ضعیف ترین و سود آور ترین ارزهای دیجیتال در سال 2021

ضعیف ترین و سود آور ترین ارزهای دیجیتال در سال 2021

بدون شک می توان گفت که سال 2021 با تمام فراز و نشیب هایی که داشت، یک سال صعودی برای کریپتوکارنسی ها به شمار می آید.

در سال 2021، قیمت بیت کوین چندین بار شاهد سقف جدید خود بود اما این روند صعودی در قیمت ارزهای دیجیتال به طور یکسان دیده نشد و برخی از آنها سال چندان خوبی را پشت سر نگذاشتند.

از آغاز سال 2021 مجموع ارزش بازار کریپتو 190 درصد رشد را شاه بوده است که این میزان را از کمتر از 800 میلیون دلار به بیش از 2.3 تریلیون دلار رسانده است و در 3 تریلیون دلار، سقف تاریخی خود را ثبت کرد.

3 رمز ارز برتر از نظر افزایش قیمت

در بین 10 کوینی که بیشترین افزایش ها را به خود در این سال اختصاص داده اند، شرایط با ابتدای سال فرق کرده است و ارزهای نظیر Solana، آوالانچ (AVAX) و USDC با نزدیکتر شدن به پایان سال، عملکرد فوق العاده ای از خود نشان دادند.

دوج کوین (DOEG)

قیمت دوج کوین در این سال رشد بسیار چشمگیری داشت که بیشتر آن را مدیون حمایت های ایلان ماسک بوده است. بیشترین رشد Dogecoin به ماه های آپریل و مه (فروردین و اردیبهشت) تعلق دارد که بیش از 1,100 درصد افزایش را شاهد بود که آن را به سقف قیمت 0.731 دلار رساند. این افزایش، DOGE را در جایگاه چهارم کوین مارکت کپ قرار داد.

از آن زمان به بعد، با وجود روند نزولی که قیمت با آن روبرو گردید، اما سیر پذیرش و لیست شدن این کوین در صرافی ها و بازار های تجاری از سراسر جهان همچنان ادامه دارد.

ارزش DOGE در برابر بیت کوین در سال 2021، میزان 2,100 درصد افزایش داشته است و آن را از 168 ساتوشی به 3,696 ساتوشی رساند.

نمودار قیمت دوج کوین
منبع: Coingecko

سولانا (SOL)

توکن بومی شبکه سولانا (Solana) از دیگر افزایش یافته های بزرگ 2021 به شمار می آید. این توکن سال را با قیمت 1.52 دلار آغاز کرد و در زمان نگارش این مطلب، خرید و فروش سولانا با قیمت 150 دلار انجام می گیرد. بیش از 9,800 درصد افزایش در یک سال.

این توکن سقف قیمت خود را در ابتدای نوامبر و با قیمت 260 دلار به ثبت رساند و آن را به جایگاه چهارم کوین مارکت کپ رساند.

افزایش هزینه های شبکه Ethereum از جمله عوامل موثر در انتقال حجم زیادی از دارایی به شبکه Solana بود که در کنار سرمایه گذاری های بزرگ، به افزایش قیمت SOL منجر گردید.

نمودار قیمت سولانا

ترا (LUNA)

توکن بومی شبکه پرداختی دیفای با نام ترا (LUNA)، توانست خود را به جمع 10 کوین برتر برساند. LUNA سال 2021 را با قیمت 0.65 دلار آغاز کرد و برای جامعه تریدر ها هنوز ناشناخته بود.

افزایش چشمگیر قیمت در ماه دسامبر (آذر) قیمت LUNA را به سقف آن در 77.73 دلار رساند و این رشد قیمتی از اواسط تابستان آغاز گردیده بود. 

این توکن از آغاز سال 2021 تا کنون، 8,515 درصد افزایش را به ثبت رسانده است. 

از موثرترین عوامل در این موفقیت LUNA، ایجاد همکاری های وسیع و سریع بر روی اکوسیستم Terra می باشد.

نمودار قیمت ترا

3 رمز ارز که بیشترین سقوط را شاهد بودند

اینترنت کامپیوتر (ICP)

در بین هیاهو های موجود، پروژه اینترنت کامپیوتر (ICP) سرانجام پس از توسعه های پشت پرده، با روندی انفجاری به روی صحنه آمد.

این پروژه وعده یک انقلاب عظیم در عرصه اینترنت و آی تی را داد که به توسعه دهندگان آن اجازه می دهد کد های خود را مستقیماً بر روی “اینترنت عمومی” نصب کنند.

با لیست شدن این ارز در صرافی های بزرگ و افزایش تقاضا برای آن، در اواسط بهار 2021، قیمت به طور سریعی به سقف خود در 700 دلار رسید. 

از آن زمان به بعد، سقوط این کوین قیمت آن را به کف تاریخی خود در 24.29 دلار رساند. یک سقوط سنگین در 4 دسامبر، قیمت را به 96 درصد کمتر از اوج آن در ماه های قبلی رساند.

نمودار قیمت icp

ایاس (EOS)

ارزی که خیلی ها معتقد بودند که قاتل اتریوم (ETH) خواهد بود، نتوانست انتظارات را برآورده کند و از نظر عملکرد قیمتی، موفقیت چندانی نداشت.

ایاس (EOS) همچنین در 1 ژانویه، از بین 10 رمز ارز برتر کنار زده شد و به سقوط در تمام سال ادامه داد. زمانی که سایر دارایی ها افزایش های 3 یا 4 رقمی از خود نشان می دادند، قیمت ایاس تنها 15 درصد افزایش داشت که آن را به یکی از بازندگان بزرگ سال 2021 تبدیل می کند.

سقف قیمت ایاس در 22.71 دلار به ثبت رسیده است که البته اکنون با قیمت 86 درصد کمتر از آن معامله می گردد.

به تازگی، اعضای اکوسیستم EOS، نارضایتی خود را نسبت به مسیر این شبکه ابراز کردند. 

نمودار قیمت eos

مونرو (XMR)

رمز ارز متمرکز بر حریم خصوصی یعنی مونرو (XMR) به گونه ای در سال 2021 سقوط سنگینی را شاهد بود که خیلی از صرافی های بزرگ، این ارز را از لیست خود خارج کردند

قیمت XMR در این سال تنها 17 درصد افزایش داشت و به هیچ وجه به سقف خود در ابتدای سال 2018 یعنی 524 دلار، حتی نزدیک هم نشد. این کوین فعلا با قیمت 183 دلار معامله می گردد و از اوج خود 66 درصد فاصله منفی گرفته است که آن را به رتبه 49 کوین مارکت کپ رسانده است. 

این رمز ارز از آغاز سال، 30 درصد ارزش خود را در برابر BTC از دست داده است.

نمودار قیمت مونرو

با درنظر گرفتن این افزایش ها و سقوط ها، می توان گفت امسال بیت کوین 67.5 درصد و اتریوم 440  درصد افزایش را شاهد بوده اند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments