افزایش هشدار ها مبنی بر امنیت پلتفرم غير متمركز شیبا سواپ

افزایش هشدار ها مبنی بر امنیت پلتفرم غير متمركز شیبا سواپ

به نظر می آید که نگرانی هایی مینی بر شفافیت و امنیت پلتفرم ‌شیبا سواپ (ShibaSwap) وجود دارد. 

علیرغم موفقیت سریعی که صرافی غیر متمرکز ShibaSwap بدست آورد، هشدار هایی به گوش می رسد که ارائه دهندگان نقدینگی این پلتفرم غیر متمرکز، در حال ارسال سرمایه به یک پروتکل مشکوک هستند. 

توسعه دهندگان رمز ارز شیبا اینو، دیروز، 7 ژوئیه (16 تیر) صرافی غیر متمرکز خود را راه اندازی کردند و برای تامین کننده های نقدینگی آن، انگیزه های بازدهی اغوا کننده ای را طراحی کردند. 

بعد از گذشت 24 ساعت از راه اندازی آن، مجموع دارایی جمع ‌شده که در این پلتفرم قفل شده است به بیش از 1 میلیارد دلار رسید. 

در 8 ژوئیه (18 تیر) DeFi Safety یک گزارش بازبینی درخصوص این پلتفرم منتشر کرد و به آن نمره 3 درصد را داد. در حالی که خود سایت اصلی ShibaSwap امتیاز 70 درصد را به خود داده است. 

نویسنده این بررسی به عمل آمده، Rex Hygate است. DeFi Safety با این بررسی خود، امتیازات شیبا سواپ را یک شکست ویرانگر تلقی کرد. DeFi Safety از 22 مورد اصلی که راجع به شیبا سواپ مورد بررسی قرار داد، به جز دو مورد، به سایر موارد آن نمره بسیار ضعیفی داد. ضمن اینکه به شفافیت اطلاعات ارائه شده در وایت پیپر آن امتیاز 30 درصد را داده است. 

نویسنده این بررسی انجام شده، Rex Hygate است که بنیانگذار مشاور های SecuEth و Caliburn هم می باشد. 

او به تیم ناشناخته پلتفرم شیبا سواپ اشاره کرد و گفت علاوه بر عدم شفافیت و مستندات کافی، هیچ تاریخچه توسعه یا نرم افزار عمومی برای آزمایش کد ها وجود ندارد. 

توییت defi safety

دیروز، Joseph Schiarizzi مقاله ای منتشر کرد و در آن نوشت قراردادهای استیکینگ پلتفرم شیبا سواپ، در اکثر عملیات روز اول خود، در اختیار تنها یک آدرس بوده است. 

پس از آن، ShibaSwap قرارداد خود را به حساب های چند امضایی ارتقا داد که برای تکمیل عملیات، نیاز به 6 نفر از مالکان امن دارد. Schiarazzi باز هم هشدار داد که هر کدام از این آدرس ها ممکن است تحت کنترل یک آدرس باشد. 

چند تا از این مالکان امن، حساب های جدیدی بدون هیچ تراکنش و هیچ ETH دارند. 

وی در ادامه توضیحات خود گفت که توسعه دهندگان ShibaSwap می توانند با اعمال یک قرارداد مهاجر، تمام توکن های LP  (توکن های پاداش) را برای خود ارسال کنند. 

تحلیلگر دیفای (DeFi) یعنی Chris Blec, هشدار Joseph Schiarizzi را در خصوص ShibaSwap و مشکلات امنیتی آن، با 22,000 فالوور خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت. 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments