عدم ثبات بیت کوین و ارزهای رمزپایه از دیدگاه بانک یو بی اس (UBS)

بانک یو بی اس (UBS) : بیت کوین به اندازه کافی با ثبات نیست تا جایگزین پول واقعی شود

بانک سرمایه گذاری جهانی یو بی اس (UBS) بر این باور است که بیت کوین به اندازه کافی پایدار نیست تا بتواند جایگزین سیستم پولی فعلی شود. این بانک مستقر در سوئیس معتقد است که ارزهای رمزپایه دارای مشکلات بسیاری از جمله محدودیت های فنی و نوسانات قیمت شدید هستند.

Joni Teves، استراتژیست جهانی UBS، در یادداشت های خود خطاب به مشتریان این بانک گفته است که بیت کوین همچنان بی ثبات است و برای تبدیل شدن به یک ابزار پرداخت در معاملات جهانی با محدودیت های بسیاری مواجه است. Teves همچنین اشاره کرد که عدم ثبات قیمت ارزهای رمزپایه یکی از دلایل عمده ای است که بیت کوین نمی تواند به عنوان پول واقعی در نظر گرفته شود.

از آغاز امسال، قیمت ارزهای دیجیتال به همراه کاهش 60 درصدی ارزش بیت کوین روند نزولی داشته است. در هفته گذشته، بیت کوین با قیمت 8,000 دلار در بازارهای جهانی معامله شد اما در حال حاضر طبق شاخص وب سایت CoinMarketCap در سطح 7,422 دلار معامله می گردد.

کاهش قیمت بیت کوین (BTC) در سال 2018

تا کنون بیت کوین (Bitcoin) از دیگر گزینه های سرمایه گذاری پیشی گرفته است. طبق گفته UBS، قیمت این ارز رمزپایه از سال 2013 بصورت سالیانه 216 درصد افزایش یافته است و این در حالیست که بازار سهام حدوداً 16 درصد و اوراق قرضه سرمایه گذاری 1.6 درصد رشد قیمت داشته اند. در میان سرمایه گذاران کوتاه مدت، بی ثباتی قیمت بیت کوین باعث نگرانی بسیاری از آنها شده است. از سوی دیگر سرمایه گذاران بلند مدت آن را به عنوان یک پاداش در نظر می گیرند.

Teves همچنین بر برخی نگرانی های بانک تسویه حساب های بین المللی در رابطه با مسائل مقیاس پذیری، اندازه بلوک ها و سرعت پردازش معاملات ارزهای رمزپایه تأکید کرد. وی گفت:

برای پردازش 30 میلیارد دلار معاملات روزانه ویزا کارت با استفاده از پروتکل هسته بیت کوین، اندازه بلوک ها به جای 1 مگابایت باید 18.8 مگابایت بوده یا قیمت بیت کوین باید حدوداً 187,611 دلار باشد.

او معتقد است که راه حل هایی که تا کنون توسط توسعه دهندگان برای حل اینگونه مسائل ایجاد شده، ناکارآمد بوده و دارایی های دیجیتال توانایی رسیدن به حجم معاملات ارزهای فیات را نخواهند داشت.

Teves علیرغم بیان شک و تردید ها، اظهار کرد که بیت کوین دارای آینده روشن است و در واقع می تواند به عنوان یک دسته از دارایی های قانونی محسوب شود و این در صورتی امکان پذیر است که مقررات تدوین شده با ضمانت رعایت حقوق مصرف کنندگان وجود داشته باشد.

بانک UBS سوئیس برای مدتی نسبت به ارزهای رمزپایه بدبین بود و در همین راستا مواضع سختی را اتخاذ نمود. این بانک سرمایه گذاری سال گذشته بیت کوین را یک “حباب احتمالی” همچون دات کام در دهه 90 میلادی دانست.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments