ارز ورلد کوین (WorldCoin) | اگر انسان هستید توکن WLD رایگان میگیرید!

ارز ورلد کوین (WorldCoin) | اگر انسان هستید توکن WLD رایگان میگیرید!

ورلد کوین یک پروژه ارز دیجیتال جدید است که هدف آن ایجاد بزرگترین شبکه هویتی و مالی در جهان است. این پروژه هنوز در مرحله بتا است، اما تاکنون 115 میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذارانی مانند سام آلتمن، مدیر اجرایی OpenAI (ربات Chat GPT) که یکی از بنیان‌ گذاران پروژه است، جمع‌ آوری کرده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با توکن بومی این پلتفرم یعنی ارز WLD آشنا شوید و در جریان آخرین تحولات این ابتکار امیدوارکننده باشید. 

معرفی پروژه ورلد کوین (WorldCoin)

پروژه Worldcoin مبتنی بر این ایده است که همه افراد در جهان باید یک هویت دیجیتال داشته باشند که بتوانند از آن برای دسترسی به خدمات مالی و مشارکت در اقتصاد جهانی استفاده کنند. محصول شاخص این پروژه یک ارز رمزنگاری شده به نام WLD است که صرفاً به دلیل انسان بودن و منحصر به فرد بودن در بین مردم سراسر جهان توزیع می شود.

هدف پروژه ورلد کوین ساخت بزرگترین شبکه هویتی و مالی در جهان به عنوان یک سرویس عمومی است تا همه بتوانند بخشی از آن را داشته باشند.

سیستم ورلد کوین بر اساس World ID ساخته شده است، یک شبکه هویت جهانی که از حریم خصوصی شما محافظت می کند. شناسه جهانی به افراد امکان می‌دهد به صورت آنلاین بررسی کنند که یک شخص هستند (“اثبات شخصیت”) در حالی که اطلاعات خود را با الگوریتم اثبات دانش صفر ایمن نگه می‌دارند.

رمز ارز ورلد کوین چیست؟

رمز ارز ورلد کوین چیست؟

توکن WLD به عنوان یک توکن کاربردی با ویژگی های دولتی ساخته شده است. این به کاربران قدرت می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در مورد چگونگی تغییر سیستم در آینده، نظر بدهند. با راه اندازی World ID، می توان از سیستم های “یک نفر-یک-رای” به جای سیستم های معمول “یک توکن-یک-رای” استفاده کرد. این دو ابزار همچنین می توانند با هم برای ایجاد دستاورد های جدید برای حکومت استفاده شوند. پس از راه‌اندازی، بنیاد Worldcoin پیشنهاداتی را از جامعه درباره نحوه کارکرد World ID و توکن WLD با مدل حاکمیت Worldcoin درخواست خواهد کرد.

گروهی از کاربران تصمیم می‌گیرند که توکن چقدر مفید باشد، اما می‌توان از آن برای چیزی فراتر از دولت استفاده کرد. به عنوان مثال، کاربران ممکن است تصمیم بگیرند که از رمز WLD برای پرداخت هزینه های خاص در برنامه جهانی یا برنامه کیف پول دیگر، پرداخت های دیگر یا حمایت خود از پروژه ها یا اهداف خاص استفاده کنند.

WLD یک سکه مبتنی بر بلاک چین اتریوم ERC-20 است. شبکه اصلی خوش بینی جایی است که مردم سرمایه های کاربران خود را دریافت می کنند. به همین دلیل، این احتمال وجود دارد که بیشتر معاملات WLD در شبکه Optimism انجام شود.

چطور ارز WLD را به صورت رایگان دریافت کنیم؟

چطور ارز WLD را به صورت رایگان دریافت کنیم؟

برای اینکه ارز دیجیتال آینده ورلد کوین را به صورت رایگان دریافت کنید باید 3 مرحله زیر را طی کنید:

دانلود برنامه World App

دانلود World App به شخص اجازه می دهد تا حساب کاربری ورلد کوین خود را راه اندازی کند و به کیف پول دیجیتال متصل به ورلد کوین، به اتریوم، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و سنتی از جمله استیبل کوین دسترسی داشته باشد. World App توسط Tools for Humanity، یکی از مشارکت کنندگان در سیستم Worldcoin، اداره می شود.

ثبت نام در World ID

استفاده از برنامه World App بدون ثبت نام در World ID امکان پذیر است. با این حال، برای دریافت سهم رایگان از توکن ورلد کوین و سایر ارزهای دیجیتال، شخص باید با مراجعه به اپراتور Worldcoin و تأیید شخصیت منحصر به فرد خود از طریق دستگاه Orb، در World ID ثبت نام کند. این فرآیند ممکن است در آینده تکامل یابد و سیگنال های تأیید دیگری را نیز در بر گیرد.

دستگاه Orb از بیومتریک عنبیه برای تعیین شخصیت منحصر به فرد یک فرد استفاده می کند، سپس یک شناسه جهانی دیجیتالی ایجاد می کند که می تواند به نام مستعار در طیف گسترده ای از برنامه های روزمره بدون افشای هویت کاربر استفاده شود.

دریافت توکن ورلد کوین و سایر ارزهای دیجیتال 

هنگامی که یک فرد شخصیت منحصر به فرد خود را تأیید کرد، می تواند از World ID خود در World App برای یادگیری در مورد ارزهای دیجیتال و دریافت ایردراپ رایگان بیت کوین، اتریوم و موارد دیگر استفاده کند. پس از راه اندازی شبکه اصلی، افراد در کشورهایی که توکن Worldcoin در دسترس است (بر اساس شرایط و ضوابط ما) سهم خود را از توکن‌های رایگان ورلد کوین دریافت کنند. 

چه کسی پشت پروژه ورلد کوین است؟

ورلد کوین متعلق به شرکتی به نام Worldcoin Global است و مدیر عامل Open AI به عنوان یکی از بنیانگذاران آن است. دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا قرار دارد و توسط سام آلتمن، مکس نوویکی و استفان ولفرام تأسیس شد.

ورلد کوین یک پروژه ارز دیجیتال جدید با پتانسیل ایجاد انقلابی در نحوه تفکر ما در مورد هویت و امور مالی است. این پروژه هنوز در مراحل اولیه خود است، اما در حال حاضر بودجه قابل توجهی را جمع آوری کرده و طرفداران زیادی را جذب کرده است. با این حال، همیشه هنگام سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال مراقب باشید، زیرا این بازار یک بازار بی ثبات و غیرقابل پیش بینی است.

نحوه عملکرد ورلد کوین چگونه است؟

نحوه عملکرد ورلد کوین چگونه است؟

حدود 80 درصد از کل عرضه ورلد کوین برای توزیع بین مردم در سراسر جهان در نظر گرفته شده بود. این پروژه در نظر دارد با ارائه ارز دیجیتال رایگان به تعداد زیادی «کاربر منحصر به فرد» جدید به عنوان انگیزه ای برای ثبت نام، با تاکید بر کشورهای در حال توسعه، به این هدف دست یابد. برای شروع توزیع Worldcoin، این شرکت در حال حاضر حدود 25 اپراتور را در سراسر جهان اعزام کرده است.

فرآیند ثبت نام کاربر در ورلد کوین قابل توجه ترین و بحث برانگیزترین جنبه آن است. برای ثبت نام در سیستم و دریافت سهم رایگان خود از Worldcoin، باید چشمان خود را اسکن کنید تا نشان دهید که یک “انسان منحصر به فرد” هستید.

طبق گفته Worldcoin، این روش برای تأیید منحصر به فرد بودن یک حساب مورد نیاز است. این تضمین می کند که هر کاربر می تواند یک بار ثبت نام کند و پاداش خود را دریافت کند و اطمینان حاصل شود که عرضه Worldcoin به طور مساوی توزیع می شود.

♦️طبق گفته اتراسکن، 1 میلیارد توکن ورلد کوین (WLD) تولید شده است که نشان می دهد در مجموع یک میلیارد توکن وجود دارد. توکن Worldcoin در تعداد محدودی به آدرس‌های OKX و Bybit تحویل داده شده است، که نشان می‌دهد هر دو صرافی آن را برای تجارت فهرست کرده‌اند.

♦️بیش از 95 درصد از WLD در شش آدرس موجود است. این نشان می دهد که تنها شش آدرس دارای بخش قابل توجهی از مقدار کل Worldcoin هستند. این آدرس ها متعلق به افراد یا سازمان هایی است که مقدار قابل توجهی از کل عرضه توکن ها را در اختیار دارند.

از کجا می توانید ارز ورلد کوین (WLD) بخرید؟

شما می توانید ارز ورلد کوین را به صورت آنلاین خریداری کنید و صرافی های توصیه شده BitGet و XT.COM هستند که می توانید Worldcoin را مبادله کنید. همچنین صرافی های متعددی وجود دارد که می توانید توکن های Worldcoin را خریداری کنید که برخی از آنها عبارت است از: 

🔸کوکوین 
🔸بایننس 
🔸صرافی Bithumb
🔸یونی سوآپ 

جمع بندی

ارز ورلد کوین نه تنها در رسانه‌های رمزنگاری، بلکه در مجلات مالی و فناوری، وب‌سایت‌ها یا پورتال‌ها نیز به خوبی پوشش داده شده است. با این حال، در حالی که قطعاً از حمایت سرمایه‌گذاران بزرگ و هیئتی از بنیان‌گذاران باورنکردنی برخوردار است، لیست پرچم‌های قرمز متصل به این پروژه بی‌پایان است. عمدتاً به همین دلیل باید سرمایه گذاران و یا حتی کاربران بالقوه در این پروژه بسیار مراقب باشند. به خاطر داشته باشید که وقتی عنبیه خود را اسکن کنید، این سازمان اطلاعات بیومتریک شما را برای همیشه در اختیار خواهد داشت.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

2 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضا
رضا
9 ماه قبل

سلام آیا امکان دریافت توکن ورلد کوین از داخل ایران هم هست و چگونه چون در مرحله آخر وریفای با مشکل مواجه میشود و باتمام نمیرسد