دادگاه کره جنوبی: لونا کلاسیک یک توکن امنیتی نیست!

دادگاه کره جنوبی: لونا کلاسیک یک توکن امنیتی نیست! | سرنوشت نامعلوم دو کوان

دادگاه کره جنوبی، لونا کلاسیک (لونا سابق) را یک توکن امنیتی نمی داند، و این اولین بار است که دادگاه در مورد ویژگی های فرضی توکن صحبت می کند.

دادگاه همچنین درخواست دادستان برای مصادره اموال متعلق به شین هیون سونگ، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه های Terraform مستقر در سنگاپور و همچنین دستگیری او به همراه سایر مدیران پروژه مستقر در سنگاپور را رد کرد.

لونا یک رمز ارز امنیتی نیست!

لونا کلاسیک (LUNC)، توکن بومی بلاک چین ترا در آخرین حکم دادگاه، یک رمزنگاری غیر امنیتی اعلام شده است. این یک شوک برای دادستانی است که اقدام به متهم کردن یکی از بنیانگذاران Terraform Labs به دلیل نقض قانون بازار سرمایه کردند.

دادگاه ضمن رد درخواست دادسرا مبنی بر مصادره اموال متهم، خاطرنشان کرد که به سختی می توان متوجه شد که اموال موضوع ادعا شده حاصل از کلاهبرداری است یا دارایی بوده است.

در همین حال، آخرین حکم از این جهت قابل توجه است که سایر دادگاه‌ها در مورد اینکه آیا لونا کلاسیک یک توکن اوراق بهادار است یا خیر، مشخص نشده است.

وکیل مدافع مدیرعامل سابق آزمایشگاه های ترا گفت: دادگاه با درخواست دادستانی مبنی بر صدور قرار بازداشت موکل و افراد مرتبط با این پرونده رد شد. وی افزود که بر اساس حکم دادگاه نمی توان لونا را به راحتی یک محصول سرمایه گذاری در نظر گرفت.

آخرین حکم دادگاه، حماسه فاجعه بار سقوط لونا را به جای نقض قانون بازار سرمایه، یک مورد کلاهبرداری و نقض اعتماد جامعه قرار می دهد. با این حال، دادستانی همچنان بر جنبه اوراق بهادار نماد بومی متمرکز است و همچنین علیه حکم دادگاه دیوان عالی کشور تجدید نظر کرده است.

قضاوت دادگاه منطقه ای کره برخلاف موضع کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است که آزمایشگاه Terraform و بنیانگذار آن، Do Kwon را به نقض قانون اوراق بهادار متهم کرده است. با این حال، وکلای Kwon اتهامات تقلب در اوراق بهادار SEC را رد کرده اند.

آیا لونا کلاسیک به راه خود ادامه می دهد؟

در این حکم، دادگاه اشاره کرد که دیدن لونا جدید (اکنون LUNC) به عنوان یک محصول سرمایه گذاری مالی که می تواند توسط قانون بازار سرمایه تنظیم شود دشوار است. توجه به این نکته مهم است که اکثر محاکمه های قبلی دادگاه کره جنوبی اعلام کردند که رمز ارزها به عنوان اوراق بهادار مورد بررسی قرار نمی گیرند. با این حال، دادگاه های دیگر از عباراتی مانند «از نظر قانون جای اختلاف وجود دارد» استفاده کردند.

🔺برای رسیدن به لونا کلاسیک یک دلاری چه شرایطی باید فراهم باشد؟🔺

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پروژه ترا و مدیرعامل آن دو کوان را به کلاهبرداری از سرمایه گذاران در طرح رمزنگاری متهم کرده است و همچنین به کلاهبرداری مربوط به استیبل کوین الگوریتمی و سایر اوراق بهادار دارایی های کریپتو اشاره کرد.

SEC ادعا کرد که Do Kwon و Terraform دارایی‌های رمزنگاری شده را به سرمایه‌ گذاران برای کسب سود می‌فروشند و ادعا می‌کند که ارزش توکن‌های راه‌اندازی شده آنها افزایش خواهد یافت. همچنین افزود که Kwon هنگام بازاریابی توکن های لونا از طریق یک برنامه پرداخت معروف کره ای از زنجیره بلاکی آنها استفاده می کند، سرمایه گذاران را گمراه کرد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که دادستان های دادگاه ناحیه جنوبی سئول نیز استدلال کردند که معاملات متقلبانه لونا کلاسیک قانون بازار سرمایه را نقض کرده است. در این گزارش آمده است که این اقدام منافع قانونی مستقل را نقض کرده است. اما قاضی این ادعا را رد کرد.

سرنوشت نامعلوم دو کوان

سرنوشت نامعلوم دو کوان

در حالی که LUNA به عنوان یک توکن امنیتی تلقی نمی شود، طبق دادگاه کره جنوبی، تنظیم کننده ها در ایالات متحده از Terraform Labs و یکی از بنیانگذاران Do Kwon به دلیل نقض اوراق بهادار شکایت کرده اند. همانطور که در شکایت کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) بیان شده است، هر دو طرف اوراق بهادار ثبت نشده را از طریق کریپتو عرضه و فروختند.

از سوی دیگر، دو کوان، که گفته می شود از مقامات فرار کرده است، در مونته نگرو دستگیر شد. همچنین گزارش هایی وجود داشت مبنی بر اینکه کوان قبل از سقوط Terra حدود 7 میلیون دلار به یک شرکت حقوقی پرداخت کرده است.

ترا، UST را یک ارز می نامد!

بزرگترین چالش موجود در این حفره، استیبل کوین UST است، که تیم حقوقی دو کوان معتقدند یک ارز است و نه یک اوراق بهادار. در نتیجه، تیم Kwon نتیجه می گیرد که فروپاشی اکوسیستم Terra خارج از حوزه قضایی آن است. در حالی که SEC استدلال می کند که UST یک توکن امنیتی است زیرا می توان از آن برای خرید لونا کلاسیک استفاده کرد، تیم Kwon گفته است:

SEC قبلاً ادعا نکرده است که اگر از ارزی برای خرید دارایی دیگر استفاده کنیم، آن را اوراق بهادار می نامد!

اگرچه این یک شوک برای ناظر مالی بوده است، اما هنوز هم برای وکلای Kwon کار دشواری خواهد بود که ثابت کنند UST در واقع یک ارز است و نه یک توکن امنیتی ثبت نشده آنطور که رگولاتورها تصور می کنند.

کوان هنوز به دلیل کلاهبرداری جنایی توسط مقامات در ایالات متحده و کره جنوبی تحت بازجویی قرار دارد، زیرا او در حال حاضر متهم به نقض قوانین حاکم بر بازارهای مالی است. هر دو کشور درخواست هایی مبنی بر استرداد مجری سابق به حوزه های قضایی خود ارائه کرده اند تا بتوانند اقدامات قانونی درستی را آغاز کنند.

🔸در پی این خبر، قیمت لونا کلاسیک در 24 ساعت گذشته 1 درصد کاهش یافته است و در زمان نگارش این مقاله با قیمت $0.0001099 دلار معامله می شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments