معامله روزانه

حجم معامله چه تاثیری در ترید های روزانه دارد؟

به عنوان یک تریدر که مایل بر ترید روزانه است، پیدا کردن فرصت ها در بازار اگر حجم معاملات زیادی در آن روز وجود نداشته باشد، کار سختی است. حتی اگر فکر کنید که یک دارایی خوب برای معامله پیدا کرده اید که پتانسیل زیادی برای رشد دارد، بدون حجم بالای معامله، فایده ای ندارد.

یک سهام یا یک کوین خاص بدون حجم مانند ماشین بدون بنزین است. بدون داشتن “سوخت” یا حجم معامله مورد نظر شما را به جایی که می خواهید نمی رساند.

حجم معامله به تعداد سهام یا کوینی که در یک بازه زمانی مشخص معامله می شود، می گویند. این شاخصه به شما دید با ارزشی نسبت به میزان فعال بودن خریداران و فروشندگان می دهد در یک بازار، مثلا بازار بیت کوین می دهد. با استفاده از حجم معامله می توانید چیز هایی را درباره میزان تقاضای یک سهام، سرعت تغییر قیمت آن و این که چه زمانی یک روند معکوس می شود، متوجه شوید.


حجم معامله نشانگر نقدینگی است


نقدینگی اساسا به معنای میزان سادگی خرید و فروش یک کوین است. اگر سعی دارید تا از طریق استراتژی ترید روزانه در بازار پول در بیاورید، می بایست کوینی را پیدا کنید که به شما این امکان را می دهد که به سرعت وارد یا از معامله خارج شوید. بیشتر تریدر ها به دنبال این هستند که با تغییر قیمت در اواسط روز سود خود را از بازار ببرند.

اگر چیزی را معامله می کنید که حجم معامله روزانه زیادی ندارد، نقدینگی آن بازار کمتر خواهد بود. این به این معناست که ورود و خروج از بازار کوین هایی که حجم معاملات روزانه شان کمتر است، سخت می باشد.

اگر کوین هایی را معامله کنید که نقدینگی پایینی دارند، احتمال این که به دام طرح های پامپ اند دامپ بیافتید، بیشتر می شود.


حجم معاملات اندیکاتور مهمی در معامله است


هنگامی که برای اولین بار شروع به یادگیری درباره ترید کردن می کنید، به سادگی در بین حجم زیادی از اطلاعات سر در گم می شوید. اندیکاتور های معاملاتی نمونه های بسیار خوبی از یک مفهوم هستند که برای تریدر های تازه وارد درکش سخت است. هنگامی که می خواهید تازه کار با اندیکاتور ها را شروع کنید، معمولا بهتر است همه چیز را در حد ساده اش پیگیری کنید. حجم معاملات بهترین نقطه برای شروع یادگیری درباره اندیکاتور هاست.

بسیاری از تریدر ها از حجم معامله به عنوان یک اندیکاتور معاملاتی استفاده می کنند چرا که نشانه خوبی از وقوع یک تغییر قیمت است. برای مثال، یک افزایش در حجم معاملات در زمانی که برای دورانی بازار در حال کاهش قیمت است احتمال دارد به این معنا باشد که سرمایه گذاران در حال بستن پوزیشن خود در یک نرخ صعودی هستند. از سویی دیگر، حجم بالای معامله در یک روند صعودی قیمت معمولا نشان گر افزایش تقاضا برای یک کوین خاص است. افزایش حجم معامله یا حجم معامله روزانه که بیشتر از حالت معمول خود است، مطمئنا می تواند بهترین روش برای سنجش احساسات بازار در مورد یک کوین خاص باشد.


حجم بامعامله باعث بهبود شکاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش می شود


به عنوان تریدر، می تواند بسیار ناراحت کننده باشد که یک معامله را پیدا کنید که بعدا متوجه شوید شکاف بین قیمت پیشنهادی خرید و فروش آن بسیار زیاد است. جدای از این ها، چرا باید سهام یا کوینی را خریداری کنید که اگر بخواهید فوری همان را بفروشید، مبلغ کمتر از آن چیزی که پرداختید دست شما را بگیرد؟ این هم یک دلیل دیگر برای این که حجم معامله دوست تریدر های روزانه است.

کوین هایی با حجم معامله بالا شکاف قیمت خرید و فروش کمتری دارند. برای تریدر هایی که می خواهند خیلی سریع به یک معامله وارد و از آن خارج شوند، بسیار سودمند است.

ترید سودمند انجام دادن خودش یک چالش است که با وارد شدن به یک بازاری که حجم معامله در آن کم است و فاصله زیادی بین قیمت خرید و فروش در آن وجود دارد، خود را در معرض یک زیان فوری قرار می دهید.


نتیجه گیری


اگر شما در معاملات خود از عامل حجم معاملات استفاده نمی کنید، در واقع شما یکی از ابزار هایی که می تواند در تصمیم گیری کمک مهمی کند را به کار نمی گیرید. هر چه که بیشتر درباره معنای حجم معامله و نشانه هایی که به شما می دهد یاد بگیرید، شانس بیشتری برای سود کردن در معامله خود خواهید داشت.

همیشه به یاد داشته باشید که سهام های مختلف حجم معاملات متوسط متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و معامله یک سهام یا کوینی که حجم معاملات آن پایین است چندین عیب بزرگ برای یک تریدر روزانه دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments