تحریم اوکراین وب مانی را نیز در بر گرفت

اوکراین تراکنش های وب مانی را به دلیل تحریم روسیه مسدود کرد

شورای ملی امنیت و دفاع اوکراین فهرست کمپانی های روسی که تحریم کرده را بروزرسانی کرده است. آخرین تغییری که در این فهرست ایجاد شده است، وارد کردن وب مانی، سرویسی که برای 15 سال در اوکراین کار می کرده، در فهرست این تحریم هاست.

انجام تراکنش های وب مانی در اوکراین به عنوان بخشی از اقدامات دولت این کشور برای مقابله با کمپانی های روسی مسدود شده است. این اقدام شورای ملی امنیت و دفاع اوکراین، در راستای فرمان ریاست جمهوری این کشور، پترو پروشنکو است. این اقدام برای مدت 3 سال معتبر است.

در سال 2013، در پی تنش های ایجاد شده میان اوکراین و روسیه، دفاتر وب مانی در اوکراین مورد حمله پلیس قرار گرفت. همچنین در ماه اردیبهشت مقامات اجرایی این کشور به دفاتر برخی از دلالان حمله کردند.

با افزایش فشار های حکومت اوکراین، تعدادی از کسب و کار هایی که برای سال ها در اوکراین فعالیت داشته اند، ظرف چند هفته از این کشور اخراج شدند. حتی این واقعیت که وب مانی به صورت رسمی توسط بانک ملی اوکراین از طریق یک سیستم توافق درون دولتی ثبت شده نیز، این دولت را از انجام این اقدام باز نداشت.

در وبسایت این کمپانی، وب مانی درباره محدودیت فعالیتش در اوکراین این تصمیم را “بی پایه و اساس” می داند. این کمپانی همچنین اعلام می کند که پایبند به قانون محافظت از داده هاست و دارای لایه های امنیتی، روال KYC و AML می باشد که جزو استاندارد های جهانی است.

طبق داده هایی که توسط وب مانی منتشر شده است، این تحریم 4 میلیون شهروند اوکراین که از این سیستم استفاده می کنند را مورد تاثیر قرار می دهد. تعداد زیادی از شرکت های خرید و فروش اوراق بهادار در اوکراین کار های خود را از طریق وب مانی انجام می دادند.  این سرویس برای سال ها، جایگزین محبوبی برای دبیت و کردیت کارت بود که استفاده از وبسایت های بازی آنلاین و Forex را ساده تر می کرد.

اما در ادامه به بیانیه رسمی وب مانی درباره اعمال تحریم از سوی دولت اوکراین می پردازیم.

وب مانی می گوید که قدردان کاربران اوکراینی است و سعی دارد تا حالت عادی را دوباره بازگرداند. همچنین برای کاهش نگرانی های کاربران درباره موجودی حساب می گوید :

همه اعتبارات کاربران در کیف پول ها امن هستند و تا زمانی که تحریم ها رفع شوند در امنیتی نگهداری می شوند و جریان مالی کیف پول های سری U (مخصوص واحد پولی اوکراین) ادامه خواهد یافت. این سرویس برای شهروندان اوکراین که از کیف پولی به جز U استفاده می کنند به صورت عادی خواهد یافت.

مقامات اوکراین اخیرا ادعا کرده بودند که برخی از دلالان از عواید خود برای حمایت مالی جدایی طلبان روسی در شرق اوکراین استفاده می کردند.

از طرفی، تا زمانی که این تحریم از وب مانی برداشته یا مدت آن تمام نشود، امکان ساخت کیف پول وب مانی با ارز هرونیا (ارز اوکراین) یا همان WMU امکان پذیر نیست.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments