تراکنش بیت کوین

کاهش فعالیت شبکه بیت کوین و تعداد معاملات

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال پس از سقوط قیمت ها در چند هفته گذشته در حال بهبود است اما تعداد تراکنش های روزانه بیت کوین رو به کاهش می رود. این موضوع نشان دهنده تغییراتی در نحوه به کار گیری بیت کوین است. شاید این اتفاقات نشان دهنده یک روند بزرگ در آینده باشند.

نگهداری بیشتر و معامله کمتر

در ابتدای سال فعالیت های تراکنشی روزانه بیت کوین هم به شکلی پایدار رشد کرده بود و این امر همزمان شده بود با افزایش قیمت بیت کوین. در آن دوره رشد میزان استخراج بیت کوین به همراه بالا رفتن میزان معاملات به افزایش قیمت بیت کوین کمک کردند. اما در طول ماه گذشته تعداد تراکنش ها به شدت کاهش یافته و این امر مصادف شده با سقوط قیمت بیت کوین و شرایط بد اقتصاد جهانی.

نمودار فعالیت بیت کوین
نمودار فعالیت بیت کوین

در اوایل سال جاری میلادی تعداد کل تراکنش های روزانه تا 350 هزار مورد می رسید اما این روز ها این میزان به 275 هزار مورد در روز رسیده و روند کاهشی آن همچنان ادامه دارد. عوامل متعددی در این کاهش نقش داشته اند. کاهش قیمت ها سبب شده تا فعالیت ماینر ها کم شود و در نتیجه قدرت هش شبکه نیز در چند روز گذشته به پیروی از این موضوع پایین تر آمده است. مالکان بیت کوین دارایی خود را از صرافی ها خارج کرده اند و این امر هم به وضوح سبب کاهش معاملات شده است.

نکته ی کلیدی این شرایط این است که سرمایه گذاران بیت کوین علاقه مند به نگهداری دارایی خود در کیف پول های شخصی خود هستند و آنها را وارد صرافی ها نمی کنند. استفاده از کیف پول های سخت افزاری سبب کاهش فعالیت های شبکه می شود و این امر به وضوح در داده های مربوطه مشخص است. بالا رفتن تعداد کیف پول های سخت افزاری و افزایش آدرس های این کیف پول ها نیز دلیلی دیگر بر تایید این ادعا می باشد. از یک ماه گذشته تا به حال تعداد این آدرس های فعال بیش از یکصد هزار مورد افزایش یافته است.

تراکنش های کم نشان می دهد که بیت کوین یک دارایی امن است

شاید کمی عجیب باشد اما کاهش فعالیت های شبکه نشان دهنده امنیت و سلامت بیت کوین است. سرمایه گذاران بیت کوین های خود را به کیف پول های شخصی خود منتقل می کنند و این امر حاکی از این است که آنها در این شرایط نامساعد اقتصادی ارزهای دیجیتال را دارایی هایی امن می دانند.

با کاهش عرضه بیت کوین در صرافی ها و کم تر شدن تعداد معاملات قیمت بیت کوین هم به مرور افزایش می کند. در واقع حامیان بیت کوین باید بیشتر نگران افزایش تعداد تراکنش های روزانه باشند و نه تعداد کم آنها. در حال حاضر شبکه بیت کوین قادر به انجام تنها 600 هزار تراکنش در روز است و تا زمانی که مواردی مثل شبکه لایتنینگ یا هر گونه راه حل دیگری ارائه نشود، مشکل فعالیت بالا به خوبی حس می شود.

تعداد تراکنش های بیت کوین با بهتر شدن شرایط بازارهای جهانی افزایش خواهد یافت. اما با این وجود داده های موجود نشان می دهد که در حال حاضر این ارز دیجیتال دقیقا به شکلی که طراحی شده عمل می کند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments