پیش بینی ارز دیجیتال 2019

پیش بینی اتفاقات تاثیر گذار سال 2019: آینده ارز دیجیتال چگونه خواهد بود؟

سال 2018 سالی بود که متوجه شدیم ارائه غیر مدون ارز های دیجیتال (ICO=عرضه اولیه سکه) باید با ارائه مدون توکن های ایمن (STO=عرضه توکن اوراق بهادار) جایگزین شود، در سال 2019 این قانون پیاده سازی می شود.

در نتیجه این تغییر، در ادامه به 10 رویدادی اشاره می شود که پیش بینی می شود در سال 2019 رخ دهند: 

1- بانک بزرگی در تجارت ارز های دیجیتال بوجود می آید.

موسسات مالی در راهند! نمی توان روزی را یافت که در آن توییت هایی در مورد ارتباط قیمت بیت کوین پیدایش عن قریب “موسسات مالی” نباشد و به زودی چنین موسساتی وارد این عرصه خواهند شد. قول اتریوم و بیت کوین در اواخر سال های 2017 و 2018 توجه تاجران حرفه ای را به خود جلب کرده است. بسیاری از آنها کسادی بازار را به این امید تحمل کرده اند. با توجه به اینکه کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده (SEC)، بیت کوین و اتریوم را ارز می داند، مسیر رسیدن به موسسات مالی چندان طولانی نیست.

2.- چندین کار گذار ATS هایی را برای تجارت STO افتتاح می کنند.

اگر ارز های دیجیتال را دنبال کرده باشید، با مفاهیمی مانند OFN، شبکه تجارت آزاد آکا (سیستم جدید تجارت مدون) آشنایی دارید. در ایالات متحده آمریکا و کانادا، ATS محلی است که خریدار و فروشنده را برای یافتن افراد دیگر به منظور مبادلات هماهنگ می کند. ATS ها دلال-کارگذار در نظر گفته می شوند نه بازار. OFN یکی از همین تجارت هاست که به زودی ارائه می شود. اخیرا، کوین بیس همانند پلت فرم بیمه توکن سافت یک سیستم کارگذار را خریداری کرده است. در سال 2019، انتظار می رود سیستم های کارگذار بیشتری (مانند انترو کپیتال یا سریز وان) مجوز کار دریافت کنند.

3. ICOهای منتشر شده در سال 2017 در آمریکا اولین توکن های ایمنی هستند که در بازار ها تجارت می شوند.

با تمام محدودیت ها و کش و قوس های سال 2018 انتظار نداشته باشید تا STO های سال 2018 در بازارها معامله شوند. در عوض در انتظار ICO هایی باشید که سهام خود را در کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده ثبت کرده اند  برای اولین بار در بازار ها مبادله شوند. فرد مهمی پشتیبان بازار های توکن امن است و نام وی جی کلیتون رئیس کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده است.

4- سرمایه داران آسیایی به آمریکا می روند تا در دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری کنند.

هنوز سرمایه گذاران آسیایی در بیت کوین سنتی (استخراج) و فعالیت های ارزی ICO حرف اول را می زنند اما در شش ماه گذشته، با کاهش قیمت ها و ورود فناوری های جدید (مانند توکن سازی دارایی های دیجیتال) گروه های سرمایه گذاری مانند هوبی و 8 دسیمال در بازار سرمایه گذاری می کنند و برای شفافیت آن به آمریکا می آیند. با نظر دولت چین در مورد حذف STO ها، گروه های سرمایه گذاری چینی در گروه های عرضه توکن اوراق بهادار موجود در آمریکا فعال شده اند و به دنبال یاد گرفتن سازماندهی این پیشنهادات هستند. این امر هیجان انگیز است، دولت آمریکا می تواند حداکثر در یک جنبه از ارز های دیجیتال مرکزی نوآوری باشد.

5- SEC چندین قرارداد +RegA مربوط به توکن ها را تایید می کند.

معافیت +JOBS Act Reg A به سرمایه گذران تایید نشده، اجازه تخصیص پول به استارت آپ ها را می دهد. +Reg A برای افرادی که با ایده مقررات سرمایه گذاری تایید شده؛ مخالف هستند اما باور دارند که باید طبق قوانین SEC عمل شود امن محسوب می شود. +Reg A به شرکت ها اجازه می دهد با افزایش سرمایه غیر محدود سرمایه را تا 50 میلیون افزایش دهند و نوعی از ICO را فعال کنند که در آمریکا قانونی است. انتظار داشته باشید که SEC چندین بیمه +Reg A را امسال با توکن هایی از شرکت هایی مانند issuance.com بیمه کند.


Reg A چیست
+Reg A چیست؟

در ایالات متحده طبق قانون اوراق بهادار 1933، هرگونه پیشنهاد برای فروش اوراق بهادار باید در SEC ثبت شود. قوانین Reg A، در خصوص الزامات معافیت از چنین ثبت نامی است. نسخه تکمیلی این مصوبه در 25 مارس 2015 اعلام شد که به آن +Reg A می گویند.


6. موسسات مالی به خریداران زیرساخت دارایی های دیجیتال، تبدیل خواهند شد.

وقتی دراواسط تا اواخر سال 2019 توکن ها ایجاد شوند، انتظار دیدن فعالیت های M&A را داشته باشد. استخدام رئیس سابق لینکدین، امیلی کلوئی، توسط کوین بیس شاهدی بر این مدعاست. اگرچه انتظار زیرساخت های ارزی مهمی توسط شرکت هایی مانند کوین بیس هیجان انگیز است، برخی عقیده دارند که نزدک هم دیده خواهد شد. یورونکس یا حتی DTCC به عنوان شرکت های فراگیرنده شرکت خواهند کرد.

7. اتریوم جایگاهش را به عنوان پلت فرم رایج برای ارائه نسل جدید سکه ها از دست می دهد.

استاندارد قرارداد اتریوم سکه بی رقیب در ICO است و بیش از 1000 توکن ERC-20 از سال 2015 منتشر شده اند. علی رغن محبوبیتش، سازگاری مبادلاتی و آشنایی افراد با آن، ممکن است پلت فرم اتریوم به انتهای کار برسد. پلت فرم های ارزان تر و سریع تر مانند NEO در حال ربودن گوی سبقت از اتریوم هستند زیرا افراد به توکن های هماهنگ با کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده توجه می کنند. همچنین هارد فورک قسطنطنیه (که در اواخر این ماه ارائه می شود) کمک نمی کند و می تواند به افراد حامی آسسیب بزند. اگرچه دلایلی برای کنار گذاشتن اتریوم وجود دارد، تعداد زیادی توسعه دهندگان و پروژه های بیمه مانند پالی مث باعث پیشروی اتریوم در سال 2019 می شود.

8. مسئولین محلی با سیاست های ارزهای دیجیتال آمریکا هماهنگ می شوند و ممکن است در فعالیت STO از آمریکا پیشی بگیرند.

با افزایش شکست راه اندازی پروژه های ICO در خارج از آمریکا، انتظار داشته باشید قانون گذاران خارجی با چارچوب های مشابه در کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده امریکا خود را تطبیق دهند. به عنوان مثال، اگرچه مالتا پروژه هایی را به خود جلب کرده است که به دنبال افزایش سرمایه هستند، در بین قانون گذاران بانکی محبوبیت کمی دارد. برای اینکه مالتا به هدفش (جزیره بلاک چین) برسد، باید طبق قوانین KYC وAML عمل کند تا افراد مطمئن شوند آنها می توانند از سرمایه برای پرداخت به توسعه دهندگان و بانک های خارج از جزیره استفاده کنند. مالتا در این کار تنها نیست و سایر شرکت های دیگر هم وجود دارند. اخیرا سنگاپور قدم پیش گذاشته است و ممکن است در زمینه تجارت توکن در بازارهای مدون پیشگام باشد.

9. توکن ها در بازارهای بزرگ و سیستم های جدید تجارت خودکار دلال-کارگذار، تجارت می شوند.

شاید این مورد ساده ترین پیش بینی باشد. طبق گفته های گابر گورباکس، نزدک می خواهد در چارک اول 2019 قرارداد های آینده تجارت بیت کوین را راه اندازی کند. اما آنچه را که Bakkt در مورد ICE-Bakkt در آگوست گفت به یاد داشته باشید. هیچ چیز ساده ای در ارز های دیجیتال وجود ندارد و اینکه توکن ها در tZero تجارت می کنند.

10. قوانین مربوط به مقررات سرمایه گذارن تایید شده آسان تر خواهند شد.

قوانین سرمایه گذاران تایید شده، ICO را از STO مجزا می کنند. آنها هیجان طرفداران را کم می کنند. با این قوانین، تنها افراد ثروت مند می توانند در عرضه توکن اوراق بهادار های فعلی شرکت کنند. Spice VC که اخیرا از OpenFinance برای تجارت استفاده می کند، نمونه ای از پیشنهادات است که به دنبال سرمایه گذاران بیشتر است اما تنها برای افراد دارای حداقل درآمد سالانه 200 هزار دلار یا بیش از 1 میلیون دارایی است. این بازار به دنبال ایجاد انقلاب در تشکیل و حذف سرمایه است. اما در اثر عدم توجه ICO، تغییر قوانین شانس بسیار کمی دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments