ارز دیجیتال تتا

ارز تتا (theta) و تتا فیول (TFUEL) چیست؟

یکی از ارزهای دیجیتالی که اخیرا در بایننس رشد چشمگیری داشته است، ارز دیجیتال تتا (THETA) و تتا فیول (TFUEL) می باشد. از آنجایی که قبل از سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتالی بهتر است اطلاعات کاملی در مورد آن داشته باشید، در این مقاله به بررسی ارز تتا و فیول می پردازیم و آینده سرمایه گذاری در آنها را بررسی می کنیم.

معرفی شبکه تتا

تتا یک شبکه بلاکچین است که برای پخش ویدیو ساخته شده است. این بلاکچین در مارس 2019 راه اندازی شده است. شبکه اصلی تتا به عنوان یک شبکه غیر متمرکز فعالیت می کند به این صورت که کاربران پهنای باند و منابع محاسباتی را به صورت همتا به همتا (P2P) به اشتراک می گذارند. مشاوران این پروژه Steve Chen هم بنیان گذار یوتیوب و Justin Ken بنیانگذار شبکه Twitch هستند.

تتا دارای ارز دیجیتال بومی خود به نام THETA است که کارهای مختلفی درون شبکه انجام می دهد. توسعه دهندگان می گویند که هدف این پروژه این است که تغییرات اساسی در صنعت پخش فیلم ایجاد نمایند.

بلاک چین theta که با دو توکن تتا و فیول شناخته می شود، با تمرکز بر محتوای ویدیویی ایجاد شده است. به این معنا که دولوپر های این بلاک چین، از THETA به عنوان یک شبکه ارسال ویدئو (video delivery network) استفاده می کنند. به عبارت ساده تر شبکه تتا یک شبکه بلاکچین محور و یک پلتفرم برای پخش محتوای ویدیویی با پهنای باند بالا می باشد.

تمرکز شبکه تتا بر روی محتوای ویدیویی این امکان را فراهم کرده است که کاربرای برای خرید و فروش محتوای ویدیویی شبکه سیلورتی ، Samsung VR و MBN (یکی از شرکت های پخش اخبار در کره) از این پلتفرم استفاده کنند.

چه کسانی ارز دیجیتال تتا را به وجود آورند؟

تتا توسط Mitch Liu و Jieyi Long ایجاد شد. Liu سابقه طولانی در صنعت بازی و فیلم دارد و بنیانگذار شرکت تبلیغاتی ویدئویی Tapjoy، استارت آپ بازی های سوشال مدیا به نام Gameview Studios می باشد. همچنین برای اولین بار پلتفرم پخش زنده (live streaming) بر اساس پروتکل Theta را در THETA.tv ایجاد کرده است.

Long دومین بنیانگذار تتا می باشد. او همچنین تجربه ای چندین ساله در اتوماسیون طراحی، بازی، واقعیت مجازی و سیستم های توزیع شده در مقیاس بزرگ دارد. همچنین چندین مقاله دانشگاهی تالیف کرده است و پتنت های متنوعی در زمینه ویدیو استریمینگ، بلاک چین و واقعیت مجازی دارد.

تتا در حال حاضر یک تیم متوسط و نه چندان بزرگ دارد. وب سایت رسمی آن، شرکت هایی مانند Samsung NEXT ، Sony Innovation Fund و … را به عنوان سرمایه گذاران استراتژیک درج کرده است.

ارز دیجیتال تتا

چه جیزی تتا را منحصر به فرد می کند؟

وظیفه اصلی تتا، غیر متمرکزکردن ویدیو استریمینگ، تحویل داده و edge computing برای مقرون به صرفه کردن و کارآمدی بیشتر می باشد. این شبکه بر روی یک بلاکچین بومی اجرا می شود و با دو توکن محلی معروف تتا و تتا فیول، اقتصاد داخلی را تامین می کند. آنچه شبکه تتا در جریان این پروژه به آن دست پیدا می کند شامل موارد زیر می شود:

  • بینندگان با خدمات پخش با کیفیت تر پاداش دریافت می کنند.
  • سازندگان محتوا درآمد خود را بهبود می بخشند.
  • و پلتفرم های ویدیویی در هزینه های زیر ساخت صرفه جویی کرده و درآمد حاصل از تبلیغات و اشتراک گذاری را افزایش می دهند.

کاربران انگیزه دارند هم محتوای شبکه را تماشا کنند و هم منابع شبکه را به اشتراک بگذارند، چرا که جوایز به صورت توکن های TFUEL به کاربران اهدا می شود.

این پلتفرم متن بازاست و دارندگان توکن مانند بسیاری از اکوسیستم های بلاکچین مبتنی بر اثبات سهام (POS) دارای اختیاراتی هستند.

چگونه می توان ارز دیجیتال تتا خرید؟

خرید ارز تتا همانند سایر ارز های دیجیتال در سایت پی98 ممکن است. اگر شما قصد سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال را دارید، می توانید با ایجاد اکانت در سایت پی98 و تکمیل احراز هویت نسبت به خرید ارز دیجیتال تتا (theta) اقدام نمایید.

برای آنکه بتوانید با پرداخت ریالی ارز تتا بخرید و یا تتا بفروشید و ریال دریافت کنید، از پنل کاربری خود به بخش خرید و فروش ارز های دیجیتال مراجعه کنید. برای مثال اگر شما قصد خرید ارز دیجیتال دارید، بر روی گزینه “خرید ارزهای دیجیتال” کلیک کنید. برای خرید تتا بایستی به بخش “خرید سایر رمز ارزها” مراجعه کنید.

پنل سایت پی98

در بخش واحد ارز شما می توانید از میان ارزهای مختلف، تتا یا تتا فیول ، را انتخاب کنید و پس از تکمیل سایر بخش ها (مقدار و آدرس کیف پول و …) سفارش خود را ثبت کنید.

خرید تتا یا تتا فویل

خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال در پی98 به صورت آنی و سریع پس از تایید شبکه انجام می شود اما در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید سوالات خود را از طریق چت آنلاین، تیکت و یا تماس تلفنی با پشتیبانان پی98 مطرح نمایید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخ مناسب را دریافت نمایید.

سوالات متداول

چه تعداد کوین تتا در گردش است؟

شبکه تتا دو کوین، تتا و تتا فویل را دارد. به طور کلی 5 میلیارد توکن در گردش وجود دارد.

کیف پول مناسب برای ذخیره ارز تتا چیست؟

کیف لجر(ledger) ، Trezor و همچنین Keepkey از جمله ولت هایی هستند که امکان ذخیره ارز تتا و تتا فیول را دارند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
اذر بد
اذر بد
3 سال قبل

باسلام و تبریک سال نو
ایا با داشتن هر کیف پولی،مقداری از سرمایه ما در ان بلوکه میشود؟؟
دقیقتر بگم ایا استفاده از کیف پولها(منظورم نرم افزاری مثل تراست یا کویونمی) بزای ما ایجاد هزینه میکند؟؟
مثلا اگر من ده تا کیف پول داشته باشم،در عمل ایا اشکالی دارد؟؟
ممنون ازینکه جواب میدید.