لیست 10 دارنده بزرگ بیت کوین | بیشترین بیت کوین متعلق به کیست؟

لیست 10 دارنده بزرگ بیت کوین | بیشترین بیت کوین متعلق به کیست؟

ساتوشی ناکاموتو، گری اسکیل و بایننس به ترتیب 3 تا از برترین هولدرهای بیت کوین هستند.

بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار از پیش تعیین شده است که تا کنون 21 میلیون سکه استخراج شده است. بسیاری از طرفداران بیت کوین بر این باورند که این ویژگی ضد تورم باید دارایی را با گذشت زمان کمیاب تر و ارزشمندتر کند.

مقدار کل بیت کوین استخراج شده تا امروز تقریباً 19.5 میلیون است که بیش از 15٪ متعلق به ده فرد یا سازمان است. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به بزرگ‌ ترین دارندگان می‌اندازیم و دارایی‌های دقیق آنها را مشخص می‌کنیم.

ساتوشی ناکاموتو، اولین دارنده بیت کوین

توسعه دهنده مرموز که در سال 2008 وایت پیپر اصلی دارایی را نوشت (در بحبوحه سقوط شدید بازار مسکن که در سراسر جهان گسترش یافت) بدون شک با داشتن 1.1 میلیون بیت کوین پیشتاز این فهرست است. با نرخ های فعلی محاسبه شده، قیمت این مقدار دارایی معادل 29.5 میلیارد دلار است.

مقام دوم به مدیر دارایی دیجیتال Grayscale می رسد. این نهاد که اخیراً یک پیروزی چشمگیر در برابر SEC ایالات متحده کسب کرده است، دارای 643,572 بیت کوین (تقریباً 17.2 میلیارد دلار) می باشد.

بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان – بایننس – با 498,147 بیت کوین در رتبه سوم قرار دارد در حالی که رقیب آن Bitfinex صاحب 192,508 بیت کوین است. البته شایان ذکر است که این بیت‌ کوین متعلق به بایننس نیست، بلکه از طرف کاربرانش در آنجا نگهداری می‌شود. تقریباً برای تمام پلتفرم‌های این لیست همین امر صادق است.

جالب اینجاست که رتبه پنجم متعلق به دولت ایالات متحده آمریکا است. هیئت حاکمه دارای 175000 بیت کوین است که از فعالیت های مجرمانه مختلف مصادره شده است.

شرکت آمریکایی هوش تجاری که توسط حامی بیت کوین مایکل سیلر تأسیس شده است، با 152800 بیت کوین در رتبه ششم قرار دارد. آخرین خرید آن در تابستان امسال رخ داد که 420 بیت کوین به سبد خود اضافه کرد.

پس از آن Block One با 140,000 بیت کوین، صرافی اوکی اکس (OKX) با 118,334 بیت کوین، صرافی رابین هود (Robinhood) با 118,300 بیت کوین و دوقلوهای وینکلوس با 70,000 بیت کوین لیست 10 دارنده بزرگ را تکمیل می کنند.

🔺پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024 بعد از هاوینگ از نظر ChatGPT 🔺

شرکت کننده گمشده

یکی از نهادهایی که ممکن است جایگاهی در رتبه فوق الذکر پیدا کند، دولت بلغارستان است. نهاد حاکم در سال 2017 بیش از 200000 بیت کوین را از استخراج کنندگان غیر قانونی مصادره کرد. در حالی که برخی از رسانه ها این توقیف را تایید کردند، ایوان گشف، دادستان عمومی سابق، چنین چیزی را رد کرد.

در سال های اخیر، اطلاعات کمی در مورد مخفیگاه مرموز بیت کوین که ممکن است دولت این کشور اروپای شرقی در اختیار داشته باشد، وجود ندارد. یکی از افرادی که سعی کرد دوباره این موضوع را مطرح کند، ایوایلو مارچف، نماینده پارلمان است که اطلاعات دقیقی در مورد توقیف و محل دقیق نگهداری از آنها خواست. با این حال، مقامات همکاری نکردند و این موضوع به عنوان یک راز باقی ماند.

در هر صورت، بلغارستان در صورتی که بیش از 5.7 میلیارد دلار از ارز دیجیتال پیشرو را در اختیار داشته باشد، می تواند در جایگاه چهارم (پس از بایننس) قرار گیرد.

منبع: کریپتو پوتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments