تحلیل 10 ارز برتر بازار کریپتو با احتمال رشد فضایی قیمت (27 خرداد 1402)

تحلیل 10 ارز برتر بازار کریپتو با احتمال رشد فضایی قیمت (27 خرداد 1402)

بیت کوین سطح 26000 دلار را بازیابی کرده است، اما آیا قیمت سایر ارزهای دیجیتال به دنبال بیت کوین افزایش می یابد؟

بیت کوین شاهد نبرد سختی بین خریداران و فروشندگان نزدیک به مرز 25000 دلار است. یکی از دلایل کوچک نگرانی گاوها این است که حتی اخبار مربوط به ثبت درخواست BlackRock برای یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین نمی تواند قیمت ها را بالاتر ببرد. این نشان می‌دهد که سرمایه‌ گذاران به دلیل مازاد رگولاتوری محتاط هستند.

با این حال، این بدان معنا نیست که سرمایه گذاران حرفه ای برنامه های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را کنار گذاشته اند. نظرسنجی Laser Digital Investor Survey از سرمایه‌گذاران نهادی که در آوریل انجام شد، نشان می‌دهد که 90 درصد از پاسخ‌ دهندگان آماده بودند در صورتی که دارایی‌ها توسط یک «موسسه مالی سنتی بزرگ» حمایت می‌شد، پول را به ارزهای دیجیتال اختصاص دهند. نکته مثبت دیگر این بود که 82 درصد از سرمایه گذاران مورد نظر در مورد چشم انداز ارزهای دیجیتال در 12 ماه آینده مثبت بودند.

بنیانگذاران گلس‌نود، یان آلمن و یان هاپل، در 15 ژوئن در توییتی گفتند که یک نشانگر تحلیل تکنیکال سنتی و دو تحلیل درون زنجیره‌ای برای بیت‌ کوین شبیه به عملکرد آنها در سه ماهه سوم سال 2020 درست قبل از اینکه بیت‌ کوین به بالاتر 20 هزار دلار از سال 2017 صعود کرد، بود.

⁉️آیا بیت کوین و آلت کوین ها می توانند بهبودی را از سطوح فعلی آغاز کنند؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در 14 ژوئن به زیر سطح حمایت اساسی 25250 دلار سقوط کرد که نشان دهنده فروش تهاجمی خرس ها است.

چارت روزانه قیمت بیت کوین

اگرچه گاوها با خرید بیت کوین در 15 ژوئن توانستند قیمت را به بالای 25250 دلار برسانند، اما برای شروع یک جهش پایدار باید بر مانع میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) در 26320 دلار غلبه کنند. سپس جفت BTC/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه 27210 دلار و متعاقباً به خط مقاومت کانال نزولی صعود کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، خرس‌ها دوباره تلاش خواهند کرد تا جفت را به خط حمایت کانال فرو ببرند. انتظار می رود گاوها با تمام توان از این سطح دفاع کنند زیرا شکستن زیر آن ممکن است مسیر سقوط به سطح بحرانی روانی 20000 دلار را باز کند.

اتریوم (ETH)

اتریوم در 14 ژوئن به زیر سطح 1700 دلار سقوط کرد، که نشان می دهد شکست در شروع یک بازگشت قوی ممکن است فروش توسط خرس ها را تشدید کند.

چارت روزانه قیمت اتریوم

گاوها با خرید اتریوم در تلاش هستند تا قیمت را به بالای 1700 دلار برسانند، اما انتظار می‌رود که خرس‌ها با قدرت از این سطح محافظت کنند. اگر قیمت از 1700 دلار کاهش یابد، احتمال شکست به زیر 1600 دلار افزایش می یابد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ETH/USDT ممکن است به حمایت اصلی بعدی در 1352 دلار سقوط کند.

🔰از طرف دیگر، اگر این جفت ارز به بالای 1700 دلار برسد، تقاضای قوی در سطوح پایین تر را نشان می دهد. سپس ممکن است این جفت به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1779 دلار) برسد، جایی که خرس ها تلاش خواهند کرد تا بهبود را متوقف کنند. اگر آنها در تلاش خود شکست بخورند، چشم انداز افزایش تا 1928 دلار و پس از آن به 2000 دلار افزایش می یابد.

بایننس کوین (BNB)

بازگشت BNB در سطح 38.2% فیبوناچی اصلاحی 252.50 دلار در 14 ژوئن رخ داد، که نشان می دهد خرس ها به فروش خود در رالی های جزئی ادامه می دهند.

چارت روزانه قیمت بایننس کوین

تست واقعی در سطح 220 دلار خواهد بود. اگر خرس‌ها موفق شوند قیمت را به زیر آن برسانند، جفت BNB/USDT می‌تواند مرحله بعدی روند نزولی را آغاز کند. این جفت پس از آن می تواند به حمایت حیاتی در 183 دلار سقوط کند.

احتمال دیگر این است که گاوها نزول ها را به حمایت 220 دلاری بخرند. در این صورت، این جفت ممکن است برای مدتی بین 252 تا 220 دلار نوسان داشته باشد. اگر خریداران با خرید بایننس کوین قیمت را به بالای 252 دلار برسانند، جفت ممکن است تا 265 دلار افزایش یابد، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ها دوباره دفاعی قوی داشته باشند.

ریپل (XRP)

شکست در حفظ XRP بالاتر از مقاومت پیش رو در 0.56 دلار در 13 ژوئن ممکن است چندین معامله‌گر کوتاه‌ مدت را وسوسه کند تا سود خود را ثبت کنند.

چارت روزانه قیمت ریپل

قیمت در 14 و 15 ژوئن به زیر SMA 50 روزه (0.47 دلار) رسید اما به زیر سطح بسته نشد. خریداران با خرید ریپل نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و قیمت را بالاتر ببرند. این ممکن است فروش را در 16 ژوئن تسریع کرده باشد. اگر قیمت کمتر از SMA 50 روزه باقی بماند، جفت XRP/USDT می تواند تا 0.41 دلار سقوط کند.

اگر گاوها بخواهند بازگردند، باید به سرعت قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برگردانند. این جفت ممکن است یک بار دیگر تلاش کند تا از مقاومت پیش رو 0.56 دلار بالاتر برود.

کاردانو (ADA)

کاردانو در 14 ژوئن سقوط کرد، اما خرس‌ها به سختی می‌توانند قیمت را به حمایت بعدی در 0.24 دلار کاهش دهند.

چارت روزانه قیمت کاردانو

این نشان می دهد که خریداران در تلاش هستند تا کاهش را نزدیک به 0.24 دلار متوقف کنند. سطوح فروش بیش از حد بر روی شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان دهنده احتمال تثبیت کوتاه مدت یا افزایش قیمت در چند روز آینده است. ممکن است جفت ADA/USDT برای مدتی بین 0.24 تا 0.30 دلار در نوسان باشد.

اگر خریداران با خرید کاردانو بخواهند یک بهبود پایدار را شروع کنند، باید بر مانع در متحرک متحرک نمایی 20 روزه (0.31 دلار) غلبه کنند. سپس این جفت می تواند به SMA 50 روزه (0.35 دلار) صعود کند. در مقابل، اگر قیمت به زیر 0.24 دلار برسد، ممکن است جفت به 0.22 دلار و سپس به 0.20 دلار سقوط کند.

دوج کوین (DOGE)

خرس‌ها تلاش کردند تا با کاهش قیمت دوج کوین به زیر سطح حمایت قوی در 0.06 دلار، رالی نزولی را از سر بگیرند، اما همانطور که از سایه بلند کندل مشخص است، گاو ها با این کاهش قیمت برای خرید دوج کوین اقدام کرده اند.

چارت روزانه قیمت دوج کوین

خریداران تلاش خواهند کرد تا یک رالی صعودی را آغاز کنند که می تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.07 دلار) برسد. این یک مانع بزرگ برای عبور گاوها باقی می ماند زیرا خرس ها از 20 آوریل بارها تلاش های خود را برای بازیابی در این سطح متوقف کرده اند.

از جنبه نزولی، سطح 0.06 دلار یک سطح حمایتی مهم برای گاوها برای دفاع است، زیرا در صورت تسلیم شدن، جفت DOGE/USDT می تواند به حمایت بعدی در 0.05 دلار سقوط کند. برعکس، یک شکست بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه ممکن است منجر به حرکت بالاتر به 0.08 دلار شود.

سولانا (SOL)

شکست گاوها و افزایش قیمت سولانا به بالای سطح شکست 15.28 دلار، باعث شد تا در 14 ژوئن یک فشار فروش جدید ایجاد شود. 

چارت روزانه قیمت سولانا

خرس‌ها سعی کردند قیمت را به پایین‌ ترین قیمت روزانه 10 ژوئن یعنی 12.80 دلار کاهش دهند، اما گاوها این کاهش را نزدیک به 14 دلار خریداری کردند. این نشان می دهد که خریداران تسلیم نشده اند و در حال انباشته شدن هستند.

خریداران با خرید سولانا باید قیمت را بالای 16 دلار برسانند و حفظ کنند تا شروع یک بهبود قوی تر به سمت متحرک نمایی 20 روزه (17.52 دلار) را پیشنهاد کنند. این سطح کلیدی است که باید مراقب آن بود زیرا شکست بالاتر از آن می تواند منجر به آزمایش مجدد سطح شکست در 18.70 دلار شود.

🔺خرس ها باید قیمت را به زیر 12.80 دلار کاهش دهند تا مرحله بعدی حرکت نزولی به 10 دلار آغاز شود.

پالیگان (MATIC)

پالیگان از سطح شکست 0.69 دلار در 13 ژوئن رد شد، که نشان می دهد خرس ها در تلاش هستند سطح را به مقاومت تغییر دهند.

چارت روزانه قیمت پالیگان

اگرچه میانگین‌های متحرک نزولی نشان‌ دهنده یک مزیت برای خرس‌ها است، سطوح فروش بیش از حد در RSI نشان می‌دهد که تثبیت جزئی ممکن است. ممکن است جفت MATIC/USDT برای مدتی بین 0.69 تا 0.50 دلار باقی بماند.

خریداران با خرید پالیگان باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.73 دلار) بگذارند تا نشان دهند که سطوح پایین تر رد شده اند. این می تواند یک افزایش کمکی به سمت 1 دلار را آغاز کند. اگر قیمت پایین تر ادامه یابد و به زیر 0.50 دلار سقوط کند، این دیدگاه باطل می شود. این می تواند درها را برای سقوط به 0.44 دلار و سپس به 0.32 دلار باز کند.

لایت کوین (LTC)

حمایت 75 دلاری در 14 ژوئن شکست خورد و نشان می‌دهد که خرس‌ها تلاش می‌کنند لایت کوین را به حمایت بعدی با قیمت 65 دلار کاهش دهند.

چارت روزانه قیمت لایت کوین

یک نکته مثبت جزئی به نفع گاوها این است که آنها اجازه ندادند قیمت زیر سطح 75 دلار باقی بماند. این نشان می دهد که سطوح پایین تر، سرمایه گذاران را برای خرید لایت کوین جذب می کند. گاوها باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (83 دلار) برسانند، در غیر این صورت جفت LTC/USDT ممکن است شاهد دور دیگری از فروش تهاجمی باشد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 75 دلار برسد، احتمال افت تا 65 دلار افزایش می یابد. این سطح ممکن است دوباره خریداران را جذب کند، اما اگر آنها نتوانند از سطح دفاع کنند، این جفت ممکن است تا 61 دلار کاهش یابد.

پولکادات (DOT)

پولکادات از متحرک نمایی 20 روزه (4.86 دلار) در 14 ژوئن رد شد، که نشان می دهد این احساسات منفی است و خرس ها با هر افزایش قیمت برای فروش دارایی خود اقدام می کنند.

چارت روزانه قیمت پولکادات

شاخص RSI دوباره به قلمرو فروش بیش از حد فروخته شده است، که نشان می دهد که یک تثبیت جزئی یا افزایش امدادی امکان پذیر است. اگر قیمت با خرید پولکادات توسط سرمایه گذاران از سطح فعلی افزایش یابد، جفت DOT/USDT می‌تواند دوباره تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یابد. این سطح کلیدی باقی می ماند که باید در روند صعودی مراقب آن باشید، زیرا شکست بالای آن می تواند جفت را به 5.15 دلار برساند.

خرس ها احتمالاً برنامه های دیگری دارند. آنها سعی خواهند کرد با پایین آوردن قیمت به زیر حمایت 4.22 دلار، موقعیت خود را بیشتر تقویت کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ممکن است جفت به 4 دلار و بعداً به 3.50 دلار کاهش یابد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مجتبی
مجتبی
10 ماه قبل

فعلا اوضاع ارزهای دیجیتال خرابه شما هم لطف کن مردمو تو چاله ننداز مثله من بدبخت

یوسف
یوسف
11 ماه قبل

اخه چرا دروعگغ میگی که سایتت بازدیدش زیاد بشه.هیچ کدوم از اینا رشد فضایی نمیکنن..دروغگو