معرفی استیبل کوین پی پال (PYUSD) و بررسی عملکرد آن

معرفی استیبل کوین پی پال (PYUSD) و بررسی عملکرد آن

با توجه به بیانیه شرکت، PayPal USD برای افرادی طراحی شده است که می خواهند از نوسانات سایر ارزهای دیجیتال در امان باشند.

پی پال در حال عرضه استیبل کوین خود به نام PYUSD است. طبق اعلامیه، هدف اصلی استیبل کوین پی پال، سرعت بخشیدن به پرداخت های مجازی، به ویژه در اکوسیستم های بلاک چین می باشد. استیبل کوین که در حال حاضر فقط برای مشتریان واجد شرایط پی پال در ایالات متحده در دسترس است، دارای چند ویژگی متمایز مانند مبادله با ارز های فیات در پلتفرم پی پال از طریق یک فرآیند تبدیل ساده است.

در اصل، PayPal USD یک استیبل کوین است که ارزش آن برابر با ارزش دارایی ثابت آن می باشد. استیبل کوین نوعی ارز دیجیتال است که به ارز فیات متصل می شود. طبق گفته پی پال، PYUSD به طور کامل توسط سپرده های USD، خزانه های کوتاه مدت ایالات متحده و معادل های نقدی مشابه پشتیبانی می شود.

این تضمین می‌کند که مکانیسم پایداری استیبل کوین PYUSD با دلار حفظ می‌ شود، حتی زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال و بازار گسترده‌ تر نوسان دارند. ذخایر به عنوان تضمینی برای کاربران است که می توانند استیبل کوین های خود را بازخرید کنند، اگر یک رویداد پیش بینی نشده باعث شود استیبل کوین از ارز فیات مرتبط خارج شود.

برای کسانی که مایل به دریافت PYUSD هستند، پی پال می گوید که استیبل کوین را می توان از طریق اپلیکیشن شرکت یا در وب سایت رسمی آن خرید و فروش کرد. همانطور که توسط PayPal مشخص شده است، کاربران این ارز دیجیتال می توانند برای خریدهای آنلاین با استفاده از PYUSD در فروشگاه های آنلاینی که از تراکنش های PayPal USD پشتیبانی می کنند، پرداخت کنند. این بدان معناست که احتمالاً بخش پرداخت مصرف کننده از ارز دیجیتال استقبال می کند. همچنین می‌توان این سکه‌ها را به کیف پول‌های ارزهای دیجیتالی که از PYUSD پشتیبانی می‌کنند، مانند کیف پول کوین‌ بیس و متامسک منتقل کرد.

علاوه بر این، مشتریان PayPal در ایالات متحده می توانند از این ارز دیجیتال برای خرید رمز ارزهای دیگری که پی پال پشتیبانی می کند، مانند بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، اتریوم (ETH) و لایت کوین (LTC) استفاده کنند.

برای کاربرانی که مایل به ارسال وجه به صورت PYUSD به سایر کاربران PayPal هستند، هیچ کارمزدی وجود ندارد. با این حال، هنگام تبدیل بین PYUSD و سایر ارزهای دیجیتال و هنگام انجام خرید و برداشت آنلاین، هزینه‌های قابل اعمالی وجود دارد. این شرکت می‌گوید که هزینه‌ها هنگام معامله ارز رمزنگاری شده در پلتفرم یا چک کردن، به کاربران اعلام می‌شود.

چرا پی پال ارز دیجیتال خود را راه اندازی کرده است؟

چرا پی پال ارز دیجیتال خود را راه اندازی کرده است؟

پی پال با رونمایی از استیبل کوین خود در تلاش است تا سهمی از بازار رو به رشد ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص دهد.

این شرکت می‌گوید که PYUSD می‌تواند از انتقال سریع وجوه برای مقاصد مختلف مانند حواله پشتیبانی کند. پی پال همچنین نشان داده است که ارز دیجیتال جدید با محیط های Web3 سازگار خواهد بود و در نهایت در Venmo در دسترس خواهد بود.

به نظر می رسد حرکت به سمت پشتیبانی از Web3 برای PayPal یک حرکت استراتژیک باشد زیرا Web3 به طور گسترده به عنوان نسل بعدی اینترنت مورد استقبال قرار می گیرد. با ایجاد چارچوب های Web3 بر روی فناوری بلاک چین، ارزهای دیجیتال نقش مهمی در تسهیل تراکنش ها در این اکوسیستم ها ایفا می کنند.

در فضای Web3، کاربران کنترل بیشتری بر روی داده ها، تعاملات و هویت دیجیتال خود خواهند داشت. ارزهای رمزنگاری شده به شکل دادن به نحوه تراکنش مردم و حمایت از پلتفرم‌ها و سازندگان آنلاین کمک خواهند کرد.

آنها این کار را با فعال کردن تراکنش‌های همتا به همتای امن و مستقیم در Web3 انجام می‌دهند و در نتیجه نیاز به واسطه‌هایی مانند بانک‌ها یا پردازشگرهای پرداخت را از بین می‌برند. این به تراکنش‌های سریع‌تر، کارآمدتر و مقرون‌ به‌ صرفه‌تر و درآمد بالاتر برای سازندگان تبدیل می‌شود.

به نظر می رسد PayPal با اعلام قصد خود برای پشتیبانی از Web3، با اجازه دادن به PYUSD برای پرداخت ها و نقل و انتقالات در تنظیمات مجازی، خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در نسل بعدی اینترنت معرفی می کند.

🎯قابل ذکر است، PayPal USD یک توکن ERC-20 است. این نشان می‌دهد که در آینده برای جامعه رو به رشد توسعه‌ دهندگان خارجی در دسترس خواهد بود و در آینده توسط بسیاری از برنامه‌های Web3 پشتیبانی می‌شود، به‌ ویژه برنامه‌هایی که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده‌اند.

تصمیم پی پال برای ساخت استیبل کوین خود به عنوان یک پیشرفت طبیعی برای شرکت تلقی می شود. این به این دلیل است که شرکت در سال‌های اخیر به تدریج عرضه‌های ارزهای دیجیتال خود را گسترش داده است. راه اندازی PayPal USD یک گام مهم رو به جلو است.

در حال حاضر، PayPal USD توسط Paxos Trust Company، یک شرکت زیر ساختی تحت نظارت بلاک چین که تحت نظارت اداره خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) است، صادر و مدیریت می شود، به این معنی که PayPal USD یک محصول تحت نظارت است.

Paxos قبلا بایننس یو اس دی (BUSD) را راه اندازی کرد اما به دلیل فشار کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و NYDFS پس از اینکه ادعا شد که استیبل کوین یک اوراق بهادار ثبت نشده است، متوقف شد.

در ژوئن 2022، PayPal توسط NYDFS مجوز BitLicense اعطا شد. BitLicense مجوزی است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد در فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در ایالت نیویورک شرکت کنند. BitLicense PayPal به این شرکت اجازه می دهد تا خدمات ارزهای دیجیتال را به مشتریان در ایالت نیویورک ارائه دهد.

از سپتامبر 2023، Paxos شروع به انتشار یک گزارش ذخیره ماهانه برای PYUSD خواهد کرد که به طور آشکار اجزای تشکیل دهنده ذخایر استیبل کوین را شرح می دهد. علاوه بر این، Paxos یک اعتبار سنجی شخص ثالث از دارایی های ذخیره PayPal USD ارائه می دهد. این راستی‌ آزمایی توسط یک شرکت حسابداری بی‌ طرف و غیر مرتبط با طرف‌های درگیر مطابق با استانداردهای تعریف‌ شده توسط American Institute of Certified Public Accountants اجرا می‌شود.

رقابت برای استیبل کوین PYUSD در یک بازار پویا در پیش است!

رقابت برای استیبل کوین PYUSD در یک بازار پویا در پیش است!

به عنوان یک شرکت جدید در بازار استیبل کوین ها، استیبل کوین دلاری پی پال قرار است با درجات مختلفی از رقابت مواجه شود.

حوزه هایی که PayPal USD برای برتری در آنها رقابت خواهد کرد شامل دسترسی به بازار، اعتبار برند و انطباق با مقررات است. در حالی که تتر، USDC و BUSD دارای ارزش بازار بزرگی هستند که به میلیاردها می رسد، PayPal USD آماده است تا با سرمایه گذاری بر پایگاه کاربران عظیم خود، به سرعت ارزش بازار خود را گسترش دهد.

از نظر دسترسی، PayPal USD هنوز در صرافی های اصلی فهرست نشده است. فهرست کردن PayPal USD در صرافی بایننس، کراکن و کوین بیس به کاربران خارج از اکوسیستم PayPal این امکان را می دهد که به راحتی ارز دیجیتال را خریداری کنند.

وقتی صحبت از شناخت برند به میان می‌آید، PayPal یک نام شناخته شده و قابل اعتماد است که به PayPal USD مزیت رقابتی قابل توجهی می‌دهد. با این حال، استیبل کوین‌های USDC، USDT و BUSD سابقه گسترده‌ای دارند و جایگاه خود را به عنوان استیبل‌ کوین‌ های قابل اعتماد تثبیت کرده‌اند.

هنگام بررسی انطباق با مقررات، PayPal USD روی سایر استیبل کوین‌ها مانند USDT که هنوز تحت هیچ نظارت دولتی نیستند، پیشی می‌گیرد. این می تواند در درازمدت به PayPal USD مزیت قابل توجهی بدهد، زیرا تنظیم کننده ها در حوزه های قضایی اصلی مانند ایالات متحده به طور فزاینده ای بازار استیبل کوین را سرکوب می کنند و محدودیت هایی را برای استفاده از آنها اعمال می کنند.

استیبل کوین PYUSD از سایر استیبل کوین ها متمایز است زیرا Paxos، شرکتی که آن را صادر می کند، تحت نظارت نظارتی NYDFS است. این بدان معنی است که در صورت ورشکستگی Paxos، سازمان NYDFS وارد عمل می شود تا اطمینان حاصل شود که سرمایه گذاران وجوه خود را پس می گیرند. این به PYUSD برتری قابل توجهی نسبت به سایر استیبل کوین ها می دهد که مشمول همان سطح نظارت نظارتی نیستند.

موانع پیش رو PYUSD 

موانع پیش رو PYUSD 

در حالی که استیبل کوین دلاری پی پال پتانسیل رقابت با سایر استیبل کوین های ثابت را دارد، باید بر برخی موانع غلبه کند.

رونمایی از استیبل کوین PayPal USD نشان‌ دهنده ورود یک نهاد مالی تنظیم‌ شده اصلی به فضای کریپتو است که می‌تواند به صنعت ارزهای دیجیتال مشروعیت بسیار مورد نیاز خود را بدهد. به این ترتیب، انتظار می‌رود استیبل‌ کوین PYUSD در میان علاقه‌ مندان به ارزهای دیجیتال مورد پسند قرار گیرد، زیرا مقررات در حال پیش‌ روی بازار کریپتو را متلاطم کرده و باعث عدم اطمینان می‌شود.

با این حال، PYUSD نیز قرار است با چالش هایی روبرو شود. به عنوان مثال، در دسترس بودن آن فقط برای کاربران آمریکایی می تواند رشد آن را محدود کند. علاوه بر این، برخی از کاربران ممکن است نسبت به ماهیت متمرکز ارز دیجیتال و وجود یک ویژگی امنیتی در سیستم PYUSD که اجازه مسدود کردن دارایی ها را می دهد، محتاط باشند. همچنین نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی در میان کاربرانی وجود دارد که به اطلاعات خصوصی خود اهمیت می دهند.

همچنین، این سکه در زمانی راه اندازی شد که در کنگره بحث های جاری در مورد ایجاد یک چارچوب نظارتی فدرال برای استیبل کوین ها وجود دارد. به این ترتیب، سکه و همچنین سایر استیبل کوین‌های موجود در بازار، ممکن است با مقررات جدیدی روبرو شوند که ورود به بازارهای جدید را برای آنها دشوارتر می‌کند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments