پیشنهاد قانونی شدن رمز ارزها در ایران| راه اندازی صندوق رمز ارز در بازار بورس

پیشنهاد قانونی شدن رمز ارزها در ایران | راه اندازی صندوق رمز ارز در بازار بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مجید عشقی در آخرین مصاحبه خود از ورود رمز ارزها به بازار بورس خبر داد. 

او همچنین بیان کرد با توجه به ضرر و زیان های وارد شده به سرمایه گذاران بورس ایران که در سال گذشته اتفاق افتاد، افراد زیادی دارایی خود را خارج و به بازار رمز ارزها انتقال دادند و به خرید و فروش رمز ارزهایی مانند بیت کوین پرداختند. 

این در حالی است که هشدارهای زیادی توسط کارشناسان اعلام شد اما مردم بی توجه بودند و در حال حاضر بیشتر دارایی خود را از دست داده اند. به همین دلیل برای سازمان دادن به این شرایط تصمیم داریم ضوابط جدیدی را در مورد بازار رمز ارز ها در دستور کار قرار دهیم.

وی همچنین در مورد راه اندازی و ورود صندوق رمز ارزها به بازار سرمایه اظهار داشت:

اکنون مقررات و قوانینی برای رمز ارزها در چارچوب صحبت های انجام شده در دست تدوین است که وظایفی برای سازمان بورس در نظر گرفته شده است. البته لازم به ذکر است این اقدامات هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

عشقی همچنین در پاسخ به سوال آیا معاملات رمز ارزها می‌تواند به رقیبی برای معاملات بازار سهام تلقی شود پاسخ داد:

ماهیت بازار رمز ارزها با بازار بورس متفاوت است. علاوه بر این  مواردی از نظر فقه در سازمان بورس در حال بررسی است که هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است. بنابراین با توجه به مسائل ذکر شده تاکنون تصمیم قطعی و جدی در خصوص معامله رمز ارزها گرفته نشده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه افزود:

برای استفاده از فناوری بلاک چین باید برخی از فرآیندها را از طریق نوآوری‌های جدید در دستور کار قرار دهیم. در این زمینه هم با کمک سایر نهادهای مالی در حال بررسی و تصمیم‌گیری هستیم تا مشخص شود که چگونه می‌توان از نوآوری‌های جدید در فرآیند تسویه و نیز ثبت و نگهداری دارایی‌ها استفاده کرد. 

مجید عشقی در انتها افزود: راه اندازی صندوق معاملات رمز ارزها قرار است در ابتدا به‌صورت آزمایشی اجرا شود. اکنون اقدامات آن انجام‌ شده و این صندوق‌ها در صورت تایید مسائل فقهی راه‌اندازی خواهند شد.

👈به نظر شما به زودی قانونی برای رمز ارزها و فعالیت صرافی های ارز دیجیتال در ایران تصویب خواهد شد؟ در بخش دیدگاه ها نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

منبع: بورس 24

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments