ترید NFT ها به چه معناست؟ | با مفهوم NFT Flipping آشنا شوید!

حتی اگر در نقاط دور افتاده هم زندگی می کنید و علاقه مند به حوزه ارزهای دیجیتال باشید قطعا درباره NFT ها و اختلال عظیمی که در فضای دیجیتال تاکنون ایجاد کرده اند، شنیده اید. میانگین حجم معاملات این حوزه ماهانه در نیمه اول سال 2021 از 64 میلیون دلار به بیش از 750 میلیون دلار در نیمه دوم رسید. در حال حاضر، این رشد چشمگیر هنوز بسیار ادامه دارد، و ما شاهد هستیم که کاربران تصادفی توییتر آثار هنری را با هزاران دلار ترید می کنند. اگرچه ممکن است بیشتر آنها با ارقام زیادی فروخته نشود، اما خبر خوب این است که با اطلاعات کافی میتوانید توکن غیرمثلی خود را بسازید و درآمد کسب کنید. حال بیایید بررسی کنیم ترید NFT ها به چه معناست؟ چگونه می توان از NFT ها درآمد کسب کرد؟ 

فلیپینگ (Flipping) چیست؟

فلیپینگ یک اصطلاح ساده برای خرید اقلام با قیمت های پایین و فروش سریع برای کسب سود است. این برای تمامی حوزه ها وجود داشته است – از روزهایی که کارت‌های تجاری، اسباب‌بازی‌ها و … را برای کسب سود خرید و فروش می کردند تا اکنون که ما شاهد موج عظیمی در فضای NFT هستیم.

ترید NFT ها به چه معناست؟

شما فقط می توانید چیزهای با ارزش و منحصر به فرد را خرید و فروش کنید. توکن های غیرمثلی (NFT) ثابت کرده اند که ارزشمند هستند و به سرعت انواع سرمایه گذاران را جذب می کنند. علاوه بر نگهداری بیت کوین و سایر الت کوین ها، با ایجاد و جمع آوری آثار هنری توکن شده برای درازمدت، ممکن است بخواهید برای بازدهی سریعتر در پروژه های NFT با حجم بالا شرکت کنید. اگر چه پرخطر است، اما ترید NFT ها به عنوان راهی نسبتاً سریع برای افزایش دارایی شما به شمار می رود. 

چگونه پروژه های NFT پتانسیل دار را شناسایی کنیم؟

چگونه پروژه های NFT پتانسیل دار را شناسایی کنیم؟

مانند هر بازار مالی، کسب سود نیازمند تجزیه و تحلیل معیارها برای گرفتن بهترین تصمیم ممکن است. به طور کلی، مردم همیشه به دنبال دارایی هایی هستند که در حال حاضر کمتر ارزش گذاری شده اند یا انتظار دارند ارزش آنها در آینده افزایش یابد.

با NFT ها، باید جایگاه خود را پیدا کنید و تحقیقاتی با کیفیت انجام دهید. توکن های غیر مثلی (NFT) رایج شامل هنر با مضمون حیوانات، نقاشی های انتزاعی، کلکسیون ها، نام های دامنه یا حتی قطعات مجازی زمین است.

در میان سایر عوامل، سه معیار کلیدی در درجه اول تعیین می کنند که یک پروژه NFT چقدر خوب عمل می کند. اینها عبارتند از:

تعداد اقلام: کمیابی یا کمبود تعداد یک NFT منحصر به فرد همیشه تقاضا را بالا می برد. پروژه های NFT با تعداد محدودی از آیتم ها به احتمال زیاد به شما سود می دهند.

کمترین قیمت تعیین شده: قیمت کف به معنای کمترین قیمتی است که می توانید یک کالا را دریافت کنید. شما می خواهید به دنبال اقلامی با قیمت پایین و حداقل عرضه باشید.

حجم و نقدینگی: کسب سود در هر بازار کاملاً به نقدینگی بستگی دارد. شما می خواهید سرمایه گذاری های خود را با پلتفرم هایی با حجم معاملات بالا انجام دهید. این احتمال وجود دارد که به سرعت کلکسیونرهایی را ببینید که مایل به خرید اقلام شما هستند.

قبل از ترید NFT ها باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

قبل از ترید NFT ها باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

کسب درآمد با خرید هر توکن NFT غیرممکن است، مگر اینکه کاربر بداند که آیا یک پروژه خاص نتیجه خواهد داد یا خیر. بازار NFT مملو از طیف وسیعی از ابتکارات است و خطر سرمایه گذاری در پروژه هایی وجود دارد که در ابتدا سودآور به نظر می رسند اما بعداً نتیجه نمی دهند و باعث می شوند شما متحمل ضرر و زیان زیادی شوید.

بنابراین، تمایز بین سرمایه گذاری های بزرگ و بد بسیار مهم است. استفاده از انواع روش ها که متناسب با نیازهای خاص کاربر هستند، حیاتی می باشد.

در زیر نکات خاصی وجود دارد که کاربران می توانند برای سودآوری NFT ها را اعمال کنند.

بررسی عملکرد قیمت توکن NFT

هزینه ارزان‌ ترین قطعه یک پروژه که از ابتدا در بازار قابل دسترسی است، قیمت کف یک NFT است. هرکسی که قصد دارد در زمینه ترید NFT ها فعالیت کند می تواند از این فاکتور استفاده کند تا به عنوان یک قاعده کلی ارزش یک NFT را درک کند.

🎰کاربران باید در نظر داشته باشند که قانونی شکنی خرید در بازارهای NFT به راحتی بر قیمت کف تاثیر می گذارد.
🎰این میزان پایداری پروژه را به کاربران نشان می دهد.
🎰اگر تغییرات مکرر در قیمت کف محصول وجود داشته باشد، این احتمال وجود دارد که پروژه برای سرمایه گذاری امن نیست.
🎰از سوی دیگر، قیمت های ثابت و بالا نشان می دهد که یک پروژه توسط سرمایه گذاران بیشتری نگهداری می شود که به امکانات بلندمدت آن اعتماد دارند.

حجم معاملات

همانطور که کاربران بیشتری شروع به خرید، فروش و ترید NFT ها  در این پروژه می کنند، حجم آن افزایش می یابد. به عنوان بخشی از تحقیقات خود، کاربران باید با مشاهده حجم در نمایه سازندگان ببینند که چه مقدار ارز دیجیتال در طول زمان جابجا شده است. اگر حجم کم باشد، نشان دهنده کاهش قیمت NFT است، در حالی که حجم زیاد نشان دهنده نقدینگی است.

بررسی کمیابی و منحصر به فرد بودن NFT

NFT ها زمانی که با ویژگی های خاص در تعداد کم شناسایی شوند نادر در نظر گرفته می شوند. کاربر چنین NFT های خاصی را حفظ می کند مگر اینکه پیشنهادی به او ارائه شود که نتواند رد کند. نادر بودن یک NFT نشان می‌دهد که به دست آوردن آن دشوار است و حتی پیدا کردن آن سخت‌ تر است.

بررسی و تحقیق در مورد سازنده NFT

یک NFT را می توان با انجام تحقیقات مناسب روی تیمی که آن را توسعه داده و ایجاد کرده است، مشروع تلقی کرد. همانطور که قبلا ذکر شد، احتمال کلاهبرداری از کاربران در صنعت کریپتو وجود دارد. با استفاده از Scour from bitsCrunch، کاربران می توانند پیشینه NFT را قبل از خرید آن بررسی کنند.

🌀 بررسی وب سایت تیم توسعه دهنده محل خوبی برای شروع است.
🌀 وجود لیستی از بنیانگذاران و اعضای تیمی که روی این پروژه کار کرده‌اند، یک شاخص قابل اعتماد از قانونی و معتبر بودن NFT است.
🌀 دنبال کردن اعضای تیم در رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا در مسیر درست پروژه حرکت کنید.
🌀بررسی وب سایت برای تعداد فالوورها، اعم از اینکه تعداد آنها افزایش یافته است یا خیر.
🌀نگاهی به پروژه های گذشته تیم و نحوه عملکرد آنها در بازار نشانه دیگری است که باید به آن توجه کرد.
🌀هر پروژه موفق در گذشته چیزی است که باید آن را در نظر داشت.

کجا میتوان پروژه های NFT را به صورت اسپات ترید کرد؟

کجا میتوان پروژه های NFT را به صورت اسپات ترید کرد؟

برای خرید و فروش توکن های غیر مثلی می توانید از طریق روش های نامبرده اقدام کنید. 

مراجعه به بخش های اختصاصی در پلتفرم های NFT

پلتفرم‌های NFT کار بسیار خوبی را انجام می‌دهند و کاربران را به سمت دارایی‌های بالقوه ای که پتانسیل بالایی برای رشد دارند راهنمایی می‌کنند. برای مثال، بخش‌های «هنرمندان برتر» و «قطعات انحصاری» در پلتفرم AirNFT بخش های خوبی هستند که می‌توان هنگام خرید به آنها نگاه کرد. همچنین صفحات رتبه‌بندی و فعالیت در OpenSea نیز اطلاعاتی در مورد پروژه‌های بالقوه عالی ارائه می‌دهند.

رسانه های اجتماعی 

به لطف رسانه های اجتماعی، شروع رایگان اکنون در همه جا وجود دارد. احتمالاً می دانید که هنرمندان و اینفلوئنسرهای شناخته شده NFT اغلب پروژه های جدیدی را در صفحات رسانه های اجتماعی خود مانند توییتر، ردیت، تلگرام، دیسکورد و اینستاگرام اعلام می کنند. بررسی صفحات آنها ایده خوبی است. همچنین، پلتفرم‌های ترید NFT ها دارای حساب‌های رسانه اجتماعی هستند که در آن اغلب پروژه‌های کاربران خود را تبلیغ می‌کنند.

چگونه از NFT ها درآمد کسب کنیم؟

چگونه از NFT ها درآمد کسب کنیم؟

بهترین راه برای کسب درآمد از طریق ترید NFT ها این است که توکن های غیر مثلی پروژه های پتانسیل دار را در زمانی که ارزان هستند خریداری کنید. اگر همه NFT های موجود را در زمانی که ارزان هستند خریداری کنید، می توانید آنها را با قیمت های زیادی بفروشید.

با این حال، برای انجام این کار، باید با بازار NFT آشنایی کاملی داشته باشید. بازارها و پلتفرم های خرید و فروش NFT وب سایتی هایی هستند که تمام آیتم های NFT و ارزش بازار فعلی آنها را فهرست می کند. استفاده از سایت ها آسان است و می توانید به سرعت در آن NFT ها جستجو کنید تا تلنگرهای سودآور را بیابید.

ترید NFT ها یا همان NFT Flipping از یک فرایند ساده پیروی می کند. شما به یک کیف پول سازگار با Web3 مانند متامسک (Metamask) یا تراست ولت (Trust Wallet) نیاز دارید. پس از تامین مالی حساب خود و افزودن موجودی، می توانید با استفاده از مرورگر درون برنامه ای به پلتفرم های مختلف NFT دسترسی داشته باشید. 

به عنوان مثال پلتفرم AirNFT مکان مناسبی برای شروع این نوع سرمایه گذاری است. به لطف جامعه در حال رشد و فعال ارزهای دیجیتال، می‌توانید NFT‌ ها را با هزینه‌های ارزان بخرید و از آن‌ها ثروت قابل توجهی به دست آورید. 

در مورد فروش، دانستن اینکه چه زمانی وقت فروش است، . در حالی که این تصمیم صرفاً بر عهده شماست، نظارت بر حجم و شناخت پروژه و در عین حال مراقبت از حرکت به پروژه های دیگر بسیار مهم است.

توجه: باید به خاطر داشته باشید که NFT ها به اندازه همتایان قابل تعویض خود قابل نقدشوندگی نیستند، به این معنی که شما فقط تا زمانی می توانید سود کنید که خریدارانی تمایلی برای خرید NFT شما داشته باشند. از این رو، باید توجه داشته باشید که با یک سرمایه مازاد در این پروژه ها شرکت کنید که در صورت عدم فروش ضرر و زیان زیادی را متحمل نشوید.

سوالات متداول

چگونه می توان از ترید NFT ها درآمد کسب کرد؟

مانند هر بازار سهام مالی، برای کسب سود، کاربران نیاز به تجزیه و تحلیل و تحقیق کامل دارند تا بهترین تصمیم را بگیرند. به طور معمول، برای ترید NFT ها باید دارایی ها یا اقلامی را انتخاب کنید که در حال حاضر ارزش پایینی دارند و اطمینان دارید که در آینده رشد خوبی را تجربه خواهند کرد.

آیا ترید توکن های غیر مثلی هزینه ای دارد؟

در NFT Flipping شما تنها لازم است هزینه تراکنش و خرید توکن غیر مثلی در بلاک چین مورد نظر را پرداخت کنید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
کالکشن "DEP ROOKS"
کالکشن "DEP ROOKS"
11 ماه قبل

کالکشن DEP ROOKS شامل مجموعه ای از ان اف تی های کلاغ هست که هر کدام شخصیت منحصر به فردی خودش را دارد كه با چندين نرم افزار و بدون استفاده از هوش مصنوعي به صورت انيميشن طراحي و ساخته شده است.
………………………………………………………………..