لیست کامل دریافت کنندگان ارز دولتی و نیما توسط بانک مرکزی منتشر شد

در راستای سیاست های جدید اقتصادی و به منظور مدیریت بهینه منابع ارزی کشور، از بیست و یکم فروردین ماه سال جاری دولت ارز مورد نیاز کالاهای ثبت سفارش شده در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت را با دلار 4200 تومانی تأمین نموده است. این مسئله موجب شده است تا در ماه های گذشته بحث انتشار لیست کامل دریافت کنندگان ارز دولتی با حواشی بسیاری در محافل سیاسی کشور همراه شود.

هفته گذشته عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی، اعلام کرده بود از روز شنبه هفته جاری فهرست دریافت‌ کنندگان ارز به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای شفاف سازی و اطلاع رسانی عمومی شامگاه شنبه 7 مهر 1397 لیست کامل دریافت کنندگان ارز دولتی و سامانه نیما را در پایگاه اینترنتی خود منتشر نمود. لیست ها به تفکیک ارزهای دریافت شده به نرخ دولتی و سامانه معاملات ارزی نیما را مشخص نموده اند که می توانید آنها را از لینک های موجود دانلود نمایید:

لیست دریافت کنندگان ارز به نرخ دولتی

لیست دریافت کنندگان ارز به نرخ نیما

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، لیست های موجود شامل اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی به همراه میزان و نرخ ارز دریافتی آنها می شود که از طریق سامانه نیما ثبت سفارش شده است. لیست های انتشار یافته حاوی اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی از بازه زمانی 21 فروردین ماه سال 1397 تا به امروز است که طبق دستور رييس كل بانك مركزی از این پس به طور روزانه در وب سایت رسمی این بانک بروزرسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است بانک مرکزی علاوه بر تخصیص و تأمین ارز کالاهای اساسی مقادیر قابل توجهی ارز به مسافران سفرهای خارجی، دانشجویان خارج از کشور، بیماران و نیز خدمات ثبت سفارش اختصاص داده که در این لیست به آنها اشاره ای نشده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments