مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری : لیست بهترین کشورها

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، همواره یکی از محبوب ترین و راحت ترین روش های مهاجرتی بوده است. چه برای مهاجر و چه برای کشور مقصد! این نوع از مهاجرت همیشه بیشترین منافع را برای طرفین سرمایه گذاری به همراه داشته است. هر کشور با توجه به سیاست های خود، شرایط مختلفی را در اختیار سرمایه گذاران و مهاجران قرار می دهد. ضمن اینکه همواره، از مهاجرت از طریق از سرمایه گذاری، به عنوان مطمئن ترین روش برای اخذ اقامت کشور مقصد یاد می شود.

نکته ای که باید یه آن توجه داشت این است که اخذ اقامت کدام یک از کشورها، از طریق سرمایه گذاری ممکن است؟ مثلاً در اروپا، در کشور آلمان، از آنجایی که برنامه ای برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ندارد، اقامتی به خریداران ملک تعلق نمی گیرد؛ اما کشور های دیگری در همین قاره سبز و از همه نظر عالی هستند، که با سرمایه گذاری در آن ها می توان اقامت آن کشور را نیز اخذ کرد.

حال مهم ترین سوالی که در ذهن علاقه مندان به این نوع مهاجرت مطرح می شود، این است که کدام کشور برای آن ها بهترین گزینه است؟ برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آن کشور چه میزان بودجه لازم است؟ این سرمایه گذاری چه منافعی به همراه دارد و ….

در ادامه با ما همراه باشید تا به 5 مورد از بهترین کشور ها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، نگاهی داشته باشیم.

توجه داشته باشید که اولویت مهاجرت هر سرمایه گذار را خود او تعیین میکند و صرفاً جایی به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، وجود ندارد. همه چیز درنهایت به معیار های مهاجران و سرمایه گذاران بستگی دارد. از مسائل اقتصادی گرفته، تا موارد سلیقه ای مثل آب و هوا، نزدیکی به ایران، زبان و ….

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور پرتغال

کشور پرتغال

شاید طی سال های اخیر، از کشور پرتغال به عنوان یک مقصد مناسب برای مهاجرت، زیاد شنیده باشید. این کشور به سرعت در حال توسعه و پیشرفت در زمینه های مختلف می باشد و جذابیت های گوناگون آن، مهاجران زیادی از سراسر دنیا را به خود جذب کرده است. برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به این کشور، به دو روش می توان اقدام کرد:

ویزای انجل پرتغال

از مقرون به صرفه ترین و ارزان ترین روش های اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری، ویزای انجل پرتغال می باشد. از مزیت های دیگر این ویزا این است که هیچ الزامی مبنی بر حضور فیزیکی شخص سرمایه گذار در کشور وجود ندارد و تنها در عرض 6 ماه، شما می توانید از اقامت این کشور ومزایای آن، بهره مند شوید.

سرمایه لازم برای اخذ این ویزا 180,000 یورو میباشد و اقامت پرتغال در 6 ماه، و پاسپورت و تبعیت پرتغالی در 5 سال را برای شما به همراه می آورد. افرادی که اقامت کشور پرتغال را کسب کنند، می توانند بدون ویزا، به تمام کشور های حوزه شینگن سفر کنند. ضمن اینکه با توجه به اعتبار بالای پاسپورت این کشور، پس از اخذ تابعیت، می توان به 130 کشور دنیا، بدون ویزا سفر کرد.

ویزای طلایی پرتغال

در این نوع از ویزا، متقاضی می تواند با خرید ملک در پرتغال، به ارزش حد اقل 250,000 یورو، به اقامت این کشور دست یابد. از مزیت های بزرگ این برنامه و ویزای طلایی این است که تمام امتیازات به خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) شخص سرمایه گذار هم تعلق میگیرد. حضور فیزیکی حداقل سالی یک هفته الزامی است و متقاضی و خانواده او، پس از 6 ماه اقامت و پس از 5 سال پاسپورت اروپایی خود را اخذ خواهند نمود.

البته فرزندان دانشجو شخص اصلی، با بالای 18 سال سن هم در این امتیازات شریک خواهند بود. ضمن اینکه والدین سرمایه گذار و والدین همسر او، در صورت اینکه بالای 66 سال سن داشته باشند، می توانند در پرونده ویزای طلایی، گنجانده شوند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور ترکیه

کشور ترکیه

ترکیه همواره از خیلی نقطه نظر ها، مقصدی محبوبی برای مهاجران، بخصوص سرمایه گذاران ایرانی بوده است. همسایگی با ایران، سهولت رفت و آمد، شرایط خوب و امتیازات سرمایه گذاری، آشنایی با فرهنگ و زبان ترکی، تنها بخشی از مزیت های مهاجرت به این کشور می باشد.

کشور ترکیه از نظر اقتصادی و روابط بین الملل، رشد بی نظیری را در سال های اخیر شاهد بوده و در زمینه های مهمی از جمله کشاورزی، صنعت، تجارت، املاک و صادرات، می توان آن را در سطح خوب جهانی دانست.

شما می توانید با خرید خانه در ترکیه به ارزش 250,000 دلار آمریکا (یا معدل آن به لیر)، صاحب اقامت در این کشور شوید. یکی از مهمترین مزیت های این نوع سرمایه گذاری در ترکیه، این است که اقامت، تبعیت، پاسپورت و سایر خدمات شهروندی را در کوتاه ترین زمان (حدود یک تا چند ماه) برایتان به ارمغان می آورد و نیازی به حضور فیزیکی شما نیست. این امتیازات شامل حال خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) شخص سرمایه گذار هم می شود. مهاجرت از طریق خرید ملک چند سالی است که رونق بسیاری در بین سرمایه گذاران گرفته است.

با در اختیار داشتن پاسپورت ترکیه، که یکی از پاسپورت های معتبر دنیا به شمار می آید، می توان بدون گذراندن پروسه ی اخذ ویزا، به 71 کشور، سفر کرد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور یونان

کشور یونان

کشور یونان که قدمت بسیار زیادی دارد (800 سال پیش از میلاد مسیح)، به عنوان مهد تمدن غربی شناخته می شود. از جاذبه های این کشور می توان به سواحل بی نظیر، شهر های چند ملیتی، آب و هوای مدیترانه ای، غذاهای لذیذ، تمدن کهن، فرهنگ غنی و مهمان نوازی اشاره کرد که همین موارد توجه افراد زیادی از سراسر دنیا را برای زندگی در این کشور به خود جلب کرده است. مهاجرت به این کشور از محبوب ترین راه ها برای مهاجرت با سرمایه گذاری کم می باشد.

مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری با خرید ملک به ارزش حد اقل 250,000 یورو میسر می شود و این روش، ارزان ترین راه برای اخذ اقامت اروپا برای متقاضی و همسر و فرزندان زیر 18 سال او، از طریق سرمایه گذاری به شمار می آید.

برای اخذ پاسپورت و تابعیت این کشور، زندگی مستمر در یونان به مدت 8 سال الزامی است. در صورت حضور غیر مستمر، متقاضی می تواند با حفظ اقامت خود، به تمام کشور های حوزه شینگن، بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور کانادا

کشور کانادا

کانادا که در همسایگی کشور آمریکا قرار دارد، همیشه به چند ملیتی بودن خود و پذیرایی از مهاجران سراسر دنیا شهرت داشته است و این روند مهاجر پذیری در این کشور همچنان ادامه دارد.

از مزیت های مهم مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کانادا، می توان به اخذ اقامت این کشور و امتیازات آن، امکان به همراه آوردن خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) و همچنین تحصیل رایگان در کانادا، اشاره کرد.

در حال حاضر محبوب ترین روش سرمایه گذاری در کانادا، خرید بیزینس می باشد اما بودجه ی مورد نظر، با توجه به استانی که متقاضی انتخاب میکند، می تواند متفاوت باشد. برای مثال با شرکت در یک برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا (British Colombia) و راه اندازی یکی از برنامه های 100 و یا 200 هزار دلاری، می توان در همان ابتدا ویزای کاری 2 ساله این کشور را اخذ کرده و بعد از آن با راه اندازی بیزینس و اثبات سود دهی آن به اداره مهاجرت کانادا، پروسه اخذ اقامت را کامل کرد. نکته ای که باید آن را به خاطر داشت این است که برای اخذ این نوع اقامت در کانادا، سابقه مدیریتی و حضور فیزیکی در خاک این کشور الزامی می باشد.

تقریباً می توان گفت در تمام برنامه های استانی (PNP) خرید بیزینس در کانادا، بعد از یک سال، پروسه ی اخذ اقامت متقاضی آغاز شده که در نهایت به اخذ تبعیت و پاسپورت این کشور خواهد رسید. پاسپورت کانادا در لیست 5 پاسپورت معتبر دنیا قرار دارد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور قبرس

کشور قبرس

جزیره قبرس که سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است، دارای جمعیت 1,000,000 نفر می باشد و اکثریت افراد در این کشور یونانی یا ترک هستند. خرید ملک در این جزیره از محبوبیت بالایی بین سرمایه گذاران برخوردار است و با قرار داشتن در تقاطع شرق و غرب، مقصد بسیاری از افراد برای گذراندن تعطیلات است که خود یکی از نشانه های پیشرفت سریع اقتصاد این کشور می باشد.

قبلاً یکی از بهترین گزینه ها برای اخذ فوری اقامت، پاسپورت و تبعیت اتحادیه اروپا، خرید ملک به ارزش 2,000,000 یورو در این کشور بود اما در حال حاضر این برنامه بسته شده است. حال یکی از مناسب ترین راه های سرمایه گذاری در قبرس، خرید ملک به ارزش 350,000 یورو می باشد. که با این روش متقاضی می تواند در مدت کوتاه، اقامت اروپایی خود و در ادامه تبعیت و پاسپورت این کشور را برای خود فراهم کند.

از مزیت های این برنامه، امکان به همراه آوردن خانواده (همسر و فرزندان تا 25 سال) و بهره مندی از مزایای اقامت این کشور برای تمامی افراد می باشد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
هومان مجیدی
هومان مجیدی
3 سال قبل

با سلام.. سال نو مبارک.. آیا با خرید ویزا کارت از شما میتوان برای خرید مستقیم ارزهای دیجیتال با دلار اقدام نمایم؟ تریدر بازار فارکس و کریپتو هستم و نیاز ضروری به یک حساب جهت خرید آنلاین و قیمت لحظه ای دارم.. لطفا راهنمایی تا اگر اکی هست و مدارک نیاز دارد اقدام نمایم.. سپاس.. با آرزوی بهترینها

مهلا امامی
ویرایشگر
پاسخ به  هومان مجیدی
3 سال قبل

با سلام و عرض ادب
سال نو بر شما نیز مبارک 🌷
بله شما می توانید با استفاده از افتتاح حساب های بین المللی مانند پی پال یا دریافت کارت های ویزا و مستر، در بازارهای جهانی ترید کنید. توضیحات تکمیلی در این خصوص را از تیم پشتیبانی سایت ؛ از طریق چت آنلاین، تیکت و یا تماس تلفنی جویا شوید.
موفق باشید