تحلیل قیمت بیت کوین

تحلیلی منطقی برای افزایش قیمت بیت کوین در روزهای آینده

به نظر می رسد بیت کوین 8000 دلاری یک نقطه مهم برای بزرگ ترین ارز دیجیتال، بیت کوین باشد. از زمانی که قیمت بیت کوین از 9400 دلار سقوط کرده است، بیت کوین بارها به سطح 8000 دلار رسیده و یا آنرا از دست داده است. بیشتر اوقات آلت کوین ها از قیمت بیت کوین پیروی می کنند و نوسانات قیمت بیت کوین به طور کلی نشانه ای از وضعیت فعلی بازار هستند.

قیمت فعلی ارز های دیجیتال

پس از افت شدید قیمت 1700 دلاری در 24 سپتامبر، به نظر می رسد بیت کوین و بقیه ارز های بازار رمز ارز ها نسبت به روند کلی چند قدمی به عقب برداشته اند که نشان دهنده از یک رونق چشمگیر در ژوئن 2019 داشت. احتمالا روزهای آینده برای فضای ارز های دیجیتال روندی موقتی خواهد داشت و تحلیل ها در دراز مدت همچنان صعودی خواهند بود.

Big Cheds که یکی از محبوب ترین تحلیلگران در توییتر به حساب می آید، خاطر نشان کرده است بیت کوین شمع هفتگی دیگری را بسته است. این الگوی شمعدان زمانی اتفاق می افتد که دو شمع قیمت از فیتیله های پایینی یا بالایی برخوردار باشند که برای شکل دادن به یک انبرک تراز شده اند.

در برخی مواقع الگوهای انبرک می تواند نشان از واژگونی در قیمت یک دارایی باشد. الگوهای سازنده شمعدان معمولا بر اساس طول مدت زمان شمع، قدرت بیشتری می باشند شمع های زمانی بزرگتر دارای تاثیر بیشتری هستند.

پایان رسیدن یک شمع هفتگی به شکل الگوی انبرک بسیار حائز اهمیت است. این الگو ها نشان از چشم انداز های دراز مدت است.

این تحلیل گر خاطر نشان کرد که :

الگوی انبرک در نزدیکی بازوی پایین شاخص هفتگی بولینگر باند رخ داده است که نشان می دهد قیمت بیت کوین نسبتا پایین است. نشانه های فوق، شرایط فروش بیش از حد را نشان می‌ دهد. هرچند شمع هفتگی اخیر بیت کوین با قدرت پایان نیافته است.

Big cheds گفت:

از جولای 2018 و هم چنین ماه می 2019 پشتیبانی وجود دارد. بنابراین بعید نیست که شاهد جهش کوتاه مدت باشیم. علاوه بر این یک بازار واگرای خرسی پنهان با قیمت پایین OBV وجود دارد که نشان دهنده ادامه روند صعودی است.

چنین پشتیبانی و واگرایی به وضوح در نمودارها مشخص است:

نمودار قیمت بیت کوین

از زمان شروع ثبات چند ماهه بیت کوین، آلت کوین ها به طور قابل ملاحظه ای به حاشیه رانده شده اند و قیمتشان کمتر و کمتر می شود. آلت کوین ها تا حد زیادی به قیمت بیت کوین وابسته اند و نتوانسته اند در شرایط موجود انگیزه لازم را کسب کنند. تا به امروز فصل آلت کوین ها باعث حفظ سرمایه گذاران شده است اما ممکن است به زودی شاهد خروج آنها باشیم.

با توجه به چشم انداز فعلی بازار آلت کوین ها، Big cheds به مواردی مثبتی همراه با عدم قطعیت اشاره کرده است. به گفته این تحلیل گر به طور کلی آلت کوین ها در حال پیشرفت هستند که تعدادی از آنها الگوی پایین را تشکیل می دهند در حالی که برخی روند صعودی دارند ازجمله ریپل، لینک و TNT. گفته میشود بسیاری از آنها هنوز ضعیف هستند و از ارزششان کاسته می شود و وارد فصل آلت کوین ها نمی شوند.

قیمت ارز دیجیتال Link
روند صعودی قیمت ارز دیجیتال Link

در مقیاس کلان Big ched معتقد است که بازار های ارز دیجیتال عملکرد خوبی را خواهند داشت. این تحلیلگر اعلام کرد: بازار کریپتو به طور کلی با پیشرفت فناوری، همچنان به رشد خود ادامه می دهد و می بینیم که مبادلات با جزییات نوسانات بازار خرده فروشی و نهادی سازگار است و در بلند مدت بسیار صعودی است.

این تحلیل گرد خاطر نشان کرد که در مقیاس میان مدت، با توجه به عملکرد بازار ارز های دیجیتال، در حدود یک سال آینده بیشتر از موضع خنثی برخوردار است و البته سعی در صعود هرچه بیشتر دارد. در حال حاضر این تحلیلگر از لحاظ عملکرد رمزنگاری در ماه آینده از روند نزولی برخوردار است و خاطر نشان می کند که فضای رمز نگاری در کوتاه مدت شامل یک بازار غیر صعودی خواهد بود.

نمدار قیمت هفتگی بیت کوین

بیت کوین به عنوان بزرگترین بازیکن ارز های دیجیتال، قدرت کل مارکت را به دست گرفته است. در بازه های زمانی کمتر مانند نمودار شمع روزانه و ساعتی، وضعیت قیمت بیت کوین برای ادامه حرکت صعودی ایده آل به نظر نمی رسد. با این حال، برنامه ریزی در چهارچوب زمانی هفتگی، هر دو نتایج صعودی و نزولی را نشان می دهد.

نمودار قیمت هفتگی بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

سناریوی خرسی

بعد از ماه ها تثبیت، بازار احتمالا انتظار صعود قیمت بیت کوین را داشت که البته این اتفاق نیفتاد. بیت کوین در یک حرکت قوی بدون ایجاد جهشت یا بازگشت چشمگیر، شکست. قیمت بیت کوین هم چنین قدرت کافی برای بازیابی الگوی تلفیقی قبل را ندارد.

علاوه بر این، اقدام اخیر قیمت بیت کوین کمی شبیه به حدسنجی دارایی دیجیتال در نوامبر سال 2018 است که با شدت به صورت نزولی دنبال شد و در نهایت به عدم نوسان شدید منجر شد.

جالب اینجاست که با کاهش قیمت بیت کوین در 24 سپتامبر، تریدر محبوب Tone vays این استدلال را مطرح کرد که هیچ خرده فروشی جدیدی وارد فضای رمزنگاری نشده است. عدم علاقه و بودجه سرمایه گذاران خرده فروش، می تواند دلیلی برای افت قیمت بیت کوین باشد.

سناریوی گاوی

از لحاظ بازار گاوی، نمودار هفتگی نشان می دهد که بیت کوین هنوز سطح صعودی فیبوناچی 0.618 را لمس نکرده است . چنین سطحی اغلب به عنوان سطح اولیه مورد علاقه مشاهده می شود. با در نظر گرفتن این دیدگاه، عملکرد قیمت نزولی اخیر نسبتا عادی به نظر می رسد.

قیمت بیت کوین نیز نزدیک به یک سطح پشتیبانی چند هفته ای در حدود 7500 دلار است. علاوه بر این اصطلاح ممکن است تا حدی نتیجه حرکت پارابولیکی قیمت پایدار بیت کوین بین آوریل و جولای 2019 باشد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments