کسب درآمد از اینستاگرام

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام از طریق تبلیغات

اگر چه اینستاگرام در ابتدای شروع به کارش ابزاری برای به اشتراک گذاری تصاویر بود، اما حالا می توان روی آن به عنوان یک پلتفرم تجاری و ابزاری برای کسب و کار حساب کرد که امکان استفاده از آن توسط هر کسی وجود دارد حتی افرادی که به عنوان واسطه عمل می کنند و خود فروشنده مستقیم محصول یا خدماتی نیستند. شاید از خود بپرسید که چگونه می توان به کسب درآمد از اینستاگرام پرداخت و فروش محصولات و خدمات در اینستاگرام از چه نظر هایی با دیگر انواع کسب و کار های الکترونیکی تفاوت دارد؟ در این مقاله آموزشی به توضیح و آموزش روش هایی می پردازیم که از طریق تبلیغات در اینستاگرام به صورت رایگان و بدون نیاز به صرف هزینه بتوانید به کسب درآمد بپردازید.

آیا می توان از اینستاگرام کسب درآمد کرد؟

بله قطعا شما می توانید به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازید.

علاقه مندان به این شبکه اجتماعی همیشه به دنبال روش هایی برای پول درآوردن از این پلتفرم بوده اند.

شاید حالا با خود بگویید که الان که متوجه شدم که می شود به کسب درآمد از اینستاگرام پرداخت، چگونه این کار را انجام دهم؟

نگران نباشید، قرار است در ادامه این مقاله آموزشی از رمز و رازهایی که کاربران برای کسب درآمد از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند را به شما نشان دهیم.

ممکنه قصد داشته باشید تمرکز خود را بر روی مطالب و پست های اسپانسر هایی بگذارید که می خواهند به مخاطبین شما برسند و شما را به عنوان بهترین واسطه بین خود و مخاطبانشان می یابند. یا می توانید نقش بازاریاب را داشته باشید و با فروش محصولات و خدماتی که متعلق به برند های دیگر است، پول در بیاورید.

در کنار این دو روش اصلی برای کسب درآمد از اینستاگرام و البته شبکه های اجتماعی دیگر، ممکن است بخواهید محصولات خودتان را بفروشید که می تواند این محصولات دیجیتالی، فیزیکی یا حتی به شکل خدمات باشد.

قدرت اینستاگرام در جذب مخاطب برای شما چقدر است؟

اعاداد و ارقام پشت اینستاگرام سرسام آور است و این پلتفرم همراه با فیسبوک رشد می کند. در حالی که فیسبوک به صورت ماهانه 2.07 میلیارد کاربرا فعال دارد، رشد اینستاگرام به 800 میلیون کاربر در طی 7 سال در سال 2017 از زمان عرضه اش در سال 2010 رسید.

با توجه به این که اینستاگرام محبوبیت بی وقفه ای را بدست می آورد، جای تعجب نیست که کاربران اینستاگرام تبدیل به نیرویی غیر قابل کنترل می شوند. آن ها روش هایی را پیدا کرده اند که از طریق آن می توانند به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازند و این کار را از طریق تصاویری که می گذارند، انجام دهند.

برای اهداف تجاری و کسب و کار، دانستن نکات زیر درباره اینستاگرام خوب است :

  • هر ماه 800 میلیون کاربر فعال هستند. این مقدار سه برابر جمعیت آمریکا است.
  • هر روز 500 میلیون کاربر فعال هستند. این مقدار تقریبا دو برابر جمعیت آمریکا است.
  • در سال 2017، 70.7 درصد از کسب و کار های آمریکایی از اینستاگرام استفاده کردند. با وجود 30 میلیون کسب و کار کوچک و بزرگ در این کشور، یعنی حدودا 21 میلیون کسب و کار آمریکایی از اینستاگرام استفاده می کنند.
  • 80 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام را دنبال می کنند. یعنی 640 میلیون کاربر حداقل یک اکانت تجاری در اینستاگرام را دنبال می کنند.
  • هر ماه 2 میلیون تبلیغ کننده در اینستاگرام وجود دارد.
  • هر سال مدت زمانی که در اینستاگرام صرف می شود، 80 درصد افزایش می یابد.
  • در سال 2016، 48 درصد از برند های آمریکایی از اینستاگرام برای نمایش کسب و کار خود استفاده کردند. در سال 2017 این مقدار به 71 درصد و در سال 2018 به 82 درصد رسید.
  • 300 میلیون حساب کاربری در اینستاگرام از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده می کنند.

اما رده سنین کاربران اینستاگرام :

  • 18 تا 29 سال : 59 درصد
  • 30 تا 49 سال : 33 درصد
  • 50 تا 64 سال : 18 درصد
  • بالای 64 سال : 8 درصد

جنسیت کاربران در اینستاگرام :

  • خانوم ها : 38 درصد
  • آقایان : 26 درصد
  • دیگر : 36 درصد

پست های اینستاگرام با تگ موقعیت مکانی 79 درصد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، تصاویری که در آن چهره وجود دارد 38 درصد لایک بیشتری می گیرد و محتوایی که توسط کاربران تولید می شود 4.5 درصد رشد می کند.

داستان های موفقیت در کسب درآمد از اینستاگرام

شما می توانید از تجربیات بقیه در روش کسب درآمد از اینستاگرام از مطالعات و موفقیت هایشان، یاد بگیرید.

یک سبک خاص در زندگی را تبلیغ کنید و پس از آن به فروش محصولاتی که پیش تر درباره آن ها آشنایی داده بودید، بپردازید. می تواند هر چیزی باشد از سرگرمی گرفته تا هر چیزی که می خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید. فقط روی چیزی که به بهترین شکل انجام می دهید، تمرکز کنید.

با استفاده از برنامه های کاربردی که اینستاگرام را به وبسایت کسب و کار اینترنتی شما متصل می کند، یکپارچگی در کارتان بیشتر هم می شود. Shopify می تواند با حساب کاربری بیزینس اینستاگرام شما یکپارچه شود و فرآیند های کسب و کار را برای شما ساده تر کند.

کارآفرینانی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، کسب و کار اینستاگرامی خود را با فروشگاه اینترنتی خود یکپارچه کرده اند.

داستان BeardBrand

صفحه اینستاگرامی BeardBrand
صفحه اینستاگرام BeardBrand

BeardBrand در ابتدا در مقاله ای در نیویورک تایمز معرفی شد. فروشگاه آن ها با 30 دلار و یک فروشنده متعهد شروع به کار کرد. این که چگونه از اینستاگرام کسب درآمد کردند، داستانی منحصر به فرد و الهام بخش است.

آن ها محصولاتی به فروش می رسانند که مرد های ریش بلند برای سبک زندگی خود به آن ها نیاز داشتند. BeardBrand.com با 124,000 فالور در اینستاگرام حضور پررنگی دارد.

فالور های شما در این شبکه اجتماعی می توانند حس تعلق به پست هایی که می گذارید کنند و شرایطی مشابه را با آن هایی که در تصاویر شما وجود دارد را داشته باشند و این می تواند نقطه ای برای جذب آن ها باشد.

داستان RadLimeShop

صفحه اینستاگرام RadSlimShop
صفحه اینستاگرام RadSlimShop

 

با داشتن بیش از یک میلیون فالور، کالا ها معمولا در عرض 24 به فروش می رسد. ویدیویی هایی که این برند در اکانت اینستاگرام خود می گذارد، چشم نواز و واضح است. بازدیدکنندگان می توانند صدای ریز ترکیدن اسلایم ها را بشنوند. این ویدیو هایی که از تصاویر جذابی ساخته شدند، بی شک برای بازاریابی و تبلیغات بسیار قوی عمل قوی کنند.

برای مثال، اسلایم Minty Rainbow Chip بیش از 179K بازدید داشته است. با چنین بازدیدی کاملا قابل درک است که چگونه این محصول در 24 ساعت به طور کامل به فروش رسیده است و چگونه توانسته اند به کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات بپردازند.

داستان SoAestheticShop

صفحه اینستاگرام SoAestheticShop
صفحه اینستاگرام SoAestheticShop

موسس SoAestheticShop، جاستین وانگ به استایل فشن Harajuku علاقه دارد و اکانت اینستاگرام او، بزرگترین کانال کسب و کارش است. وانگ در ماه 12,000 دلار از طریق فروش محصولات مختلف در می آورد و از مدل کاری DropShipping هم استفاده می کند. به این معنا که خودش محصولی در انبار نگهداری نمی کند بلکه فقط واسطی بین خریدار و فروشنده است.

پیش نیاز های موفقیت در کسب درآمد از اینستاگرام

باید ها و نباید ها، استفاده از فیلترهای بهینه و اعمال تاکتیک های تبلیغاتی کلید یک کسب و کار موفق است. ولی می بایست درباره یک سری روند ها و قوانین آگاه باشید تا بتوانید رویای کسب درآمد از اینستاگرام را محقق کنید.

جنبه تجاری اینستاگرام را بشناسید

دو نوع حساب کاربری Personal (شخصی) و Business (تجاری) در اینستاگرام قابل ساخت است. حساب کاربری تجاری در سال 2016 به میان آمد. می بایست ابتدا بدانید که این نوع حساب کاربری چه مزایایی دارد و چگونه باید به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

باید ها و نباید ها را بدانید

اینستاگرام درباره این که چگونه باید پست بگذارید، نوع تصاویر و ویدیو ها برای ارسال و این که در روز چقدر می توانید چیزی بفرستید، توضیحاتی داده است. حتی تعداد هشتگ هایی که می توانید استفاده کنید، محدود است. یعنی ممکن است با نوشتن بیش از 30 هشتگ مه به محتوای شما ارتباطی ندارد، حساب کاربری خود را از دست بدهید.

طبق گفته CoSchedule، پیشنهاد می شود در روز بین 1 تا 2 پست در اینستاگرام خود قرار دهید تا کاربران شما اذیت نشوند و البته که وقت کافی برای ساخت پست های منحصر به فرد و با کیفیت داشته باشید.

طبق گفته Sprout Social، طول ایده آل کپشن اینستاگرام بین 138 تا 150 کاراکتر است. برای کپشن تبلیغات روی همان 125 کاراکتر تمرکز کنید. تعداد مناسب هشتگ ها بین 5 تا 10 عدد است. اگر چه تا بیش از 20 عدد هم شدنی است ولی پیشهاد نمی شود.

در صورتی که پست های شما بیش از 20 هشتگ داشته باشد ممکن است توسط اینستاگرام دچار Shadow ban شود. به این معنا که اینستاگرام پست شما را در یک سری هشتگ ها در بخش جستجو بر اساس هشتگ به دیگران نشان نمی دهد. چنین اتفاقی به مرور شانس کسب درآمد از اینستاگرام را از شما می گیرد.

چگونه فالور اینستاگرام جذب کنیم؟

یک سوال پیش می آید : پیش از شروع فروش یا پس از این که شروع کردیم به دبنال جذب فالور باشیم؟

پاسخ ساده آن این است که هم پیش از شروع فروش و هم بعد از شروع باید این کار را انجام دهید.

جذب فالور اینستاگرام
جذب فالور اینستاگرام

ایده آل این است که چند هزار فالور پیش از شروع فروش محصول خود داشته باشید. در این صورت لازم نیست تصویر محصولات را در اکانتی خالی از فالور ارسال کنید. با داشتن چند هزار فالور، می توانید نسبت به پست هایی که می فرستید انتظار واکنش داشته باشید (لایک و کامنت) که برای شروع و به راه افتادن چرخه فعالیت ها بسیار خوب است.

حالا چگونه می توانید تعداد زیادی فالور اینستاگرام جذب کنید؟ 7 نکته ای که در ادامه گفته می شود را برای این کار به خاطر داشته باشید. داشتن فالور بالا کلید مهم در کسب درآمد از اینستاگرام است.

پروفایل اینستاگرام خود را بهتر کنید

مطمئن شوید که از نام کاربری استفاده می کنید که کمتر از 30 کاراکتر باشد. حتی اگر می توانید نام کاربری را انتخاب کنید که در دیگر شبکه های اجتماعی هم با همان نام فعالیت کنید.

بیوگرافی پروفایل اینستاگرام شما باید حداکثر 150 کاراکتر باشد. از لینک های قابل کلیک برای ورود به سایت خود در بیوگرافی اکانتتان استفاده کنید. در اینستاگرام فقط همین یک بخش است که می توانید لینک اینترنتی در آن قرار دهید.

از یک هشتگ اختصاصی همیشه استفاده کنید

مثلا اگر نام حساب کاربری شما Nice Barbershop است، از هشتگ nicebarbershop# استفاده کنید. در این صورت هر گاه که بخواهید از گفت و گو ها درباره برند خودتان با خبر شوید کافی است تا این هشتگ را جستجو کنید. احتمالا در بنر های تبلیغاتی در سطح شهر هم دیده اید که از یک سری هشتگ خاص در تبلیغات خود استفاده می کنند تا با جستجوی آن به تمامی مطالبق مرتبط با آن برند در اینستاگرام دسترسی داشته باشید.

در بحث های مرتبط با کار خود شرکت کنید

حساب های کاربری دیگر مرتبط با کسب و کار خود را دنبال کنید و در بحث هایی که پیش می آید شرکت داشته باشید. به این روش فالور های بیشتری بدست می آورید.

مسابقه برگزار کنید

با استفاده از یک تصویر و یک هشتگ منحصر به فرد مسابقه ای را به راه بیاندازید درباره جایزه آن در تصویر بگویید. با دادن جایزه و دعوت از کاربران به مشارکت در این مسابقه می توانید بازدیدکننده بیشتر بدست بیاورید.

ویدیو زنده و استوری بسازید

در استوری های اینستاگرام می توانید از برچسب موقعیت مکانی، استیکر، متن های متحرک، لایه رنگی، متن معمولی و فیلتر های چهره استفاده کنید که به شما کمک می کند پیام خود را به شکلی جذاب تر به مخاطب برسانید.

مرتب پست بگذارید

نکته مهم تداوم کار شماست و این که شیوه ارسال پست تغییر نکند و همه پست هایتان با یک فرمت و شکل باشد. در واقع نوع پست گذاشتن شما و ابزار که استفاده می کند باید بیانگر و شناساگر برند شما باشد.

ار تبلیغات اینستاگرام برای رسیدن به مخاطبین بیشتر استفاده کنید

خود اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا بدون صرف وقت بتوانید هر چه سریع تر در این شبکه اجتماعی به مخاطبین واقعی برسید و این کار با پرداخت پول صورت می گیرد. به طور متوسط هزینه درج یک تبلیغات در اینستاگرام می تواند بین 0.70 تا 1 دلار برای شما هزینه داشته باشد.

شما می توانید با استفاده از خدمات پرداخت با مستر کارت وبسایت پرداخت بین المللی Pay98 تبلیغات اینستاگرام خریداری کنید.

مدل های کسب و کار اینستاگرامی

اینستاگرام مکانی ایده آل برای فروش محصولات خوش عکس است.. به عبارتی دیگر، اگر محصول شما در تصویر جذاب میافتد، به احتمال زیاد به راحتی می توانید آن را در اینستاگرام بفروشید. حتی اگر خودتان خوش عکس هستید، می توانید با گرفتن تصاویر زیبا فالور بیشتر جذب کنید و از همین راه در اکانت خود تبلیغات برند های دیگر را انجام دهید.

مدل های کسب و کار اینستاگرامی
مدل های کسب و کار اینستاگرامی

به طور کلی 4 مدل کسب و کار قابل پیاده سازی در اینستاگرام وجود دارد.

محصولات واسط بفروشید

می توانید بدون نیاز به داشتن سرمایه و بدون نیاز به خرید محصولات، تبلیغ یک سری محصولاتی را کنید و پس از این که سفارش خرید آن ها را دریافت کردید یک راست از فروشنده به سمت خریدار آن را روانه کنید. در این میان شما می توانید به عنوان تبلیغ کننده از هر دو طرف مبلغی را دریافت کنید. در واقع این کار به گونه ای رفع کوتاهی ها و کاستی های برند های مختلف در نشان دادن ویژگی های محصولاتشان است که شما آن را جبران می کنید.

تاثیر گذار شوید و از پست های اسپانسری پول در بیاورید

اگر به مرحله ای برسید که بر روی دیگران تاثیر گذار باشد و به اصطلاح حرف شما برو داشته باشد، می توانید در همکاری با دیگر برند ها تبلیغاتی را نشان دهید از این را پول در بیاورید.

بازاریاب شوید

می توانید محصولات افراد دیگر را بفروشید و سهمی برای خودتان از این بین دریافت کنید. بسیاری از افراد در اینستاگرام به همین روش پول در می آورند.

محصولات خودتان را بفروشید

می توانید محصولات فیزیکی خودتان یا محصولاتی که از تامین کنندتان خریداری می کنید را بفروشید. در چنین روشی بی شک می بایست مقداری سرمایه اولیه داشته باشید و پول خرج کنید. البته استفاده از چنین روشی زمانی پیشنهاد می شود که قبلا تجربه موفقی از مدل های قبلی داشته باشید.

همچنین در نظر داشته باشید که در این صورت نیاز به مکانی فیزیکی برای نگهداری از کالا خواهید داشت که همین باعث افزایش هزینه هایتان و به همین ترتیب افزایش قیمت محصولاتتان می شود

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مجتبی
مجتبی
4 سال قبل

خیلی خیلی ممنون ازتوضیحات خیلی خیلی خوبتون شما بهترین