واکنش قیمت بیت کوین در آستانه جلسه فدرال رزرو | سقوط دیگری در راه است؟

واکنش قیمت بیت کوین در آستانه جلسه فدرال رزرو | سقوط دیگری در راه است؟

قیمت بیت کوین قبل از انتشار صورتجلسه FOMC به دلیل مقاومت قوی در 200-WMA از 25000 دلار کاهش یافت، آیا سقوط عظیمی در راه است؟

قیمت بیت کوین امروز دوباره به بالای 25000 دلار رسید و به طور مداوم در چند روز گذشته بارها سعی در بازیابی این سطح روانی داشته است. قیمت بیت کوین قبل از شروع یک اصلاح به سطوح پایین، به بالاترین سطح 25126 دلار رسید.

معامله گران در حال بررسی دقیق این موضوع هستند که آیا قیمت بیت کوین می تواند بالاتر از سطح تعیین کننده باقی بماند تا افزایش بیشتر را تایید کند یا خیر. برخی معتقدند افزایش قیمت اخیر یک “تله گاوی” بوده است.

حرکت صعودی قیمت بیت کوین به دو عامل کلیدی بستگی دارد. اینکه آیا می تواند قیمت را بالاتر از 25100 دلار و میانگین متحرک 200 هفته ای نگه دارد؟ 200-WMA یکی از موثرترین شاخص هایی است که یک معامله گر برای کمک به شناسایی تغییرات طولانی مدت در جهت بیت کوین از آن استفاده می کند.

🔰هفته گذشته، قیمت بیت کوین شاهد یک کاهش قیمت درست از 200-WMA بود که به عنوان یک مقاومت قوی عمل می کند. اگر قیمت بیت کوین این هفته بالاتر از میانگین متحرک 200 هفته ای بسته شود، یک رالی صعودی عظیم می تواند آغاز شود. جالب اینجاست که همین سطح به طور کامل خرس ها را از بازار حذف می کند و گاوها با ادامه دادن به خرید بیت کوین تسلط این روند را به دست می گیرند.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت، انتشار صورتجلسه FOMC فدرال رزرو ایالات متحده در 22 فوریه است. قیمت بیت کوین قبل از این رویداد کلیدی بی ثبات باقی خواهد مانده است. جروم پاول، رییس فدرال رزرو، قبلاً تکرار کرد که روند کاهشی نرخ تورم آغاز شده است و به کاهش تورم اشاره کرد تا افزایش نرخ بهره را از جدول خارج کند.

با این حال، صحبت های جنگ طلبانه برخی از مقامات فدرال رزرو برای افزایش احتمالی نرخ بهره 50 واحد در ثانیه در نشست FOMC در ماه مارس همچنان بر قیمت بیت کوین فشار می آورد. بنابراین، صورت جلسه FOMC یک رویداد کلیدی را رقم می زند که بازار را در چند هفته آینده هدایت خواهد کرد.

از سوی دیگر، داده های درون زنجیره ای تایید می کند که قیمت بیت کوین در چرخه اولیه بازار صعودی قرار دارد.

تکرار رویداد جولای 2021 در نمودار بیت کوین

در بروزرسانی یک نظریه موجود، Venturefounder، یکی از مشارکت‌ کنندگان پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای CryptoQuant، آزمایش مجدد سطوح پایین‌تر را قبل از ادامه روند صعودی بیت‌کوین پیش‌بینی کرد.

او این را بر اساس شرایط بازار از اواسط سال 2021 تحلیل کرد، زمانی که BTC/USD به ترتیب در آوریل و نوامبر به بالاترین سطح تاریخ خود رسید.

او استدلال کرد: عملکرد قیمت بیت کوین 25 هزار دلاری بسیار شبیه به قیمت 31 هزار دلار در جولای 2021 است.

بیت کوین ممکن است با یک فیک پامپ به سطوح بالاتر برسد، اما احتمالاً قبل از تثبیت، حمایت پایین‌تر را مجدداً آزمایش می‌کند و روند صعودی را از سر می‌گیرد.

چارت قیمت بیت کوین

Venturefounder هشدار داد که رویدادهای کلان اقتصادی می‌توانند بیت کوین و قیمت ارزهای دیجیتال را به طور گسترده‌تری کاهش دهند.

آیا قیمت بیت کوین به 30 هزار دلار می رسد؟

با توجه به اینکه احساسات بازار به شدت صعودی است و گزارش شده است که چین از هنگ کنگ برای تبدیل شدن به خانه ارزهای دیجیتال حمایت می کند و چندین صرافی ارز دیجیتال قصد دارند در هنگ کنگ گسترش پیدا کنند، قیمت بیت کوین می تواند در بلند مدت افزایش یابد.

قیمت بیت کوین در حال حاضر در محدوده 24.7 تا 25 هزار دلار معامله می شود. پایین ترین و بالاترین قیمت 24 ساعته به ترتیب 24428 دلار و 25126 دلار است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments