5 ارز برتر هفته

5 ارز برتر هفته با احتمال پامپ قیمت در چند روز آینده | 11 بهمن 1400

ارز پرچمدار بیت کوین (BTC) در تلاش است تا یک کف دیگر تشکیل دهد. در حالی که فلو، وان، لینک و رمز ارز هلیوم علائم اولیه انباشت سرمایه گذاران را نشان می دهند.

در تاریخ 29 ژانویه (9 بهمن) رالی بازیابی بیت کوین (BTC) قیمت این رمز ارز را به بالای 38500 دلار رساند، اما گاوها تلاش می کنند تا سطوح بالاتر را حفظ کنند. در چند روز گذشته، احساسات بیت کوین به دقت بازارهای سهام آمریکا را دنبال کرده است. از این رو، تحلیلگران به معامله گران هشدار دادند که مراقب باشند و در مورد تجمعات احتمالی آخر هفته که بازارهای سنتی بسته هستند، زیاد مطالعه نکنند زیرا ممکن است یک تله باشد. 

با این حال، تحلیلگران “Decentrader” در گزارشی گفتند که  ممکن است این جهش، تسکین کوتاه مدت باشد. آنها همچنین تاکید کردند که «خریداران اصلی» وارد عمل شده‌اند که این امر می تواند منجر به تغییر روند نزولی به صعودی در بازه زمانی طولانی تر شود.

به نظر می‌رسد که رکود اخیر بیت‌کوین باعث شده که نظر تحلیلگران جی پی مورگان نیز به نزولی تغییر کند. زیرا آنها معتقدند افزایش نوسانات می‌تواند مانع پذیرش سازمانها شود. استراتژیست ها در یادداشتی، هدف بلندمدت قیمت بیت کوین را از 150000 دلار به 38000 دلار کاهش داده اند.

اگر بیت کوین بازیابی خود را ادامه دهد، آلت کوین هایی که در ادامه ذکر می شوند می توانند نظر گاوها را به خود جلب کنند. در ادامه به بررسی نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر می پردازیم که می توانند بازیابی را در کوتاه مدت افزایش دهند. 

بیت کوین (BTC)

رالی بازیابی قیمت بیت کوین به منطقه مقاومت قوی، بین 37,332.70 تا 39,600 دلار رسیده است. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (39475 دلار) نیز در این منطقه وجود دارد. خرس ها در این منطقه حالت دفاعی به خود گرفته اند.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

متحرک نمایی 20 روزه که به سمت پایین در حرکت است و شاخص قدرت نسبی (RSI) که در ناحیه منفی قرار دارد، نشان می دهند که خرس ها (فروشندگان) قوی تر هستند.

اگر فروشندگان قیمت را به زیر 37,332.70 دلار برگردانند، قیمت جفت ارز BTC/USDT  می‌تواند به تدریج به 35,507.01 دلار کاهش یابد و سپس پایین‌ترین قیمت در روز 24 ژانویه (4 بهمن) را که 32,917.17 دلار بود، دوباره آزمایش کند. شکسته شدن خط حمایت و بسته شدن آن زیر این خط می تواند مسیر را برای کاهش احتمالی قیمت بیت کوین تا 30000 دلار باز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی که بیت کوین دارد بالاتر رود و به بالای 39600 دلار برسد، احتمالا روند کوتاه مدت تغییر می کند. سپس قیمت این جفت ارز می‌تواند تا 43505 دلار افزایش یافته و پس از آن میانگین متحرک ساده 200 روزه (48833 دلار) را مجدداً تست کند.

نمودار 4 ساعته BTC/USDT
نمودار 4 ساعته BTC/USDT

نمودار 4 ساعته BTC/USDT نشان می دهد که میانگین متحرک 20 روزه (20-EMA) کم کم به سمت بالا حرکت می کند و شاخص قدرت نسبی (RSI) وارد منطقه مثبت شده است. این تغییرات بیان می کند که گاوها (خریداران) قصد دارند به میدان بیایند. اگر خریداران قیمت را به بالای 39600 دلار برسانند، جفت ارز  BTC/USDT می تواند به 200-SMA برسد که ممکن است میانگین متحرک به عنوان یک مقاومت عمل کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر 37312.70 دلار سقوط کند، نشان می دهد که خرس ها هنوز تسلیم نشده اند. پس از آن فروشندگان سعی می کنند تا قیمت را به 35507.01 دلار برسانند. این منطقه حمایت یک منطقه بسیار مهم برای گاوها به شمار می آید.

اگر قیمت از این سطح بازگردد، نشان می دهد که معامله گران با کاهش قیمت در حال خرید هستند. این امر ممکن است احتمال شکست خط 39600 دلار را افزایش دهد.

چین لینک (LINK)

در چند ماه گذشته، رمز ارز چین لینک (LINK) بین دو ناحیه 15 تا 36 دلار محدود شده است. این ارز چندین بار تلاش کرده تا از این محدوده خارج شود اما نتیجه ای به دنبال نداشته است. همین امر نشان می دهد که گاوها در سطح حمایت خرید می کنند و خرس ها در مقاومت می فروشند.

تمودار روزانه LINK/USDT
تمودار روزانه LINK/USDT

در چند روز گذشته فروشندگان بازار، قیمت را به زیر 15 دلار رساندند اما نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند. این امر ممکن است باعث خرید از سوی معامله گران تهاجمی شده باشد. این گروه از معامله گران سعی می کنند که قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (18.91 دلار) برسانند.

اگر آنها موفق به این کار شوند، قیمت جفت ارز LINK/USDT می تواند تا میانگین متحرک 200 روزه یعنی 24.75 دلار افزایش یابد. اگر این اتفاق نیفتد و قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کمتر شود، بار دیگر فروشندگان سعی می کنند این جفت ارز را به زیر 15 دلار بکشند و روند نزولی جدیدی را آغاز کنند.

تمودار 4 ساعته LINK/USDT
تمودار 4 ساعته LINK/USDT

نمودار 4 ساعته LINK/USDT نشان می دهد که گاوها قیمت را به بالای مقاومت 16.88 دلار رسانده اند. مسیر حرکت میانگین متحرک 20 روزه به سمت بالا است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد.

اگر خریداران قیمت بالاتر از 16.88 دلار را حفظ کنند، قیمت جفت ارز LINK/USDT می‌تواند تا 20 دلار و سپس به 23 دلار افزایش یابد. در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 16.88 دلار سقوط کند، نشان دهنده ادامه فروش خرس ها در رالی خواهد بود. سپس این قیمت جفت ارز می تواند به 14 دلار کاهش یابد.

هلیوم (HNT)

ارز دیجیتال هلیوم (HNT) در 21 ژانویه به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه (26.67 دلار) سقوط کرد، اما خرس ها نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. گاوها به شدت این شیب را در 20 دلار خریدند و قیمت را به بالای SMA 200 روزه در 26 ژانویه رساندند.

نمودار روزانه HNT/USDT
نمودار روزانه HNT/USDT

بازیابی در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (28.84 دلار) به مانع برخورد کرد و رد شد، اما خریداران اجازه ندادند قیمت به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه برسد. قیمت در سه روز گذشته بین این میانگین های متحرک معامله می شود.

بعید است که این معاملات در این محدوده برای مدت طولانی ادامه یابد. اگر گاوها قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند، جفت HNT/USDT می تواند تا 36 دلار و سپس به خط روند نزولی صعود کند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر SMA 200 روزه برسد، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد و ممکن است جفت تا 20 دلار کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته HNT/USDT
نمودار 4 ساعته HNT/USDT

در نمودار 4 ساعته قیمت از خط روند نزولی خارج شد که نشان می‌دهد خرس‌ها ممکن است کنترل بازار را از دست بدهند. فروشندگان سعی کردند قیمت را به زیر 20-EMA برگردانند، اما خریداران با خرید ارز HNT در تلاش برای دفاع از حمایت هستند.

حرکت صعودی ممکن است پس از اینکه گاوها قیمت را به بالای 31 دلار رساندند، شتاب بیشتری پیدا کند، زیرا این امر نشان دهنده کف 1-2-3 است. یک مقاومت جزئی در 200-SMA وجود دارد، اما پس از رفع آن، جفت می تواند حرکت خود را به سمت 40 دلار آغاز کند. برعکس، اگر قیمت کاهش یافته و به زیر 26 دلار سقوط کند، جفت می تواند تا 24 دلار کاهش یابد.

فلو (FLOW)

توکن فلو (FLOW) در چند ماه گذشته در یک روند نزولی قوی بوده است. خرس‌ها در 22 ژانویه قیمت را به زیر سطح حمایت قوی 6 دلار رساندند، اما نتوانستند از فرصت خود استفاده کنند. این نشان دهنده تجمع و خرید ارز flow در سطوح پایین تر است.

نمودار روزانه FLOW/USDT
نمودار روزانه FLOW/USDT

گاوها امروز قیمت را به بالاتر از سطح شکست و متحرک نمایی 20 روزه (6.41 دلار) رسانده اند. اگر آنها قیمت را بالاتر از سطح مقاومت نگه دارند، احتمالا روند تغییر خواهد کرد.

متحرک نمایی 20 روزه در حال کاهش است و RSI به محدوده مثبت بازگشته است، که نشان دهنده بازگشت خریداران است.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر سطح حمایت 6 دلار سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد. چنین حرکتی نشان می دهد که فروشندگان به فروش تهاجمی در سطوح بالاتر ادامه می دهند.

نمودار 4 ساعته FLOW/USDT
نمودار 4 ساعته FLOW/USDT

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت در 200-SMA با مقاومت روبرو است. این یک سطح مهم است که باید مراقب آن بود زیرا بازیابی قبلی در این مقاومت دچار تزلزل شده بود. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، جفت FLOW/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک 20 روزه کاهش یابد.

اگر قیمت با قدرت از این سطح بازگردد، نشان دهنده این است که خریداران در حال خرید با کاهش هستند. در ادامه گاوها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت را به بالای 200-SMA برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت می تواند تا منطقه مقاومت بالایی در 9.27 تا 9.70 دلار صعود کند.

هارمونی (ONE)

 رمز ارز هارمونی (ONE) در محدوده وسیعی بین 0.16 تا 0.36 دلار معامله می شود. خرس‌ها اخیراً سعی کردند قیمت را به زیر محدوده کاهش دهند، اما خریداران بازار را کنترل کردند.

نمودار روزانه ONE/USDT
نمودار روزانه ONE/USDT

قیمت از سطح حمایت بازگشته است و گاوها اکنون سعی خواهند کرد جفت ONE/USDT را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه (0.19 دلار) برسانند. اگر موفق شوند، این جفت می‌تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.23 دلار) برسد، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره مقاومت سختی پیش رو داشته باشند.

استراحت و بسته شدن قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه می تواند مسیر رالی احتمالی تا 0.28 دلار را باز کند. برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها تلاش می‌کنند این جفت ارز را به زیر 0.16 دلار برسانند و اگر موفق شوند، نشانه شروع احتمالی یک روند نزولی جدید خواهد بود.

 نمودار 4 ساعته ONE/USDT
نمودار 4 ساعته ONE/USDT

نمودار 4 ساعته شکل گیری یک الگوی مثلث متقارن را نشان می دهد. 20-EMA صاف شده است و RSI درست زیر نقطه میانی قرار دارد که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

اگر قیمت افزایش یابد و بالای مثلث حفظ شود، این بلاتکلیفی می تواند به نفع خریداران تمام شود و نشان دهنده یک تغییر روند احتمالی است و این جفت ممکن است با افزایش فشار خرید ارز هارمونی تا 0.22 دلار و بعداً به 0.26 دلار افزایش یابد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر خط حمایت سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد. چنین حرکتی نشان می دهد که مثلث به عنوان یک الگوی ادامه دهنده عمل خواهد کرد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments