بروکر

بهترین کارگزاری های برای معاملات کپی تریدینگ در سال 2020

معاملات کپی تریدینگ – که به آنها معاملات اجتماعی، آینه ای ، خودکار یا کپی برداری هم می گویند- در یک سال گذشته گسترش زیادی یافته اند. به لطف رسانه های اجتماعی و اینترنت پر سرعت، اخبار اقتصادی و تحلیل های بازار با سرعت نور منتشر می شوند. معنای معاملات کپی تریدینگ بسیار ساده است: استفاده از فناوری برای کپی کردن معاملات سایر سرمایه گذاران به صورت آنی. در این روش هر بار که سرمایه گذار مورد نظر شما معامله ای را انجام دهد، حساب کاربری شما در کارگزاری نیز به صورت خودکار همان معامله را برای شما انجام می دهد. در این مقاله قصد داریم بهترین بروکر های کپی تریدینگ فارکس را به شما کاربران محترم معرفی کنیم.

هفت بروکر برتر کپی تریدینگ

کارگزاری های زیر بر اساس 105 متغیر مختلف به عنوان موارد برتر انتخاب شده اند.

  • eToro
  • Pepperstone
  • FXCM
  • Darwinex
  • AvaTrade
  • HotForex
  • FxPro
etoro

این کارگزاری برنده ساده ترین روش استفاده برای معاملات رو نویس در سال 2020 است و تریدرها می توانند معاملات سایرین را در 1900 زمینه مختلف از قبیل CFD ها و ارزهای دیجیتال معروف کپی برداری کنند.

pepperstone

پپرستون مجموعه کوچکی از محصولات قابل معامله را به کاربران خود ارائه می دهد اما قیمت هایی رقابتی را برای تریدرهای فارکس و CFD، خدمات مشتری فوق العاده، و انتخاب های زیادی در مورد پلتفورم های شخص ثالث از قبیل گزینه های مختلف معاملات کپی تریدینگ را برای کاربران در نظر گرفته است.

fxcm

اگرچه طیف بازارهای ارائه شده آن کم است و قیمت ها حالتی متوسط دارند، اما این کارگزاری به انواع مختلفی از تریدرها خدمات رسانی می کند. تریدرهای حجم بالا، تریدرهای الگوریتمی، و به طولی کلی تریدرهایی که قدر ابزار معاملاتی قدرتمند را در کنار تحقیقات با کیفیت بازار می دانند، FXCM را گزینه ای بسیار خوب می دانند.

darwinex

 این کارگزاری انجمنی منحصر به فرد در زمینه معاملات کپی تریدینگ را برای تریدرهای فارکس دارا می باشد و امکان خرید و فروش استراتژی های ایجاد شده توسط تریدرها را برای سرمایه گزاران فراهم کرده است. علاوه بر معاملات رو نویس، این کارگزاری مجموعه MetaTrader را نیز به کاربران ارائه می دهد.

avatrade

این کارگزاری پلتفورم های مختلفی برای معاملات الگوریتمی و اجتماعی ارائه می دهد. اما در عین حال از جنبه هایی دیگر ضعف دارد. مثلا خدمات مشتریان آن خوب نیست، قیمت ها متوسط هستند، کالاهای قابل معامله کمتر از 1000 مورد است و بخش تحقیق آن نا امید کننده است.

تاریخچه معاملات کپی تریدینگ

بدون در اختیار داشتن معاملات اجتماعی، سرمایه گذاران باید فردی را جهت انجام این کار برای خود استخدام می کردند و اجازه نهاد های قانونی نیز برای این کار مورد نیاز بود. یا مثلا تریدرها می بایست به صورت منظم حساب های کاربری دیگران را مورد بررسی قرار می دادند و فعالیت های آنها را برای خود نیز اعمال می کردند. اما به لطف فناوری همیشه در حال پیشرفت و شرایط قانونی مناسب، بسیاری از نهاد های قانون گذاری معاملات اجتماعی را فرد محور می دانند. تقریبا در تمام حوزه های قضایی، معاملات رو نویس فرد محور پنداشته می شوند، زیرا افراد خود باید تصمیم بگیرند که از چه کسانی الگو برداری کنند و این موضوع حتی برای معاملاتی که به صورت خودکار هم انجام می شود صدق می کند. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که تمام پلتفورهای معاملاتی دارای امکاناتی با عنوان  معاملات اجتماعی، معاملات کپی تریدینگ را به کاربران خود ارائه نمی دهند.

بسیاری از پیشگامان اولیه فناوری معاملات اجتماعی در ابتدا کار خود را به عنوان توسعه دهندگان پلتفورم های شخص ثالث آغاز کرده بودند. برای مثال Tradency، ZuluTrade، و حتی eToro. اگرچه بعضی از این شرکت ها هنوز هم ارائه دهنده مستقل خدمات (ISP) به حساب می آیند اما برای مثال eToro به یک کارگزاری تبدیل شده است.

بهترین پلتفورم های معاملات کپی تریدینگ

در میان 30 کارگزاری فارکس بین المللی که ما مورد بررسی قرار دادیم، می توان گفت که eToro در سال 2020 بهترین گزینه بوده است. این کارگزاری همچنان در حال ایجاد نوآوری در پلتفورم نسل بعدی خود است که در رابط کاربری مبتنی بر وب خود تجربه ای فوق العاده را برای کاربران رقم می زند.

به طور کلی، تجربه استفاده از پلتفورم eToro سبب بالا رفتن توقعات ازمعاملات اجتماعی در سایر پلتفورم های می شود و همین امر سبب شده تا به راحتی آن را به عنوان بهترین گزینه در سال 2020 معرفی کنیم. این کارگزاری در حال پیش بردن این صنعت رو به جلو بوده و تقریبا به صورت اختصاصی بر معاملات کپی تریدینگ متمرکز شده است.

نمایی از رابط کاربری eToro
نمایی از رابط کاربری eToro

کارگزاری پپرستون که جایگاه دوم را در سال 2020 از آن خود کرده طیف گسترده ای از پلتفورم های معاملات کپی تریدینگ اجتماعی شخص ثالث را به کاربران ارائه می دهد و در عین حال پلتفورم های cMirror و MetaTrader 4 را نیز در اختیار کاربران خود گذاشته است. این شرکت پلتفورم های ZuluTrade  ، Tradency و AutoTrade را نیز به کاربران خود ارائه داده است.

نمایی از رابط کاربری Pepperstone
نمایی از رابط کاربری Pepperstone

FXCM در جایگاه سوم قرار دارد و گزینه های متنوعی برای معاملات اجتماعی را در اختیار شما قرار می دهد که در این میان می توان به پلتفورم های مبتنی بر وب ZuluTrade  و MetaTrader 4 اشاره نمود.

نمایی از رابط کاربری ZuluTrade در FXCM
نمایی از رابط کاربری ZuluTrade در FXCM

کارگزاری Darwinex هم که در جایگاه چهارم قرار گرفته امکان دسترسی به حدود 1200 استراتژی معاملاتی ایجاد شده را برای شما ایجاد می کند که همانند اوراق بهادار در پلتفورم Darwinex مورد معامله قرار می گیرند. بهترین استراتژی ها در این پلتفورم از خود کارگزاری سرمایه دریافت می کنند و در طول هر دوره رقابتی حدود 4.5 میلیون دلار به تریدرهای موفق اختصاص داده می شود.

نمایی از رابط کاربری Darwinex
نمایی از رابط کاربری Darwinex

Avatrade هم به دلیل استفاده از پلتفورم های معاملات کپی تریدینگی مثل Zulutrade و Tradency و گزینه ای که اخیرا به آنها اضافه کرده، یعنی DupliTrade در جایگاه پنجم فهرست ما قرار گرفته است.

مقایسه پلتفورم های معاملات کپی تریدینگ

در اینجا خلاصه ای از ویژگی های پلتفورم های معاملاتی مختلفی که مورد استفاده eToro، Pepperstone، FXCM و Darwinex قرار می گیرد را مشاهده می کنید:

Darwinex FXCM Pepperstone eToro ویژگی
بله بله خیربلهپلتفورم اختصاصی
بله بله بله خیر پلتفورم دسکتاپ
بله بله بله بله پلتفورم وب
بله بله بله بله معاملات اجتماعی/ معاملات کپی تریدینگ
بله بله بله خیر MetaTrader 4
بله خیر بله خیر MetaTrader 5
خیر خیر بله خیر cTrader

در بالا در مورد برترین کارگزاری ها نکاتی را بیان کردیم. بهتر است بدانید که کارگزاری eToro در کشورهای مختلفی در سراسر جهان مجوز  فعالیت دارد و بیش از 1700 دارایی مختلف را برای معاملات کپی تریدینگ در اختیار شما قرار می دهد. یکی از نکات منفی این کارگزاری نحوه قیمت گذاری آن برای معاملات کپی تریدینگاست.

آیا معاملات کپی تریدینگ قانونی هستند؟

این معاملات در اکثر کشورها قانونی هستند اما به این شرط که خود کارگزاری ها نیز مجوز داشته باشند. وقتی از طریق کارگزاری های قانونی در بازارهای مالی سرمایه گذاری می کنید، در فرایند افتتاح حساب متوجه قانونی بودن خواهید شد.

معاملات کپی تریدینگ چگونه انجام می شوند؟

در این گونه معاملات، یک تریدر می تواند معاملات خود را به صورت آنی با سایر تریدرها به اشتراک بگذارد. با استفاده از پلتفورم معاملات رو نویس، تریدرها می توانند به صورت خودکار معاملات یک تریدر دیگر را کپی برداری کنند. هر پلتفورمی در زمینه معاملات کپی تریدینگ برای مراقبت از دارایی سرمایه گذاران خود امکاناتی را در اختیار آنها قرار می دهد. برای مثال تریدرها می توانند میزان سرمایه ای که به این گونه معاملات اختصاص می دهند را از پیش تعیین کنند.

آیا امکان کسب درآمد از طریق معاملات کپی تریدیتگ وجود دارد؟

همانند هرگونه سرمایه گذاری دیگری، امکان کسب درآمد و از دست دادن سرمایه در معاملات کپی تریدینگ وجود دارد. در معاملات کپی تریدینگ شما می توانید میزان سود هر تریدر را پیش از دنبال کردن او مورد ارزیابی قرار دهید. با این وجود باید در نظر داشته باشید که عملکرد خوب یک تریدر در گذشته به معنای همیشه خوب بودن آن در آینده نخواهد بود. این معاملات نیز دارای ریسک هستند و امکان از دست رفتن سرمایه شما وجود دارد. همیشه این کار را با سرمایه ای پایین آغاز کنید که در صورت از دست رفتن آن به مشکلی بر نخورید و تحقیقات لازم را هم حتما به عمل آورید.

بهترین سیستم معاملات کپی تریدینگ چیست؟

بهترین سیستم برای این کار لزوما پرسود ترین سیستم نیست. باید با توجه به اهداف سرمایه گذاری خود پارامترهای ریسک را با استراتژی خود همتراز کنید. برای مثال یک سرمایه گذار محافظه کار شاید سیستمی با کمترین میزان ضرر در هر معامله را انتخاب کند و به سود اهمیت کمتری بدهد. اما از سوی دیگر تریدرهای پرتکاپو به دنبال استراتژی هایی با سود بیشتر هستند و سود بیشتر همیشه برابر است با ریسک بالا تر.
بسیاری از پلتفورم های مدرن معاملات کپی تریدینگ فارکس دارای صدها یا هزاران تریدر هستند که شما می توانید عملکرد آنها را کپی برداری کنید. در نتیجه گاهی تصمیم گیری برای دنبال کردن یکی از آنها می تواند کمی دشوار باشد. از همین رو باید همیشه تحقیقات لازم را انجام داد، با مبالغ کم شروع به کار کرد و هرگز مبلغ سرمایه گذاری شما نباید بیش از مقداری باشد که امکان از دست رفتن آن برای شما دردسر ساز شود.

سخن آخر

درک نحوه محاسبه عملکرد تجاری در شبکه های معاملاتی  نکته ای بسیاری مهم است چرا که این موضوع بر رتبه بندی تریدرها تاثیر گذار می باشد. روش به کار رفته برای اندازه گیری و دنبال کردن سود و ضرر نیز بر افرادی که به دنبال کپی کردن معاملات هستند اثر گذار است.

تمایلات و تصمیم گیری های فوری تریدرها را می توان مثالی از چالش های پیش روی توسعه دهندگان فناوری معاملات کپی تریدینگ دانست. چنین چالش هایی سال های زیادی وجود داشته اند و به لطف قوانین کارگزاری ها و فناوری قوی این مشکلات روز به روز کمتر می شوند – به ویژه برای کارگزاری های برتر. با این همه اگر باز هم شک دارید، همیشه امکان تحقیق و سوال کردن از افراد با تجربه و متخصصان این حوزه وجود دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
15 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ali
ali
3 سال قبل

سلام
ببخشید یه سوال داشتم
این راست هست که میگن خرید و فروش تو بازار فارکس ممنوعه
و اگر ممنوعه،خرید و فروش ممنوعه یا کپی تریدینگ هم ممنوعه؟
باتشکر از شما

زهرا جباری
ویرایشگر
پاسخ به  ali
2 سال قبل

درود بر شما
خیر ترید در بروکر ها ممنوع نیست.

علی
علی
3 سال قبل

چرا ضرر کردن تریدر به نفع بروکر است؟ بروکر ار تعدد معاملات منتفع میشود و نه از سود و زیان ترید. پس در پی جذب مشتری با صحت معاملات و به دنبال نفع تریدر است برای ادامه دادن و ترید کردن تریدر است.

حسین
حسین
3 سال قبل

سلام..من در آلپاری ترید میکنم و میخاهم . یک نفر دیگه رو ب خودم وصل کنم. یعنی وقتی که وارد پوزیشن میشم اون حسابی که بهم وصل هست با من بیاد تو پوزیشن و هر موقع بخام خارج بشم اون حسابی که بهم وصل هست خارج بشه.چطوری باید این کارو کنم؟

mahdi
mahdi
3 سال قبل

ایا این برکر ها با کاربران ایرانی هم کار میکنن؟ مثلا etoro

مهلا امامی
ویرایشگر
پاسخ به  mahdi
3 سال قبل

با سلام. متاسفانه برای استفاده از اکثر بروکر ها بایستی از هویت غیر ایرانی استفاده کرد. بروکر etoro نیز هویت ایرانیان را تایید نمی کند.

مرتضی
مرتضی
3 سال قبل

سلام
من اگه بخوام شروع کنم باید چکار کنم؟
کاملا مبتدی هستم.

مهلا امامی
ویرایشگر
پاسخ به  مرتضی
3 سال قبل

سلام.
بهتر است در ابتدا اصطلاحات ترید را فرا بگیرید و با مطالعه چند مقاله ، دید کلی در زمنیه استراتژی های معاملاتی بدست آورید.

سید علی
سید علی
پاسخ به  مرتضی
2 سال قبل

سلام
وقتتون بخیر
بروکر فیبودا معتبره؟

حسین
حسین
3 سال قبل

سلام etoro یه پلتفرم اسرائیلی .آیا برای ایرانی ها امنیت داره؟

مهلا امامی
ویرایشگر
پاسخ به  حسین
3 سال قبل

با سلام و عرض ادب
این بروکر خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه نمی دهد و شما برای استفاده از این بروکر باید از مشخصات و هویت غیر ایرانی استفاده کنید.

رضا
رضا
3 سال قبل

با توجه به اینکه معمولا ضرر کردن تریدر به نفع بروکر هست آیا این امکان هست که بروکر در این کپی تریدینگها تقلب کنه؟ مثلا اسم یک معامله گر رو با درصد بالای سود بذاره ولی واقعا چنین معامله گری وجود نداره و تمام فالوورهاش متضرر بشن؟
اصلا چرا بروکر چنین کمکی میکنه که مردم سود کنن و خودش ضرر کنه؟

پیمان مقدسی
پیمان مقدسی
3 سال قبل

سلام
بهترین بروکر؟

علی
علی
پاسخ به  پیمان مقدسی
3 سال قبل

هیچ کدوم

پاکت آپشن
D:

کپی ترید هم داره