چرا قیمت بیت کوین کاهش یافت؟ بررسی 4 دلیل اصلی 

چرا قیمت بیت کوین کاهش یافت؟ بررسی 4 دلیل اصلی 

قیمت بیت کوین از دستاوردهای اخیر خود صرف نظر کرد زیرا داده های مربوط به اقتصاد ایالات متحده همچنان بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر می گذارد.

قیمت بیت کوین از 1 اکتبر تا 2 اکتبر 6 درصد افزایش یافت اما پس از ناکامی در شکستن مقاومت 28500 دلاری، قیمت در همان روز 4.5 درصد کاهش یافت. این کاهش به دلیل عملکرد ناامید کننده صندوق‌های قابل معامله در معاملات آتی اتریوم (ETF) که در 2 اکتبر راه‌ اندازی شدند و نگرانی‌ ها در مورد رکود اقتصادی آتی رخ داد.

چارت روزانه بیت کوین

این اصلاح قیمت بیت کوین در 3 اکتبر، 47 روز از آخرین بسته شدن بیت کوین بالای 28000 دلار می گذرد و منجر به انحلال 22 میلیون دلار قراردادهای فیوچرز Long شد.

♦️اما قبل از بحث در مورد رویدادهای تاثیر گذار بر بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال، بیایید بررسی کنیم تا بفهمیم صنعت مالی سنتی چگونه بر اعتماد سرمایه گذاران و قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته است.

اوضاع نابسامان اقتصاد ایالات متحده

سرمایه گذاران انتظارات خود را از اقدامات انقباضی بیشتر توسط فدرال رزرو ایالات متحده پس از انتشار جدیدترین داده های بازار کار ایالات متحده در 3 اکتبر افزایش داده اند که نشان می دهد 9.6 میلیون فرصت شغلی در پایان ماه اوت وجود داشته است که نسبت به 8.9 میلیون شغل در جولای افزایش یافته است.

جروم پاول، رییس فدرال رزرو، طی سخنرانی در سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول در ماه آگوست اشاره کرده بود که “شواهد نشان می دهد که سیاست های انقباضی در بازار کار دیگر کاهش نمی یابد، از این رو ممکن است واکنشی نسبت به سیاست های پولی داشته باشد.” 

در نتیجه، معامله‌ گران اکنون با احتمال 30 درصدی قیمت‌ گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در جلسه نوامبر خود نرخ‌ها را افزایش دهد، در حالی که طبق ابزار FedWatch CME در هفته گذشته 16 درصد بود.

عملکرد ناامید کننده ETF های اتریوم

در 2 اکتبر، بازار از 9 صندوق‌های قابل معامله ETF اتریوم استقبال کرد. با این حال، این صندوق ها در اولین روز معاملاتی، از نیمه روز به وقت شرقی، حجم معاملات زیر 2 میلیون دلار را تجربه کردند. اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، خاطرنشان کرد که حجم معاملات کمتر از انتظارات بود.

عملکرد ناامید کننده ETF های اتریوم

در روز اول، حجم معاملات برای ETF های اتریوم به طور قابل توجهی از راه اندازی قابل توجه 1 میلیارد دلاری ETF استراتژی بیت کوین ProShares عقب بود. شایان ذکر است که ETF مرتبط با معاملات آتی بیت کوین در اکتبر 2021 در جریان شکوفایی بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد.

این اتفاق ممکن است چشم انداز سرمایه گذاران را در مورد جریان بالقوه پس از یک ETF نهایی بیت کوین کاهش داده باشد. با این حال، عدم اطمینان در مورد احتمال و زمان این تاییدات توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) وجود دارد.

فشار رگولاتوری در میان دعوای حقوقی صرافی بایننس

در 2 اکتبر، یک شکایت دسته جمعی علیه Binance.US و مدیر عامل آن چانگ پنگ ژائو در دادگاه منطقه ای کالیفرنیای شمالی تنظیم شد. این شکایت به رقابت ناعادلانه با هدف انحصار بازار ارزهای دیجیتال از طریق آسیب رساندن به رقیب آن، صرافی منحل شده FTX، اشاره می کند.

شاکیان ادعا می کنند که اظهارات CZ در رسانه های اجتماعی نادرست و گمراه کننده بوده است، به ویژه از آنجایی که بایننس قبلاً دارایی های توکن FTT خود را قبل از اعلام در 6 نوامبر 2022 فروخته بود. در دادخواست ادعا می شود که قصد CZ کاهش قیمت توکن FTT بوده است.

پرونده جنایی علیه سام بنکمن-فرید در 4 اکتبر در نیویورک آغاز خواهد شد. علیرغم رد ادعاهای رقابت ناعادلانه توسط CZ، گمانه زنی ها در جامعه ارزهای دیجیتال همچنان در مورد این موضوع وجود دارد. 

افزایش همبستگی بیت کوین با بازارهای سنتی

به نظر می رسد کاهش قیمت بیت کوین در 3 اکتبر نشان دهنده نگرانی ها در مورد رکود اقتصادی قریب الوقوع و واکنش بالقوه سیاست پولی فدرال رزرو باشد. علاوه بر این، نشان داد که بازار ارزهای دیجیتال تا چه اندازه با عوامل کلان اقتصادی مرتبط هستند.

انتظارات اغراق آمیز برای ETF ارزهای دیجیتال همچنین نشان می دهد که سطح 28000 دلار ممکن است با توجه به فشارهای نظارتی و چالش های قانونی، مانند شکایت دسته جمعی علیه Binance، که بر خطرات جاری در این فضا تأکید می کند، مورد توافق سرمایه گذاران نباشد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments