هک NordVPN

مراقب باشید: محبوب ترین VPN ارز دیجیتال هک شد!

NordVPN یکی از محبوب ترین وی پی ان هاست که در چند ساعت گذشته مورد حمله هکر ها قرار گرفت. این شرکت خود تایید کرده است که یک باگ امنیتی در شبکه ارتباطات رخ داده است که داده های کاربران را در معرض خطر قرار داده است. از آنجایی که بیشتر کاربران ارز دیجیتال از این VPN استفاده می کنند، نگرانی در مورد اطلاعات ارزی آنها و شاید به سرقت رفتن آنها همه را نگران کرده است.

نورد وی پی ان یکی از نرم افزار های محبوب است که می تواند تحریم ها را دور بزند. سرور های قدرتمند، سرعت بالا، اتصال به موقع و امنیت از ویژگی های این VPN است. برخی معتقدند NordVPN برترین وی پی ان سال 2019 بوده است.

اما حالا این وی پی ان هک شده است! شایعه شده است که پس از هک این ابزار تغییر آی پی، کلید های خصوصی داخل Nord منقضی شده اند. به نظر می‌رسد که این موضوع به هکرها امکان می‌دهد تا سرورهای جعلی خود به جای سرورهای NordVPN را راه اندازی کنند.

این شرکت اعلام کرده است که پروتکل “عدم ثبت سابقه” سبب شده که اطلاعات خصوصی کاربران جمع نشده و به اشتراک گذاشته نشود. اما این فقط یک ادعا محسوب می شود. چرا که پیشتر این شرکت از امنیت بسیار بالای خود تعریف کرده بود. اما حالا درگیر نفوذ امنیتی شده است. موضوع زمانی جدی تر می شود که خبر هایی حتی از دسترسی هکر ها به شعبه این شرکت در فنلاند در سال 2018 انتشار پیدا می کند.

با این حال NordVPN به کاربران خود قول داده است کلید های خصوص منقضی شده اطلاعات رمزنگاری کاربران را در دسترس هکر ها قرار نمی دهد. اما چه قدر می توان به این ادعا ها اطمینان کرد؟ چرا که این شرکت چندین ماه است از نفوذ هکر ها مطلع است اما خبری را رسانه ای نکرده است!

هرچند خطرات VPN رایگان قابل پیش بینی ست اما این مورد متفاوت است. چرا که امنیت کاربران ارز دیجیتال در خطر است.

هک Nord VPN

کاربران چه کاری می توانند انجام دهند؟

اگر هکر ها توانسته باشند اطلاعات VPN هر کدام از سرورهای نورد را رمزگشایی کنند، تقریبا کاربران هیچ کاری از دستشان بر نمی آید! توصیه می کنیم اگر شما از نورد وی پی ان برای دسترسی به صرافی های آنلاین استفاده می کردید، از این پس از سرور مجازی VPS برای ارتباطات خود با صرافی استفاده نمایید (خرید سرور مجازی با تحویل لحظه ای) و حجم بالای رمز ارز در کیف پول ارز دیجیتال آنلاین خود نگهداری نکنید. کیف پول های سخت افزاری و آفلاین گزینه مناسب تری محسوب می شوند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مصطفی
مصطفی
3 سال قبل

این خبر مال یکسال پیشه آیا الان که تقریبا یکسال گذشتهnord vpn رو برای ترید مناسب میدونید یا نه؟

مجید
مجید
پاسخ به  مهلا مظفری
3 سال قبل

Express vpn خوب است ؟

EMMA
EMMA
4 سال قبل

داخل وی پی اس هم می تونن فعالیت ما رو مدیرای ارائه دهنده اش ببین درسته ؟

آرتین محسنی
آرتین محسنی
پاسخ به  EMMA
4 سال قبل

خیر

امیر کامی
امیر کامی
4 سال قبل

حیف که هکش کردن😣😣😣

کامیار
کامیار
پاسخ به  امیر کامی
4 سال قبل

اره

رضا
رضا
4 سال قبل

نورد که رایگان نیست!

Erfan
Erfan
پاسخ به  رضا
4 سال قبل

کی گفته ک نورد رایگانه ://///