بیت کوین اس وی به 3 زنجیره تقسیم شد

پس از ایجاد بلاک 210 مگابایتی، بیت کوین اس وی به سه زنجیره تقسیم می شود

پس از هاردفورکی که در شبکه بیت کوین اس وی (BSV) اتفاق افتاد، پس از استخراج کردن بلاک 210 مگابایتی، شبکه به 3 زنجیره جداگانه تقسیم شد.

گره های بیت کوین اس وی در روز یکشنبه به سه گروه تقسیم شد که در نتیجه شبکه را به سه زنجیره تقسیم کرد. بر اساس گزارش ها، 65 درصد از گره ها، در شبکه فعلی هستند، 17 درصد در بلاک 210 مگابایتی باقی مانده و 10 درصد حتی ارتقا نیافته اند و در زنجیره ای که پیش از هاردفورک بوده، مانده اند.

توییت BitMex درباره تقسیم شدن بیت کوین اس وی

بر اساس داده هایی که از وب سایت Coin Dance استخراج شده، بلاک 210 مگابایتی دو روز پیش توسط CoinGeek استخراج شده و 808,633 تراکنش در آن بوده است.

بیت کوین اس وی که هاردفورکی از بیت کوین کش (BCH) و بنابراین فورکی از بیت کوین هم به حساب می آید، 12 روز پیش هاردفورک خود را با موفقیت به پایان رساند چرا که قرار بود محدودیت اندازه بلاک ها در شبکه از 128 مگابایت به 2 گیگابایت تغییر کند.

پیش از این که این تقسیم سازی صورت بگیرد، Ryan X. Charles پشتیببان و مدیر عامل سیستم پرداخت از طریق بیت کوین اس وی به نام MoneyButton، پستی در وبلاگ منتشر کرد و از این که با اجرای یک گره بیت کوین اس وی مشکل دارد، نوشت. او همچنین به این موضوع اشاره کرد که MoneyButton برای سه ساعت از دسترس خارج شده چرا که گره بیت کوین اس وی که از آن استفاده می کرده اند، حافظه اش اشغال و با مشکل روبرو شده است.

اجرای یک گره گران است. گره ای که ما راه اندازی کرده ایم، در ماه هزاران دلار خرج روی دستمان می گذارد. همین که بلاک ها بزرگ تر می شوند، ما هم باید گره خودمان را ارتقا دهیم و هزینه آن بیشتر و بیشتر می شود. از آن جایی که ما بر خلاف ماینر ها از کارمزد تراکنش پولی در نمی آوریم، برایمان سنگین است که یک گره را در اجرا داشته باشیم.

Ryan X. Charles – مدیر عامل MoneyButton

طبق خبری که توسط TrustNodes منتشر شده، خدمات وب سایت Coin Dance از حالا بر روی زنجیره جدید بیت کوین اس وی ارائه می شود و زنجیره قدیمی از میان می رود. این به این معناست که ماینر هایی که در زنجیره قبلی مانده اند، ممکن است مقداری از پول خود را از دست بدهند چرا که بلاک هایی که ماین کرده اند در نظر گرفته نمی شود.

در این گزارش همچنین اشاره شده که اگر چه این تقسیم سازی اولین در نوع خود است، افزایش محدودیت ایجاد بلاک در حد گیگ، می تواند تقسیم هایی بیشتر از 3 قسمت ایجاد کند.

بیت کوین اس وی اخیرا مشکلات زیادی را تجربه کرده است و بسیاری بر این باور هستند که این مشکلات به خاطر اندازه بزرگ بلاک چین آن است. حدود 4 ماه پیش، در بلاک چین این کوین یک سری مرتب سازی ( Reorganizations) صورت گرفت، که در طی آن دو ماینر یک بلاک را به طور همزمان پیدا می کنند و یک فورک موقت در شبکه ایجاد می شود. به طور کلی، مرتب سازی بلاک زمانی رخ می دهد که شبکه بسیاری آهسته است و هدف این است که تاثیر بلاک ها افزایش یابد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments