5 ارز انفجاری با احتمال پامپ در این هفته

5 ارز انفجاری با احتمال پامپ در این هفته (15 آذر)

اگر BTC سطح 49000 دلار را حفظ کند، اتریوم (ETH)، ماتیک (MATIC)، الگورند (ALGO) و الروند (EGLD) می‌ توانند در طول «مرحله تثبیت بیت‌کوین» بالاتر روند.

بیت کوین (BTC) و اکثر آلت کوین ها در 4 دسامبر با یک موج نزولی قابل توجه مواجه شدند. داده ها حاکی از انحلال بیش از 2.5 میلیارد دلار ارز دیجیتال در یک دوره 24 ساعته است.

در پاییز اخیر، اتریوم (ETH) به عملکرد بهتر از بیت کوین ادامه داده است. در حالی که تسلط بیت کوین در بازار به زیر 41 درصد رسیده است، اتر همچنان به رشد خود ادامه داده و تسلط آن بر بازار به بالای 21 درصد رسیده است.

مشاهده روزانه داده های بازار رمزنگاری
مشاهده روزانه داده های بازار رمزنگاری _ منبع: Coin360

برخی از تحلیلگران بر این باورند که کاهش اخیر قیمت بیت کوین می تواند منجر به یک مرحله طولانی از ادغام و تثبیت قیمت بیت کوین شود. یکی از بنیانگذاران Decentrader filbfilb انتظار دارد بیت کوین در سه ماهه اول سال آینده به خوبی تثبیت شود. لکس موسکوفسکی، مدیر ارشد اجرایی Moskovski Capital نیز انتظار دارد “عملکرد صعودی بیت کوین آهسته شکل بگیرد.”

آیا بیت کوین طی چند روز آینده به کف قیمت خود می رسد؟ کدام رمز ارزها با تثبیت قیمت بیت کوین رشد می کنند؟ بیایید در ادامه نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر را که می توانند بازار را در این هفته شگفت زده کنند را بررسی کنیم.

بیت کوین (BTC/USDT)

بیت کوین در پایان ماه سپتامبر در میانگین متحرک ساده 100 روزه (54496 دلار) از حمایت قوی برخوردار شده بود و این حمایت مهمی برای گاوها برای دفاع بود.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT _ منبع: TradingView

با این حال، خرس ها نقشه های دیگری داشتند. آنها در 3 دسامبر قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده 100 روزه رساندند که ممکن است باعث چندین توقف ضرر شود. این منجر به فروش وحشتناک شد و جفت BTC/USDT در 4 دسامبر به 42000 دلار سقوط کرد.

میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه (56219 دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه فروش بیش از حد، نشان می دهد که خرس ها دست برتر را دارند. اگر این جفت از سطوح فعلی به سطح پایین تر ادامه یابد، توقف بعدی می تواند حمایت قوی در 40000 دلار باشد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، جفت می‌ تواند به میانگین متحرک ساده 100 روزه برسد، که ممکن است به عنوان یک مانع قوی عمل کند. وقفه و بسته شدن بالاتر از این سطح، اولین نشانه ای از امکان بهبودی قوی تر خواهد بود.

نمودار 4 ساعته BTC/USDT
نمودار 4 ساعته BTC/USDT _ منبع: TradingView

این جفت در داخل یک الگوی کانال نزولی معامله شده است. خرس‌ ها قیمت را به زیر خط حمایت کانال کشاندند، اما گاو ها این شیب را خریدند و جفت را دوباره به کانال هل دادند.

اگر گاوها با موفقیت از خط حمایت دفاع کنند، جفت می تواند تا میانگین نمایی متحرک 20 روزه (20-EMA ) بالا رود. انتظار می رود که این سطح دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند. اگر قیمت از 20-EMA کاهش یابد، نشانگر منفی باقی ماندن احساسات بازار است. این ممکن است احتمال شکست زیر کانال را افزایش دهد.

اگر این اتفاق بیفتد، این جفت می‌ تواند به منطقه حمایت قوی با قیمت 42000 تا 40000 دلار سقوط کند. در مقابل، شکستن و بسته شدن بالاتر از 20-EMA اولین علامتی است که فروشندگان ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. سپس این جفت می تواند تا خط مقاومت کانال افزایش یابد.

اتریوم (ETH/USDT)

اتریوم (ETH) در چند روز گذشته بین 4868 دلار و 3900 دلار محدود شده است. اگرچه خرس‌ ها قیمت را در 4 دسامبر به زیر محدوده بردند، اما نتوانستند سطوح پایین‌ تر را حفظ کنند. گاوها در این کف قیمتی همانطور که از دم بلند روی نمودار شمعی روز دیده می شود، اقدام به خرید اتریوم کردند.

نمودار روزانه ETH/USDT
نمودار روزانه ETH/USDT _ منبع: TradingView

اگر گاوها قیمت بالاتر از 3,900 دلار را حفظ کنند، جفت ETH/USDT می‌ تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4326 دلار) افزایش یابد. شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح می تواند مسیر رالی احتمالی را به بالاترین قیمت تاریخ 4868 دلار باز کند. گاوها باید بر این مانع غلبه کنند تا از سرگیری روند صعودی را خبر دهند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس‌ ها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت را به زیر 3900 دلار کاهش دهند و حفظ کنند. اگر آنها موفق شوند، این جفت می تواند به حمایت قوی در 3400 دلار سقوط کند.

نمودار 4 ساعته ETH/USDT
نمودار 4 ساعته ETH/USDT _ منبع: TradingView

بازگشت این جفت ارز در نزدیکی سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8% در 4215.12 دلار با مقاومت سخت مواجه است. 20-EMA شیب دار است و RSI در محدوده منفی قرار دارد، که نشان دهنده یک ادونتج جزئی برای خرس ها است.

اگر قیمت حمایت 4000 دلاری را بشکند، این جفت می تواند به 3823.98 دلار کاهش یابد. شکستن و بسته شدن به زیر این سطح می تواند منجر به تست مجدد 3503.68 دلار شود.

برعکس، اگر گاوها قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک برانند، این جفت می تواند تا 4654.88 دلار افزایش یابد و سپس بالاترین سطح تاریخ را به چالش بکشد.

ماتیک (MATIC/USDT)

پالی گان (MATIC) طی چند روز گذشته در یک الگوی کانال صعودی معامله می شود. گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت کانال در 3 دسامبر رساندند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این ممکن است باعث سیو سود در 4 دسامبر شده باشد.

نمودار روزانه MATIC/USDT
نمودار روزانه MATIC/USDT _ منبع: TradingView

جفت MATIC/USDT به میانگین متحرک ساده 100 روزه (1.54 دلار) سقوط کرد اما خریداران وارد عمل شدند و اقدام به خرید ارز ماتیک در کف کردند. با این حال، فتیله بلند روی کندل امروزی نشان می دهد که خرس ها نزدیک به خط مقاومت می فروشند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.85 دلار) در حال افزایش است و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان دهنده ادونتج برای خریداران است. اگر بازگشت فعلی ادامه یابد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای خط مقاومت برسانند.

از طرف دیگر، یک شکست و بسته شدن به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (1.76 دلار) می تواند قیمت را به میانگین متحرک 100 روزه بکشاند.

نمودار 4 ساعته MATIC/USDT
نمودار 4 ساعته MATIC/USDT – منبع: TradingView

بهبود این جفت ارز با فروش در سطح اصلاحی فیبوناچی 78.6% در 2.21 دلار مواجه است. اگر خرس‌ ها قیمت را به زیر 20-EMA برسانند، این جفت می‌ تواند به 50-SMA و سپس به 100-SMA کاهش یابد. شکست به زیر این حمایت می تواند درها را برای کاهش به 1.54 دلار باز کند.

برعکس، اگر قیمت از 20-EMA برگشت، گاوها دوباره سعی خواهند کرد این جفت را به بالای 2.21 دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت می تواند تا 2.40 دلار افزایش یابد. گاوها باید این مانع سربار را برطرف کنند تا این جفت به بالاترین قیمت تاریخ 2.70 دلار برسد.

الگورند (ALGO/USDT)

الگوراند (ALGO) در 4 دسامبر به زیر سطح حمایت بحرانی 1.50 دلار سقوط کرد، اما گاو ها اقدام به خرید الگورند (ALGO) در کف کردند، همانطور که از دم بلند روی نمودار شمعی دیده می شود. گاوها اکنون سعی خواهند کرد قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک برانند.

نمودار روزانه ALGO/USDT
نمودار روزانه ALGO/USDT _ منبع: TradingView

اگر این کار را انجام دهند، جفت ALGO/USDT می تواند تا خط مقاومت افزایش یابد. این یک سطح مهم برای دفاع خرس ها است زیرا شکستگی بالای آن می تواند الگوی مثلث نزولی را باطل کند. سپس این جفت می تواند تا 2.36 دلار و بعداً به 2.55 دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین‌ های متحرک کاهش یابد، نشان‌ دهنده فروش خرس‌ ها در رالی خواهد بود. سپس این جفت می‌ تواند حمایت خود را با قیمت 1.50 دلار دوباره آزمایش کند. شکستن و بسته شدن زیر این سطح، راه‌ اندازی نزولی را کامل می‌ کند. سپس این جفت می تواند به 0.80 دلار کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته ALGO/USDT
نمودار 4 ساعته ALGO/USDT _ منبع: TradingView

این جفت برای مدتی بین 1.60 تا 2 دلار معامله می شود. خرس ها قیمت را به زیر 1.60 دلار رساندند اما نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. این نشان دهنده خرید تهاجمی در کف قیمت است. گاوها قیمت را به محدوده بازگردانده اند.

اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک برانند، این جفت ارز می تواند به مقاومت بالای 2 دلار برسد. از سوی دیگر، اگر قیمت از میانگین‌ های متحرک کاهش یابد، خرس‌ ها دوباره سعی می‌ کنند جفت را به زیر 1.60 دلار کاهش دهند و حفظ کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، آزمایش مجدد 1.32 دلار محتمل است.

الروند (EGLD/USDT)

افزایش شدید در الروند (EGLD) از 287 دلار در 17 نوامبر به بالاترین رقم تاریخ 544.25 دلار در 31 نوامبر، RSI را به عمق منطقه خرید بالا سوق داد.

نمودار روزانه EGLD/USDT
نمودار روزانه EGLD/USDT _ منبع: TradingView

جفت ارز EGLD/USDT از بالاترین سطح تاریخ خود نزول کرد و در 4 دسامبر به 224.62 دلار سقوط کرد و اصلاح 100% آخرین مرحله رالی را تکمیل کرد.

یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها اقدام به خرید الروند در قیمت پایین در 4 دسامبر نمودند که از دنباله دراز کندل روز مشاهده می شود. خریداران در حال حاضر در تلاش هستند تا از خط روند صعودی دفاع کنند و قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه (324 دلار) برسانند.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت می تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (364 دلار) برسد، جایی که خرس ها ممکن است دوباره مقاومت سختی داشته باشند. اگر گاوها بر این مانع غلبه کنند، این جفت می تواند تا 425 دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده 100 روزه (271 دلار) بسته شود، این جفت می تواند کاهش قیمت خود را تا 200 دلار افزایش دهد.

نمودار 4 ساعته EGLD/USDT
نمودار 4 ساعته EGLD/USDT _ منبع: TradingView

فروش گسترده، قیمت را به زیر خط روند صعودی کشاند اما خرس‌ ها نتوانستند سطوح پایین‌ تر را حفظ کنند. این نشان دهنده تجمع قوی در کف قیمت است. این جفت به سرعت به بالای خط روند صعودی صعود کردند اما گاوها نتوانستند مانع را در میانگین متحرک نمایی 20 روزه ( 20-EMA ) برطرف کنند.

این نشان می دهد که احساسات منفی باقی می ماند و معامله گران در رالی می فروشند. اگر قیمت در زیر خط روند صعودی باقی بماند، توقف بعدی می تواند 224.62 دلار باشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی بالا برود و از 20-EMA بشکند، نشان می‌ دهد که خرس‌ ها ممکن است کنترل خود را از دست بدهند. این جفت پس از آن می تواند بهبودی را آغاز کند، که ممکن است به 50-SMA برسد. شکستن و بسته شدن بالاتر از این مقاومت می تواند مسیر رالی احتمالی را به منطقه مقاومت 425 تا 440 دلاری باز کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments