کشور تانزانیا هم وارد عرصه کریپتو میشود

کشور تانزانیا هم به کریپتو روی می آورد

رئیس جمهور تانزانیا از بانک مرکزی این کشور می خواهد که تحقیق و بررسی را پیرامون بیت کوین و دارایی های دیجیتال آغاز کند.

به نظر می رسد تانزانیا از تازه ترین کشور ها با اقتصادی نوظهور است که آماده استقبال از دارایی های بیت کوین و کریپتو را دارد.

امروز صبح، رئیس جمهور تانزانیا ، سامیا سولوهو حسن ، از بانک مرکزی این کشور خواست تا تحقیق در مورد دارایی های رمزنگاری را آغاز کند. حسن با تأکید بر تأثیر مثبت دارایی های دیجیتال در امور مالی جهانی اظهار داشت: “ما شاهد ظهور سفر جدیدی از طریق شبکه های مالی غیر متمرکز هستیم.”

وی با ذکر اینکه ارز دیجیتال در منطقه آفریقای شرقی هنوز به خوبی پذیرفته نشده، اظهار داشت: 

در سراسر منطقه، از جمله تانزانیا، مردم شیوه های جدید را نپذیرفته و یا شروع به استفاده از آنها نکرده اند.

سپس افزود:

تماس من با بانک مرکزی در این رابطه بود که شما باید در مورد توسعه ی رمز ارز ها در کشور کار کنید. بانک مرکزی باید آماده تغییرات باشد و اصلاحات جدیدی در امور مالی ایجاد کند.

اظهارات حسن در حالی است که بسیاری از قانون گذاران کشور های لاتین در تلاشند تا رمزنگاری بیشتری را مانند سایر اقتصادهای نوظهور، از جمله السالوادور انجام دهند، جایی که بیت کوین به عنوان ارز مالی قانونی مجاز شناخته شده است.

در حالی که قانون گذاران آفریقایی در شناخت و تشویق اقتصاد رمزنگاری به کندی عمل می کنند، این منطقه سالها نقطه کانونی برای تجارت بیت کوین همتا به همتا (P2P) بوده است.

طبق گفته های سایت Useful Tulips، صحرای آفریقا دومین منطقه بزرگ تجارت همتا به همتا بعد از آمریکای شمالی است که تقریباً 16.5 میلیون دلار در هفته فروش دارد. تانزانیا نیز با حدود 90 هزار دلار خرید و فروش طی هفت روز گذشته در رتبه هفتم منطقه قرار دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments