دستگیری ساتوشی تقلبی

فردی که خود را ساتوشی معرفی کرده بود دستگیر شد

پلیس آلمان فردی که خود را ساتوشی ناکاموتو (خالق بیت کوین) خوانده بود، به علت کلاهبرداری و عوام فریبی دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری بیلد، جورگ مولت، یک کارآفرین آلمانی که ادعا می کرد ارز دیجیتال بیت کوین را اختراع کرده و “مدرسه ساتوشی” را راه اندازی کرده است، دستگیر شده است. مرد 48 ساله چند دقیقه قبل از سوار شدن به هواپیما برای فرار به آمریکای جنوبی توسط پلیس باواریا مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

پس از دستگیری ، آپارتمان وی مورد بازرسی قرار گرفت و شواهدی یافت شد. پلیس همچنین تحقیقات درباره یک زن 54 ساله را که همراه او بود را آغاز کرده است.

گفته می شود مولت با پروژه ای به نام “بازنشستگی بیت کوین” از حدود 50 نفر 1.8 میلیون یورو (2.14 میلیون دلار) کلاهبرداری کرده است. این مرد آلمانی، که اتفاقاً دی جی هم هست، با تبلیغات نسبتاً گسترده در شبکه های اجتماعی خود سعی در جلب سرمایه گذاران داشت.

به طور خلاصه ، برنامه این بود که 60 درصد از کل سرمایه گذاری ها برای خرید سخت افزار استخراج بیت کوین و بازده ثابت با تسهیلات مستقر در سوئد استفاده شود. قرار بود 40 درصد باقی مانده وجوه در یک حساب امن نگهداری شود. 

در طی تحقیقات مشخص شد که این ساتوشی تقلبی هرگز قصد سرمایه گذاری در بیت کوین دریافت شده برای ماینینگ را نداشته است.

حتی اگر او قصد سوءاستفاده در مورد قطعات را نداشته باشد، فعالیت وی به وضوح فاقد یک مدل تجاری مناسب برای تحقق وعده های عالی خود بود.

مولت در واقع  شهرت خود را در نوامبر 2019 پس از درگیری خشمگینانه با کنت بوساک، مفسر ارز رمزنگاری شده در World Crypto Con در لاس وگاس، بدست آورد. مولت همچنین ادعا کرد که وی شخصاً دارای 250،000 واحد بیت کوین است.

در همین حال ، عده ای ویدئویی از همسر سابق مولت را پیدا کردند که در آن وی فاش کرد که این شیاد آلمانی هنگام انتشار وایت پیپر بیت کوین حتی رایانه هم نداشته است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments