از هک حساب توییتر SEC تا پامپ و دامپ قیمت بیت کوین!

از هک حساب توییتر SEC تا پامپ و دامپ قیمت بیت کوین! در بازار کریپتو چخبر است؟

افزایش قیمت بیت کوین موجب از بین رفتن بسیاری از معاملات فیوچرز خرید و فروش شد، زیرا حساب توییتر SEC به دروغ گزارش داد که تمام ETF های اسپات بیت کوین تایید شده اند.

حساب رسمی SEC پستی منتشر کرد که یک ETF بیت کوین تایید شده است، اما نیم ساعت بعد ادعا کرد که حساب آن به خطر افتاده است.

سوالی که همه در حال حاضر می خواهند بدانند این است: آیا توییت SEC در اوایل امروز مبنی بر تایید ETF بیت کوین نتیجه یک هک بود یا این یک پیام رسمی بود که به طور تصادفی خیلی زود ارسال شده؟

SEC هر گونه دخالت کارکنان خود در ارسال توییت “غیر مجاز” را تکذیب کرد – اگرچه برخی از جامعه رمزنگاری چیز دیگری فکر می کنند.

در 9 ژانویه، حساب رسمی X (توییتر سابق) SEC پست کرد که مجوزهایی را برای ETF های بیت کوین برای فهرست شدن در همه بورس اوراق بهادار ملی ثبت شده، صادر کرده است. طبق اظهارات گری جنسلر، رئیس SEC و سازمان SEC این توییت را جعلی می داند. 

حساب SEC برای اولین بار یک توییت با عنوان “BTC” منتشر کرد. سپس لحظاتی قبل از اینکه حساب به ظاهر رسمی اعلامیه ای را منتشر کند که می گوید ETF بیت کوین تایید شده است، حذف شد.

شریک Cinneamhain Ventures، آدام کوکران، گفت این زنجیره رویدادها نشان می دهد که اگرچه SEC به احتمال زیاد هک شده است، پست اعلامیه نیز می تواند قانونی باشد.

او در پستی در 9 ژانویه نوشت: دو فرضیه وجود دارد: 1. حساب SEC هم هک شده و 2. توییت واقعی بوده است. هکر ابتدا توییت کرد و سپس آن را حذف کرد.

توییت آدام کوکران

کوکران افزود:

هکر کسی نیست که با دقت برنامه‌ ریزی کند و گرافیکی را آماده کند که به سبک SEC باشد و همچنین به اندازه کافی احمق باشد که فقط یک تیکر مانند یک الگوی رفتاری را توییت کند. بنابراین هر دو فرضیه می تواند درست باشد.

با این حال، تئوری‌های زیادی وجود دارد. کارشناسان X استدلال می‌ کنند که این پست احتمالاً نتیجه بی‌ احتیاطی از طرف یکی از کارمندان SEC بوده است، در حالی که دیگران ادعا می‌کنند اتفاق بدتری در حال رخ دادن است.

گابور گورباکس، مشاور VanEck حدس زد که سطح بالای هماهنگی تیم و زمان پاسخ سریع از سوی SEC و Gensler چیزی مشکوک را در مورد اعلامیه پیشنهاد می کند.

اگر این یک اقدام از اعضای SEC بود چه؟ آیا تنها راه برای متوقف کردن یا به تاخیر انداختن ETF بیت کوین ایجاد رویدادی مانند این است؟

یکی دیگر از کاربران X به انتخاب SEC از کلمات “مخاطب” و “غیرمجاز” اشاره کرد تا نشان دهد که حساب هک نشده است یا قرار است پست بعدا ارسال شود.

برخی دیگر به پست “جعلی” اشاره کردند و به این نکته توجه کرده اند که هشتگ ها و نماد بیت کوین که به صورت خودکار ظاهر می شود برای SEC در جای خود نیست. کوین تلگراف همچنین متوجه شد که آرم “SEC.GOV” مثل همیشه نیست و جعلی است. عنوان شغلی و نام گری جنسلر نیز همانطور که در تصاویر دیگر وجود دارد به طور کامل با حروف بزرگ نوشته نشده است.

قیمت بیت کوین در حالی که در یک روند نزولی بود در 9 ژانویه به شدت افزایش یافت و براساس داده های TradingView به 48000 دلار رسید و در عرض 15 دقیقه دوباره به 44900 دلار سقوط کرد و تمام کسانی را که برای سرمایه گذاری در بیت کوین اقدام کرده بودند، شوکه کرد.

یکی از سخنگویان SEC به کوین تلگراف گفت که کارکنان آژانس هیچ نقشی در انتشار توییت دروغین بیت کوین ETF نداشتند:

حساب رسمی توییتر SEC به خطر افتاده است. توییت غیرمجاز در مورد ETF های بیت کوین توسط SEC یا کارکنان آن منتشر نشده است.

هک حساب رسمی توییتر SEC

تیم امنیتی X فاش کرده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده احراز هویت دو مرحله ای (2FA) را در حساب اصلی X خود فعال نکرده است و به یک هکر توانسته است به حساب دسترسی پیدا کند.

افشای شرم آور برای SEC به دنبال یک نقض امنیتی است که امروز بازار ارزهای دیجیتال را با تایید نادرست ETF بیت کوین از حساب رسمی SEC در پلتفرم رسانه اجتماعی لرزاند.

در پستی در 10 ژانویه، صفحه امنیتی  X نوشت که هک SEC در نتیجه کنترل شماره تلفن مرتبط با حساب توسط یک بازیگر ناشناس و استفاده از آن برای دسترسی به صفحه رسمی X SEC رخ داده است. این بیشتر به عنوان هک سیم کارت شناخته می شود.

X Safety نوشت:

بر اساس تحقیقات ما، این اتفاق به دلیل نقض سیستم‌های X نبود، بلکه به دلیل کنترل یک فرد ناشناس بر روی شماره تلفن مرتبط با حساب @SECGov از طریق شخص ثالث بود.

ما همچنین تأیید می کنیم که در زمان هک حساب، احراز هویت دو مرحله‌ ای فعال نبود.

هک تعویض سیم کارت نوعی سرقت هویت است که در آن مهاجم به شماره تلفن قربانی دسترسی دارند و به آنها اجازه می دهد به رسانه های اجتماعی، حساب های بانکی و رمزنگاری دسترسی پیدا کنند.

در این مورد، هکر احتمالاً یک ارائه‌ دهنده مخابراتی شخص ثالث را متقاعد کرده است که کنترل شماره تلفن مرتبط با حساب SEC را واگذار کند. اگر هکر آدرس ایمیل صحیح مورد استفاده برای ورود به حساب را نیز می دانست، می توانست از شماره تلفن برای بازیابی رمز عبور حساب رسمی SEC و دسترسی به آن استفاده کند.

منبع: کوین  تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
احمد محسنی
احمد محسنی
4 ماه قبل

در اخر هم تایید شد و این ماجرای هک حواس پرتی بود فقط