گمانه زنی ها درباره جلسه امشب فدرال رزرو | آیا بیت کوین این هفته به 25 هزار دلار می رسد؟

گمانه زنی ها درباره جلسه امشب فدرال رزرو | آیا بیت کوین این هفته به 25 هزار دلار می رسد؟

در زمینه افزایش اخیر نرخ بهره فدرال رزرو و گزارش مشاغل قوی، جروم پاول در مورد وضعیت اقتصاد سخنرانی خواهد کرد.

در پس‌ زمینه آمار قوی بازار کار ایالات متحده که هفته گذشته منتشر شد، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه سخنرانی خواهد کرد. هر دو بازار سهام و ارز دیجیتال پس از افزایش 25 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یافتند چراکه این عدد مورد انتظار معامله گران بود. با این حال، آخرین داده های مشاغل می تواند به طور قابل توجهی بر تصمیمات آتی بانک مرکزی در رابطه با کنترل تورم تاثیر بگذارد. این گزارش اساسا به این معنی است که بیکاری در ایالات متحده به پایین ترین سطح خود در 54 سال گذشته رسیده است.

بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره آمار کار، ایالات متحده 517000 شغل برای ماه ژانویه ایجاد کرده است. این رقم بسیار بالاتر از انتظارات بازار بود. افزایش مشاغل در مقایسه با دسامبر که افزایش 223000 شغل را گزارش کرد، به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

سخنرانی جروم پاول: جزئیات رویداد

در میان افزایش نگرانی‌ها در مورد تأثیر داده‌های شغلی بر تصمیم‌گیری‌های آتی نرخ بهره آمریکا، جروم پاول قرار است در رویدادی که توسط The Economic Club of Washington DC برگزار می‌شود، سخنرانی کند. دیوید روبنشتاین، بنیانگذار و رئیس شرکت Carlyle، در این رویداد با پاول مصاحبه خواهد کرد. جالب اینجاست که روبنشتاین در اظهارات اخیر خود اعتماد خود را به افزایش قیمت ارزهای دیجیتال ابراز کرده بود. او با بیان اینکه نسبت به کریپتو خوش‌ بین است، افزود که برخی از شرکت‌های بلاک چین در آینده موفق خواهند شد. در اینجا جزئیات سخنرانی جروم پاول آمده است:

روبنشتاین در 7 فوریه 2023 با پاول مصاحبه خواهد کرد. پذیرایی از ساعت 7.30 به وقت ایران آغاز خواهد شد و سپس برنامه در ساعت 20.30 به وقت ایران خواهد بود.

پس از انتشار اطلاعات مشاغل، شاخص دلار ایالات متحده 0.50٪ افزایش یافت در حالی که قیمت بیت کوین (BTC) کاهش یافت. طبق گزارش ردیاب قیمت CoinGape، در زمان نگارش، قیمت بیت کوین 22943 دلار است که در 24 ساعت گذشته تقریبا 1 درصد افزایش یافته است.

آیا قیمت بیت کوین این هفته به 25 هزار دلار می رسد؟

به گفته یک تحلیلگر فنی برجسته که با نام مستعار Rekt Capital توییت می کند، قیمت بیت کوین برای دومین بار از آگوست 2022 تا کنون آزمایش ناموفق سطح 23400 دلار را تکمیل کرده است. در نتیجه، 23400 دلار احتمالاً به عنوان یک مقاومت برای بیت کوین عمل خواهد کرد، عمدتاً اگر رالی نزولی بیت کوین به زودی اتفاق بیفتد، ارز دیجیتال پرچمدار نمی تواند به سطوح بالاتر دست یابد.

در حالی که در همین راستا صحبت می‌کردیم، یک شاخص فنی کلیدی توسط علی مارتینز به عنوان سیگنال خرید مهم در نمودار 4 ساعته بیت کوین ذکر شده است. به گفته مارتینز، شاخص TD Sequential در نمودار 4 ساعته در حال حاضر یک فرصت خرید عمده را نشان می دهد و در نتیجه این تحلیلگر معتقد است که احتمال بازگشت قیمت بیت کوین به منطقه 23500 دلاری حتی بیشتر وجود دارد. همچنین او اشاره می کند که اگر سایر عوامل اقتصاد کلان مثبت باقی بمانند، بیت کوین سطح 25 هزار دلار را می تواند رو به بالا بشکند.

با این حال، این تحلیلگر هشدار می دهد که اگر بیت کوین نتواند موقعیت خود را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 100 روزه (EMA) حفظ کند، این سیگنال بی معنی می شود. به گفته مارتینز، کاهش قیمت برای تست مجدد میانگین متحرک نمایی 200 (EMA) در این شرایط امکان پذیر است. مشاهدات انجام شده توسط تحلیلگر پس از کاهش قیمت دارایی در آخر هفته که کمتر از 23000 دلار بود، صورت گرفت.

علیرغم این واقعیت که به نظر می رسد بیت کوین حمایتی نزدیک به قیمت 22,824 دلار را پیدا کرده است، ساختار همچنان نزولی به نظر می رسد و مقاومت در 22,945 دلار قرار دارد. اگر قیمت بتواند به طور قابل توجهی کمتر از سطح حمایت فعلی بسته شود، ممکن است یک پایین‌تر جدید تشکیل شود.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments