اخبار ارز دیجیتال 31 خرداد 98

کریپتودایجست 31 خرداد 98: ماینینگ در تبریز، موجب اختلال برق شد

چند هفته گذشته خبر های مربوط به استخراج ارز دیجیتال به خصوص بیت کوین در ایران بسیار داغ بوده است. از اعلام خبر تبدیل استودیو حالا خورشید به مزرعه بیت کوین تا خبر هایی در خصوص تعیین بهای برق ویژه ماینر ها….
حال که استخراج ارز در ایران بسیار محبوب شده است، هر روز خبر هایی در این خصوص از نقاط مختلف ایران شنیده می شود.

استخراج ارز دیجیتال در تبریز، شبکه برق را با مشکل مواجه کرده است.

خبر گزاری فارس از کشف تعداد زیادی دستگاه استخراج خبر داد. این دستگاه ها حتی گاهی از برق غیر مجاز استفاده می کنند. در جلسه شورای شهر کلان شهر تبریز، افشین روشن میلانی، مدیرعامل شرکت توزیع برق، در خصوص مدیریت مصرف بهینه انرژی در فصل تابستان و تمهیدات لازم برای کاهش قطعی برق به وضعیت ماینر ها اشاره کرد و گفت: “گاهی بعضی از نیروهای برق با دارندگان ماینر همکاری می‌کنند، ضروری است به مصرف برق این دستگاه‌های رسیدگی شود.

در پی تصمیم فیس بوک در خصوص ارائه ارز دیجیتال لیبرا ، این شرکت در هفته گذشته وایت پیپر ارز دیجیتال و سیستم مالی بر پایه بلاک چین مخصوص به خود را منتشر کرد. استیبل کوین جهانی فیسبوک، libra بر روی بلاک چین مقیاس پذیر و بومی Libra کار خواهد کرد و پشتوانه آن مجموعه ای از دارایی هایی خواهد بود که به منظور دادن ارزشی ذاتی به این استیبل کوین به منظور به حداقل رساندن نوسان، استفاده می شود. این دارایی ها شامل تعدادی حساب بانکی و سپرده هایی با دریافت سود است که در Libra Reserve به ازای هر یک از کوین هایی که تحت عنوان Libra صادر می شود، نگهداری می شود.

بایننس یکی از معروف ترین و بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال دنیاست که اخیرا قصد ارائه توکن جدید به نام BTCB را دارد. این توکن در بلاک چین بایننس چین عرضه خواهد شد. در بایننس، امکان مبادله این توکن با بیت کوین وجود دارد که به کاربر امکان تبدیل BTCB به دارایی که پشتوانه آن است را می دهد. افزایش تعداد توکن‌های موجود بر روی صرافی غیر متمرکز بایننس موجب افزایش حجم مبادلات و نقد پذیری آنها می‌شود. اما هنوز این کمپانی تایید می‌کند که این روش غیر متمرکز بودن را به خطر می‌اندازد.

بیت کوین به مرز 10 هزار دلار می رسد

هفته گذشته مارکت رشد زیادی را داشته است و بیت کوین در زمان نگارش این مطلب با قیمت 9835 دلار معامله می شود. بیت کوین بر خلاف بسیاری از تحلیل ها که پیش بینی کرده بودند بیت کوین بعد از روند صعودی وارد یک روند نزولی شوند، این اتفاق نیفتاد و حالا بیت کوین در یک بازه حساس قیمتی و بسیار نزدیک به ده هزار دلار است. فعالان این بازار معتقدند؛ رسیدن بیت کوین به ۱۰ هزار دلار است که می تواند بزرگترین محرک برای حرکت صعودی ناگهانی بیت کوین و بازار رمر ارز ها محسوب شود. آنچه مسلم است نمی توان در خصوص قیمت رمز ارز ها پیش بینی دقیقی کرد. بسیاری اعتقاد دارند با عبور از ۱۰ هزار دلار قیمت به شدت شکسته خواهد شد و ریزش شدیدی را مشاهده خواهیم کرد و بسیاری دیگر معتقدند موج جدیدی صعودی شروع خواهد شد که مشخص نیست تا پایان سال قیمت بیت کوین چقدر خواهد شد. آنچه صحت این صحبت ها را تایید می کند، زمان است. (به روز رسانی اول تیر ماه 98 : قیمت بیت کوین به ده هزار دلار رسید)

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments