پیش بینی واکنش قیمت بیت کوین به داده های تورم آمریکا | آیا BTC به 15 هزار دلار می رسد؟

پیش بینی واکنش قیمت بیت کوین به داده های تورم آمریکا | آیا BTC به 15 هزار دلار می رسد؟

بیت کوین (BTC) روز چهارشنبه وارد الگوی حرکت بدون روند شد، پیش از داده هایی که احتمالاً جهش گسترده ای در تورم ایالات متحده نشان می دهد.

بیت کوین بالای 19000 دلار در نوسان است و انتظار می رود تا زمان اعلام نرخ تورم در ایالات متحده در همین سطح باقی بماند. انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌ کننده (CPI) در ماه ژوئن حدود 8.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد که سریع‌ ترین سرعت رشد آن در 40 سال گذشته است. داده ها در ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی ارائه می شود.

افزایش تورم یکی از عوامل کلیدی سقوط نجومی بیت کوین در سال 2022 است، با توجه به اینکه باعث افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو شده است.

🔴اعلام  افزایش شدید تورم در روز چهارشنبه احتمالا باعث سقوط بیشتر قیمت بیت کوین خواهد شد. این می تواند منجر به کاهش قیمت توکن تا 15000 دلار شود.

سود بیشتر برای معاملات فروش (SHORT) قرارداد های آتی

داده‌های Arcane Research نشان می‌دهد که سرمایه‌ گذاران نهادی قبل از اعلام داده‌های تورم، در موقعیت‌های فروش بیت کوین قرار می‌گیرند. این کار از طریق خرید در ETF های کوتاه بیت کوین، مانند BITI و BITO انجام می شود.

بیت کوین در سه ماه گذشته 52 درصد سقوط کرده است و بخش عمده ای از زیان آن درست پس از افزایش نرخ تورم ایجاد شده است. شاخص CPI در ژوئن 8.6% شاهد کاهش شدید توکن به زیر سطح 30,000 دلار بود، قبل از اینکه در نهایت حدود 30% از آنجا کاهش یابد.

واکنش بیت‌ کوین به داده‌های ماه ژوئن نیز به اعلام نرخ تورم بستگی دارد. اگر این عدد بالاتر از حد انتظار باشد باعث می شود که توکن به کمتر از 20000 دلار برسد. اما اعداد منطقی ممکن است باعث سودهای معقول کوتاه مدت شود.

عصبانیت معامله گران از داده های تورم

گزارش جعلی تورم در روز سه‌شنبه برای مدت کوتاهی باعث زیان گسترده در بازار کریپتو شد و بیت کوین را به زیر 20000 دلار رساند. با توجه به واکنش تند به این گزارش، به نظر می رسد معامله گران نسبت به اعلام نرخ تورم آتی نگران هستند.

این به نوبه خود می تواند نوسانات کوتاه مدت را تحریک کند و باعث حرکت های بزرگ و نوسانات شدید در بازه زمانی کوتاه در قیمت BTC شود.

اما حتی اگر اعلام نرخ تورم امروز برای بازارها مطلوب باشد، معامله گران هنوز باید با مجموعه ای از عوامل ضعیف اقتصاد کلان در سال جاری دست و پنجه نرم كنند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments