آیا اتریوم در سه ماه دوم 2023 به قیمت 3000 دلار می رسد؟ بررسی 3 فاکتور کلیدی

آیا قیمت اتریوم در سه ماه دوم 2023 به 3000 دلار می رسد؟ بررسی 3 فاکتور کلیدی

داده های درون زنجیره‌ای و تحلیل تکنیکال اتریوم یک استدلال صعودی برای قیمت این رمز ارز در کوتاه‌ مدت تا میان‌ مدت نشان می‌دهند.

توکن بومی اتریوم، پس از به پایان رساندن سه ماه اول سال 2023 با 55 درصد افزایش، در سه ماهه دوم 2023 به 3000 دلار نزدیک می شود.

احتمال شروع رالی صعودی اتریوم

قیمت اتریوم پس از پایین آمدن در ماه ژوئن در حدود 880 دلار، بیش از دو برابر شده است، و بسیاری از رویدادهای منفی از جمله سقوط FTX، افزایش نرخ بهره و مقررات سخت‌ گیرانه‌تر ایالات متحده را پشت سر گذاشته است.

در انجام این کار، ETH/USD یک مثلث صعودی را ترسیم کرده است که توسط حمایت خط روند رو به رشد و مقاومت در سطح افقی تایید شده است. این الگو نشان می‌دهد که خرید اتریوم به صورت تهاجمی با ایجاد کف های بالاتر در حالی که سقف ها در همان سطح باقی می‌مانند، نشان‌ دهنده فشار فروش بالاتر در سطح معین است.

از 2 آوریل، قیمت ETH در حال آزمایش محدوده مقاومت سطح افقی خود (1700-1820 دلار) برای یک حرکت شکست احتمالی است.

چارت قیمت اتریوم

اگر قیمت بالاتر از محدوده مقاومت بسته شود در حالی که حجم های بالاتر را همراهی می کند، شکست تایید می شود. علاوه بر این، هدف شکست مثلث صعودی با طول آن برابر با ارتفاع مثلث اندازه گیری می شود.

به عبارت دیگر، هدف صعودی قیمت ETH در محدوده 3350-3900 دلار است، بسته به اینکه معامله‌ گران در کجا شاهد افزایش حمایت از خط روند مثلث هستند، همانطور که T1 و T2 در نمودار بالا نشان داده‌اند. این نشان دهنده افزایش 80 درصدی تا ژوئن است.

برعکس، عقب نشینی از محدوده 1700 تا 1820 دلار ممکن است روند صعودی را به تاخیر بیاندازد و منجر به اصلاح قیمت گسترده تر می شود.

تجمع قوی نهنگ های اتریوم 

با توجه به داده های درون زنجیره ای، روندهای کوتاه مدت و بلند مدت اتریوم به نفع گاو ها است.

طبق آخرین داده‌های Santiment، اکثر گروه‌های نهنگ اتریوم در هفته‌های اخیر تجمع ETH خود را افزایش داده‌اند. به عنوان مثال، عرضه اتر توسط آدرس‌هایی با موجودی 1000 تا 10000 ETH (آبی در نمودار زیر) در ماه مارس 0.5 درصد افزایش یافته است.

توزیع عرضه اتریوم بین سرمایه گذارانی که حداقل 1000 ETH دارند.

🔺به طور مشابه، گروه‌های بین 1 تا 10 میلیون ETH (قهوه‌ای) و 10 میلیون تا 100 میلیون ETH به ترتیب شاهد افزایش 0.4 و 0.5 درصدی بوده‌اند.

🔺این رشد در بحبوحه چیزی که به نظر می رسد جذب فشار فروش است که توسط گروه های آدرس 100000-1 میلیون ETH (صورتی) و 10000-100000 ETH (نارنجی) معرفی شده بود ظاهر شد.

🔺در همان زمان، این رشد را می‌توان به قراردادهای اثبات سهام شبکه نسبت داد – مستقیماً یا با استفاده از سهامداران شخص ثالث مانند لیدو دائو (LDO).

ارزش کل اتریوم 2.0 استیک شده

🔺میزان اتریوم های خریداری شده در آدرس رسمی اتریوم 2.0 پس از افزایش حدود 3.5 درصدی در ماه مارس، از 18 میلیون ETH عبور کرد.

این خرید ها قبل از ارتقا شانگهای و کاپلا در 12 آوریل افزایش یافته است که به سهامداران امکان می‌دهد ETH را از قرارداد هوشمند PoS خارج کنند. در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

داده های شاخص MVRV Z-Score

استدلال‌های صعودی بیشتر از ورود MVRV Z-Score اتریوم به مرحله‌ای نشأت می‌گیرد که قبلاً پیش از افزایش قیمت ETH طولانی‌ مدت بوده است.

شاخص MVRV Z-Score

MVRV Z-Score زمانی را ارزیابی می‌کند که اتریوم نسبت به «ارزش منصفانه» بیش از حد یا کمتر ارزش‌ گذاری شده است. به عنوان یک قاعده، امتیاز Z MVRV زمانی که ارزش بازار از ارزش واقعی بالاتر می رود، بالای بازار (منطقه قرمز) را نشان می دهد، در حالی که عکس آن پایین بازار (منطقه سبز) را نشان می دهد.

بازیابی قیمت قبلی اتریوم همزمان با خروج MVRV Z-Score آن از منطقه سبز است، که نشان می‌دهد همین اتفاق می‌تواند طی سه ماه آینده رخ دهد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments