوم 2.0 بوده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments