هولدر بیت کوین

بیت کوین می تواند تا 20 هزار دلار کاهش یابد، اما هولد کردن همچنان استراتژی برنده است

داده ها نشان می دهد که اکثر سرمایه گذاران که پس از خرید بیت کوین که این ارز دیجیتال را در دوره های آشفته آن هولد کرده اند، در نهایت به سودآوری رسیده اند. خروج از موقعیت های بیت کوین (BTC) هنگامی که این ارز دیجیتال پس از تشکیل بالاترین حد قیمتی خود شروع به سقوط شدید می کند، حداقل مطابق با اقدامات تاریخی آن، یک تصمیم بد در سرمایه گذاری است.

عمر یازده ساله بیت کوین به عنوان اولین و برترین ارز دیجیتال تاریخ، شاهد چرخه های صعودی و نزولی بسیاری بوده است. قیمت بیت کوین معمولا با هنجارشکنی و به شکل قابل توجهی افزایش می یابد. پس از آن بیش از نیمی از سود خود را کاهش می دهد زیرا تریدر ها برای سیو سود در قیمت های بالا اقدام به فروش ارزهای خود می نمایند. این باعث می شود که آن دسته از تریدر ها و سرمایه گذارانی که بیت کوین را در حوالی اوج محلی خود خریداری کرده اند، با اصلاح قیمت ضررهای طولانی تری را متحمل می شوند.

بیت کوین دارید؟ احتمال سود شما وجود دارد!

با این حال ، روند کلی قیمت تاریخی بیت کوین همچنان روند صعودی دارد. ارز رمزنگاری شده پس از هر چرخه صعودی سرسخت پایین می آید و مجدداً شروع به تلاش می کند تا به بالاترین رکوردهای تاریخی خود برسد.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین نشان می دهد که قیمت همواره با افزایش و تشکیل قله های بالا تر همراه بوده است. سایت کوین تلگراف مقایسه ی جالبی که بر اساس سال تقسیم می شود را ارائه داده است:

  •  500 دلار در نوامبر 2015 
  •  768 دلار در ژوئن 2016 
  •  2998 دلار در ژوئن 2017 
  •  19،891 دلار در دسامبر 2017 
  •  41،986 دلار در ژانویه 2021 
  •  64،899 دلار در آوریل 2021

تصویر زیر تشکیل چرخه های صعودی و نزولی بیت کوین را در سال های اخیر نشان می دهد:

چرخه های قیمت بیت کوین

پلن بی، مغز مدلسازی و تحلیل قیمت های بازار های مالی قیمت بیت کوین را تا سال 2024 در سطوح 288،000 دلار پیش بینی می کند. این تحلیلگر روز جمعه در یک توییت به توانایی بیت کوین برای بازگرداندن سود به سرمایه گذارانی که در حال حاضر در ضرر هستند اشاره کرد. این تحلیلگر خاطر نشان کرد که حتی یک سرمایه گذار وجود ندارد که بیت کوین های خود را بیش از چهار سال نگه داشته باشد و ضرر کرده باشد.

وی منحنی میانگین متحرک 200 هفته ای را به عنوان کف قیمتی نامرئی عنوان کرد که در طی اصلاحات نزولی ، منجر به حرکت صعودی بیت کوین شده است. قیمت بیت کوین همواره پس از آزمایش این سطح حمایتی در حرکت نزولی، با آغاز یک رالی اوج هایی جدیدی را تشکیل داده است.

میانگین متحرک 200 روزه

این بیانیه در حالی منتشر شد که قیمت بیت کوین نشانه هایی از کند شدن روند گاوی خود را نشان می دهد. نرخ ارز BTC / USD در اواسط آوریل نزدیک به 65000 دلار بود و تقریباً یک ماه بعد تا 30 هزار دلار اصلاح شد. از 28 مه ، قیمت معاملات بیت کوین در محدوده 34000 دلار تا 40000 دلار در نوسان بوده است.

“بله ، اگر بیت کوین بخرید باید آن  را برای طولانی مدت یا برای همیشه نگه دارید. اینگونه بازی را درست انجام داده اید. فروشندگان امروز خریداران آوریل هستند ، این ضعف است و اصلا کار درستی نیست.”

پلن بی

در همین حال ، پروژه های بلند مدت پلن بی باعث می شود که بیت کوین مانند دارایی به نظر برسد که سرمایه را از بازارهای سنتی دور نگه دارد. این تحلیلگر پیش از این نوشت که انتظار دارد مردم بخواهند بیت کوین را به دلیل کمبود عرضه آن خریداری کنند – فقط 21 میلیون BTC می تواند وجود داشته باشد.

“نقره ، طلا ، کشورهایی با نرخ بهره منفی (اروپا ، ژاپن ، ایالات متحده به زودی) ، کشورهایی با دولت های درنده (ونزوئلا ، چین ، ایران ، ترکیه ، و غیره) ، میلیاردرها و میلیونرها و سرمایه گذاران نهادی با کشف بهترین دارایی از نظر عملکرد 10 ساله بر افراد عام تاثیر می گذارند تا به دنبال امنیت سرمایه های خود در بیت کوین باشند.” 

او هم چنین پیش بینی کرده است که ارزش بازار یا مارکت کپ ارزهای دیجیتال به یک تریلیون دلار خواهد رسید.

مدل سهام به جریان
بیت کوین همچنان از مدل سهام به جریان پیروی می کند

پلن بی بیت کوین را بر اساس کمیابی و عرضه محدود آن مدلسازی می کند. این مدل سرمایه گذاران را که بیت کوین را در حدود 65000 دلار خریداری کرده اند وامی دارد تا دارایی خود را هولد کنند حتی اگر بیش از چهار سال طول بکشد تا سرمایه گذاری های آنها شروع به سودآوری کند. این تنها در صورتی قابل تایید است که بیت کوین بر اساس مدل “سهام به جریان (stock-to-flow)” رفتار کند. مدل سهام به جریان به طور معمول برای تحلیل کالاهای با ارزش و کمیاب مورد استفاده قرار می گیرد اما ممکن است در مورد بیت کوین نیز با توجه به محدودیت عرضه BTC صادق باشد.

نمودار منحنی لگاریتمی مبتنی بر همان مدل صعودی پیش بینی می کند نرخ BTC / USD به 20 هزار دلار یا پایین تر برسد. هدف نزولی پس از ترسیم نمودار فیبوناچی بین باند بالا و پایین منحنی ظاهر می شود. بالاترین انحراف آن نزدیک به 111،590 دلار است در حالی که کمترین آن در حدود 17،150 دلار است.

منحنی لگاریتمی
نوسانگر بیت کوین و منحنی قیمت نشان دهنده برگشت قیمت است.

اهمیت تاریخی منحنی لگاریتمی در پیش بینی کف و سقف قیمت ، آن را به اندازه کافی مرتبط می کند تا سرمایه گذاران بتوانند اهداف بالقوه بلند و کوتاه خود را تحقق بخشند.

علیرغم دقت آنها ، مدل سهام به جریان و مشتقات آن انتقاداتی را برای نمایش غیر واقعی روند صعودی ارزش دارایی های کمیاب به همراه داشته است. چارلی موریس ، بنیانگذار شرکت رمزنگاری ByteTree ، در نوامبر سال گذشته به کوین تلگراف گفت که عرضه پایین بیت کوین در برابر تقاضای بالاتر آن، تضمین نمی کند که قیمت بیت کوین بالا برود. موریس اظهار داشت که مردم هنوز هم ممکن است اقدام به فروش بیت کوین کنند و عرضه فعال موجود برای پاسخگویی به تقاضای بازار کافی است.

نیکو کوردیرو ، مدیر ارشد سرمایه گذاری و مدیر صندوق Strix Leviathan ، همچنین با انتقاد از ادعای اصلی مدل های قیمت گذاری بیت کوین مبتنی بر محدودیت عرضه و کمیابی، خاطرنشان کرد که هیچ شواهدی حاکی از این نیست که عرضه ارزش دلاری دارایی های مثل طلا، نقره و بیت کوین را تعیین می کند.

عملکرد گذشته تضمینی برای نتایج آینده نیست. اما با توجه به افزایش محبوبیت بیت کوین در میان سرمایه گذاران نهادی به عنوان گزینه ای امن برای حفظ ارزش و سرمایه گذاری ، برای بسیاری جالب است که فقط تا اطلاع ثانوی رمز ارزهای خود را هودل یا نگهداری کنند.

“بخت و اقبال طرفدار هودل است.”

دن هدل

⛔ نظرات و تحلیل های بیان شده در این مقاله صرفاً نظرات نویسنده و به استناد از تحلیلگران برتر خارجی است و لزوماً منعکس کننده هیچ سیگنالی برای سرمایه گذاری یا ترید نمی باشد. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی در بازار ارزهای شامل ریسک است و هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments