آزمون PTE

آزمون زبان بین المللی PTE چیست؟

PTE آکادمیک یک تست زبان انگلیسی مبتنی بر کامپوتر است که برای غیر انگلیسی زبانانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور دارند، برگزار می شود. این تست چهار مهارت اصلی خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن را مورد ارزیابی می کند. از نظر برخی دانشجویان PTE ساده تر از آیلتس و تافل است و گزینه بهتری برای کسانی محسوب می شود که دانشگاه مقصد این آزمون را نیز تایید می کند. این مقاله تمام آنچه برای آزمون PTE یا Pearson Test of English لازم دارید را بیان می کند. با ما همراه باشید.

معرفی آزمون PTE

Pearson Language Tests واحدی از گروه Pearson PLC است که به ارزیابی و اعتبار سنجی سطح انگلیسی افراد می پردازد. این آزمون تحت دو نوع آکادمیک و جنرال (عمومی) برگزار می شود. آزمون آکادمیک در تمام طول سال برگزار می شود اما آزمون عمومی فقط سه بار در سال برگزار می شود و فقط مهارت نگارش و صحبت کردن را ارزیابی می کند. از آنجایی که متقاضی آزمون PTE آکادمیک بیشتر است، به شرح بیشتر این آزمون می پردازیم.

آزمون آکادمیک PTE یکی از سریع ترین آزمون های بین المللی مبتنی بر کامپیوتر زبان انگلیسی است که تمامی مهارت های زبانی را مورد سنجش قرار می دهد. بر خلاف آزمون آیلتس که مدت دو هفته برای اعلام نتیجه بایستی منتظر بود، در این آزمون نتایج طی 5 روز کاری اعلام می شود و داوطلب به راحتی می تواند مجدد در آزمون شرکت کرده و یا نتیجه آزمون خود را به دانشگاه و موسسه مورد نظر ارسال کند. PTE در کشور ها مختلفی مانند کانادا، ایرلند، سنگاپور، آلمان؛ آمریکا و بسیاری دیگری از کشورها پذیرفته است.

نحوه برگزاری آزمون

در طول سه ساعت برگزاری آزمون، speakingو writing (باهم) ، listening و ریدینگ در سه بخش مورد ارزیابی قرار می گیرند. البته ده دقیقه استراحت بین بخش ریدینگ و لیسینینگ در نظر گرفته شده است. سوالات آزمون PTE بسیار متنوع است.

  • بخش اول : اسپیکینگ و رایتینگ (77 تا 93 دقیقه)
  • بخش دوم : ریدینگ (32 تا 40 دقیقه)
    استراحت اختیاری (10 دقیقه)
  • بخش سوم : لیسینینگ (45 تا 57 دقیقه)

علی رغم اینکه آزمون PTE به صورت کامپیوتری برگزار می شود اما نیازی نیست به اطلاعات کامپیوتری خاصی مسلط باشید.

چه مراکزی آزمون PTE را می پذیرند؟

بیش از 1000 دانشگاه در سراسر جهان امتحان PTE را قبول دارند اما قبل از ثبت نام حتما از سایت دانشگاه و موسسه مورد نظر، این گزینه را بررسی کنید. البته در سایت رسمی Pearson امکان بررسی نیز وجود دارد. برای این منظور به این لینک مراجعه کنید.

فرمی مانند تصویر زیر مشاهده می کنید. میتوانید در قسمت ‘Search by organization‘ نام موسسه را درج کرده و متوجه شوید آیا این دانشگاه آزمون را می پذیرد یا خیر. البته در بخش ‘Select country/region‘ می توانید با انتخاب کشور، تمام مراکزی که این آزمون را می پذیرد، مشاهده کنید.

آزمون PTE

هزینه و مکان برگزاری امتحان PTE

این آزمون در کشورهای متفاوتی برگزار می شود اما ایران در این لیست قرار ندارد و داوطلبان باید برای آزمون باید به کشور های همسایه سفر کنند. مراکز برگزاری آزمون در سایت مشخص شده است و هزینه برگزاری در کشورهای مختلف متفاوت است.

برای مثال این آزمون در ترکیه در شهر های زیر برگزار می شود:

  • Adana
  • Ankara
  • Denizli
  • Erzurum
  • Istanbul
  • Izmir

هزینه استاندارد آزمون در استانبول 880 لیر است و اگر شما دیرتر از زمان مشخص ثبت نام کنید باید 1100 لیر پرداخت کنید. (یعنی 48 ساعت مانده به آزمون ثبت نام کرده باشید.) البته این آزمون در دوبی و ابوظبی امارات نیز برگزار می شود و هزینه آزمون PTE در آنجا 1050 درهم است.

امکان پرداخت هزینه امتحان از طریق ویزا کارت و مستر کارت وجود دارد. پی 98 گزینه خرید کارت اعتباری ویزا را برای کاربران فراهم کرده است.

تفاوت آزمون آیلتس و تافل با PTE چیست؟

آزمون PTEآیلتستافل IBT
مکان برگزاری آزمونبیش از 250 مرکز در دنیاتمام دنیاتمام دنیا
رزرو و ثبت نامامکان ثبت نام تا چند ساعت قبل آزمونثبت نام چند روز قبل از آزمون بسته می شود. ثبت نام چهار روز قبل از آزمون بسته می شود.
مدت زمان آزمونسه ساعتحدود سه ساعت در دو روز متفاوتحدود 4 ساعت
فرمتسه بخش
گفتاری و نوشتاری
نوشتاری
شنیداری
چهار بخش
گفتاری
نوشتاری
نوشتاری
شنیداری
چهار بخش
گفتاری
نوشتاری
نوشتاری
شنیداری
تصحیحفقط با کامپیوترکامپیوتری و انسان کامپیوتری و انسان
نمرهبین 10 تا 90 بین 0 تا 9بین 0 تا 120

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments