اعتراف غافلگیر کننده دو کوان، بنیانگذار لونا | مقامات کره جنوبی هیچ اتهامی را مطرح نکردند!

ادامه دادگاه کلاهبرداری لونا: اعتراف دوکوان به دستکاری حجم معاملات در یک چت لو رفته

اسناد دادگاه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)  نشان می دهد که دو کوان، متهم کلاهبرداری در پروژه سقوط ترا و لونا به دستکاری در حجم معاملات اعتراف کرده است.

دادگاه بیست و دوم سپتامبر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، پیام های متنی بین دو کوان و دنیل چین (بنیانگذار اپلیکیشن پرداختی “چای”) را نشان می دهد که دو کوان به چین می گوید: 

من می توانم تراکنش های جعلی بسازم که هم واقعی به نظر برسند و هم کارمزد ایجاد کنند.

در ادامه پیام ها دنیل چین از دو کوان می‌پرسد:

  اگر مردم بفهمند جعلی است چه می‌شود؟ 

که دو کوان در جواب می گوید: 

اگر تو حرفی نزنی من هم حرفی نخواهم زد و هیچ کس خبردار نمیشود.

دنیل چین برای سرعت بخشیدن به پرداخت های ترا با دوکوان  شریک شد. اما سال گذشته، ترا سقوط کرد و اکنون SEC دو کوان را به کلاهبرداری متهم کرده است. در واقع، در شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، ادعا می‌کنند که این مشارکت چیزی شبیه آنچه برای کاربران عرضه شده بود نیست و ترا هرگز جایگزین سیستم‌های پرداخت “چای” نشده است.

با توجه به این ادعا که دنیل چین، بنیانگذار “چای”  نرم افزار “ترا فرم” را به کمک دوکوان در سال 2018 تاسیس کرد، در سال 2019، ترا شراکت خود را با “چای” اعلام کرد و در یک وبلاگ اعلام کرد : 

استک پرداخت در بلاک چین برای ساده‌سازی سیستم پرداخت قدیمی و ارائه کارمزد تراکنش با نرخ تخفیفی برای معامله گران بازسازی شد.

این شرکت تخمین زد که این معامله منجر به پردازش میلیون‌ها یا حتی میلیاردها حجم معاملات خواهد شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در شکایت خود نوشت: 

پرداخت‌های چای از بلاک چین “ترا فرم” برای پردازش و تسویه پرداخت‌ها استفاده نکردند. در عوض، متهمان بطور زیرکانه ای پرداخت‌های چای را روی بلاک چین “ترا فرم” تکرار می‌کردند، تا به نظر برسد که این پرداخت‌ها در بلاک چین “ترا فرم” انجام می‌شد، در حالی که در واقع، پرداخت‌های چای از طریق روش‌های سنتی انجام می‌شد.

اکنون پرونده جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) رابطه بین ترافرم دوکوان و چای را روشن می کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ادامه توضیح داد: 

به عنوان مثال، در یک گفتگوی خصوصی بین دوکوان و دنیل چین در مراحل اولیه شکل‌گیری و مشارکت چای و ترافرم، دوکوان به جزئیات نحوه استفاده از چای برای ایجاد تراکنش‌های جعلی در بلاک چین ترا پرداخت که واقعی به نظر می‌رسند و کارمزد ایجاد می‌کنند.

ارز ترا دوکوان یک اکوسیستم رمزنگاری عظیم با تعداد زیادی برنامه بود که عمدتاً بر روی استیبل کوین های الگوریتمی متمرکز بودند.

در واقع ترا یک بلاکچین دیفای بسیار محبوب بود و پس از اتریوم در رتبه دوم قرار داشت. ارز دیجیتال بومی آن، لونا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های دیجیتال از نظر ارزش بازار در دوران اوج خود بود. اما در می 2022، ترا سقوط کرد – که منجر به یک بازار نزولی وحشتناک شد و بسیاری از پروژه‌های رمزنگاری که با این پروژه ارتباط داشتند اعلام ورشکستگی کردند.
مقامات آمریکایی و کره جنوبی از آن زمان تاکنون دو کوان را با اتهامات متعددی مورد حمله قرار داده اند. مقامات اوایل سال جاری او را در مونته نگرو به اتهام جعل اسناد دستگیر کردند. پس از اینکه دادگاه او را مجرم تشخیص داد، او به حبس ابد در زندان محکوم شد و علیه حکم خود به ایالات متحده اعتراض کرد.

منبع: دیکریپت

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments