قیمت فعلی اتریوم

قیمت اتریوم نتوانست به 2.6 هزار دلار برسد: این نشانگر روند نزولی است؟

داده های مشتقات اتریوم عدم قدرت روند افزایشی کوتاه مدت را نشان میدهد در حالی که قیمت اتر (ETH) در مقایسه با قیمت بیت کوین که تا محدوده 40000 دلار بازیابی شده است، عقب است.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیانگذار شبکه اتریوم هنگام سخنرانی در مجمع مجازی Fintech در هنگ کنگ در تاریخ 27 مه (6 خرداد)، درباره موانع مربوط به عرضه Ethereum 2.0 اظهار نظر کرد.

 بوترین گفت که در پنج سال گذشته اختلاف های جزئی در میان اعضای تیم داخلی رخ داده است و در نتیجه، او تأیید کرد که احتمالاً راه اندازی Ethereum 2.0 قبل از اواخر سال 2022 انجام نمیشود.

بر اساس گزارش 22 ماه مه (1 خرداد) از گلدمن ساکس، تحلیلگران اذعان داشتند که اتر “شانس زیادی برای پیشی گرفتن از رمز ارز بیت کوین به عنوان دارایی اصلی برای ذخیره ارزش” دارد. علاوه بر این، در گزارشات به رشد بخش مالی غیر متمرکز (DeFi) و اکوسیستم های غیر مثلی (NFT) که در اتریوم ساخته شده اند اشاره شد. به طور همزمان، در روز بعد، قیمت اتر به 1750 دلار رسید.

در 14 ژوئن، CoinShares گزارش جریان هفتگی صندوق خود را منتشر کرد و محصولات سرمایه گذاری اتر با مجموع 12.7 میلیون دلار بیشترین میزان جریان خروجی را داشتند.

با این حال، بر اساس گزارش کوین تلگراف، نزدیک شدن به تاریخ انقضای قرارداد های اختیار 1.5 میلیارد دلاری در 25 ژوئن (4 تیر) می تواند یک نقطه عطفی برای اتر باشد. این رقم 30 درصد بیشتر از تاریخ 26 مارس (6 فروردین) است.

 در آن زمان قیمت اتر در 5 روز 17 درصد سقوط کرده و نزدیک به 1550 دلار رسید.

علیرغم نزدیک شدن به قیمت 2،600 دلار پس از یک افزایش 12 درصدی در هفته گذشته، به نظر می رسد معامله گران همچنان معتقدند که روند خنثی بیشتر به سمت نزولی شدن تمایل دارد.

داده های مشتقات شامل نرخ پریمیوم قراردادهای آتی که از رنج مورد انتظار پایین تر هستند، باعث شده است که تریدر های حرفه ای پیش بینی نزولی بودن روند قیمت اتریوم را داشته باشند.

قراردادهای پریمیوم Vs قراردادهای لحظه ای
قراردادهای پریمیوم Vs قراردادهای لحظه ای

علاوه بر این شاخص 25 درصد انحراف قرارداد های اختیار که موقعیت های خرید (call) و فروش (sell) را مقایسه می کند در محدوده مثبت قرار گرفته است. هرگاه این معیار از 10٪ عبور کند، به عنوان یک شاخص “ترس” در نظر گرفته می شود.

از 20 مه تا 8 ژوئن، شاخص نزدیک به 10٪ بوده است. با این حال  در هفته گذشته، کمی بهبود یافته و به 7٪ رسیده است، اما هنوز نزدیک به روند نزولی است.

 delta skew
شاخص دلتا 25% قراردادهای اختیار اتریوم

هیچ دلیلی بر رشد صعودی اعتماد به نفس معامله گران برتر وجود ندارد زیرا اتر مقاومت 2600 دلار را آزمایش کرده و بازگشته است. بنابراین تا زمانی که این شاخص ها نشان دهنده روند صعودی نباشند، معامله گران باید با احتیاط زیادی عمل کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments