تحلیل شاخص دلار آمریکا و ارزهای دیجیتال برتر همزمان با جهش غافلگیر کننده بیت کوین (8 اسفند 1402)

تحلیل شاخص دلار آمریکا و ارزهای دیجیتال برتر همزمان با جهش غافلگیر کننده بیت کوین (8 اسفند 1402)

بیت کوین برای رسیدن به سقف جدید آماده است؟ آیا آلت کوین ها رالی صعودی بیت کوین را دنبال می کنند؟
بیت کوین در 26 فوریه به بالاترین حد دو سال اخیر نزدیک به 56728 دلار رسید که به دلیل ادامه تقاضا از سوی صندوق های نقدی معامله شده در بورس بیت کوین افزایش یافت. داده های CoinShares نشان می دهد که سرمایه گذاران نهادی 570 میلیون دلار در بیت کوین طی هفت روز گذشته سرمایه گذاری کرده اند. 
طبق گزارش تحقیقاتی 26 فوریه که توسط بلومبرگ در X به اشتراک گذاشته شده است، ETF های بیت کوین از زمان راه اندازی خود شاهد ورودی بیش از 5 میلیارد دلار در دارایی خالص تحت مدیریت (AUM) بوده اند، در حالی که ETF های طلا در مدت مشابه شاهد خروجی 3.6 میلیارد دلاری بوده اند. تحلیلگران انتظار دارند که ETF های بیت کوین در دو سال آینده از ETF های طلا پیشی بگیرند.
قدرت بیت کوین احتمالاً حال و هوای فضای کریپتو را بالا می برد و به نفع آلت کوین های برتر است. با این حال، از آنجایی که بیت کوین به بالاترین حد خود نزدیک می شود، خطر عقب نشینی را نمی توان نادیده گرفت زیرا خرس ها آخرین تلاش خود را برای توقف صعود انجام می دهند.

⁉️آیا گاوهای بیت کوین می توانند شکست را حفظ کنند یا سطوح بالاتر معامله گران کوتاه مدت را وسوسه می کند تا سود خود را ذخیره کنند؟ بیایید نمودارها را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 در 22 فوریه به بالای مقاومت 5048 صعود کرد که نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است.

شاخص S&P 500

اگرچه میانگین های متحرک صعودی نشان دهنده مزیتی برای خریداران است، اما واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می دهد که روند صعودی ممکن است در حال از دست دادن قدرت خود باشد.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4983) همچنان سطح مهمی است که باید در روند نزولی آن را زیر نظر داشت. اگر این حمایت از بین برود، ممکن است شاخص به میانگین متحرک ساده 50 روزه (4857) کاهش یابد.

درعوض، اگر شاخص همچنان بالاتر باشد، این دیدگاه منفی از بین می رود. شکست یک الگوی منفی به طور کلی منجر به حرکت شدید به سمت بالا می شود. سپس این شاخص می تواند به 5200 برسد.

شاخص دلار آمریکا (DXY)

خرس‌ها در 22 فوریه، شاخص دلار آمریکا (DXY) را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (103) رساندند، اما سایه بلند روی کندل نشان‌ دهنده خرید تهاجمی در خط گردن الگوی معکوس سر و شانه است.

شاخص دلار آمریکا (DXY

میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI نزدیک به نقطه میانی، مزیت واضحی به گاوها و خرس ها نمی دهد. اگر قیمت افزایش یابد و بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بماند، گاوها تلاش خواهند کرد تا شاخص را به بالای 105 برسانند. اگر این کار را انجام دهند، رالی می تواند به 107 برسد.

از سوی دیگر، اگر قیمت پایین تر از سطح فعلی ادامه یابد، این نشان می دهد که خرس ها در تلاش برای بازگشت هستند. سپس این شاخص می تواند به SMA 50 روزه (103) کاهش یابد. جهش از این سطح می تواند موجب شود تا این شاخص برای مدتی در یک محدوده نوسان داشته باشد. 

خرید و فروش بیت کوین پی 98

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در 26 فوریه پس از تثبیت در یک محدوده قیمتی طی چند روز گذشته، از مقاومت 53000 دلاری عبور کرد. این نشان می دهد که گاوها کنترل را حفظ می کنند.

چارت روزانه بیت کوین

اگر خریداران قیمت را بالای 53000 دلار حفظ کنند، جفت BTC/USDT احتمالاً شتاب بیشتری گرفته و به سمت 60000 دلار افزایش می‌ یابد، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ ها دوباره دفاعی قوی داشته باشند.

چندین حمایت در سطوح پایین تر وجود دارد. اگر قیمت بیت کوین از 50500 دلار سقوط کند، گاوها با خرید سریع بیت کوین سعی خواهند کرد از ادامه دار شدن روند نزولی در سطوح 50075 دلار و سپس 48970 دلار جلوگیری کنند. خرس ها باید قیمت را به زیر 48970 دلار کاهش دهند تا نشان دهنده شروع اصلاح بیشتر به سمت SMA 50 روزه (45734 دلار) باشد.

خرید و فروش اتریوم پی98

اتریوم (ETH)

اتریوم در 25 فوریه به بالای مقاومت 3036 دلاری صعود کرد که نشان دهنده شروع مرحله بعدی روند صعودی بود.

چارت روزانه اتریوم

میانگین‌ های متحرک صعودی نشان می‌ دهد که گاوها قدرت را در دست دارند، اما منطقه اشباع خرید در RSI نشان می‌دهد که اصلاح یا تثبیت جزئی ممکن رخ دهد. اگر خریداران با خرید لحظه ای اتریوم اجازه ندهند قیمت زیر 3000 دلار باقی بماند، احتمال افزایش تا 3300 دلار و سپس به 3540 دلار افزایش می یابد.

اولین نشانه ضعف، شکست و نزدیک شدن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2823 دلار) خواهد بود. این نشان دهنده ذخیره سود توسط معامله گران است. جفت ETH/USDT می تواند تا 2717 دلار و متعاقباً به SMA 50 روزه (2546 دلار) سقوط کند.

خرید و فروش بایننس کوین در پی98

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین در حال تلاش برای از سرگیری روند صعودی خود است، اما سطح اشباع خرید در RSI نشان می دهد که خرس ها ممکن است یک چالش قوی در نزدیکی مقاومت پیش رو در 400 دلار ایجاد کنند.

چارت روزانه بایننس کوین

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید اما از متحرک نمایی 20 روزه (356 دلار) بازگردد، نشان می دهد که احساس صعودی باقی می ماند و سرمایه گذاران به دنبال خرید بایننس کوین در بهترین قیمت هستند. این امر چشم انداز استراحت بالای 400 دلار را افزایش می دهد. سپس ممکن است جفت BNB/USDT تا 460 دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر رالی نزولی ادامه پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می دهد که گاوها به شدت سود ذخیره می کنند. این میتواند جفت را به SMA 50 روزه (323 دلار) برساند. شکستن زیر این سطح، مزیت را به نفع خرس‌ ها متمایل می‌ کند.

خرید و فروش ریپل پی98

ریپل (XRP)

ریپل در چند روز گذشته نزدیک به میانگین های متحرک معامله می شود که نشان دهنده عدم اطمینان در مورد حرکت جهت دار بعدی است.

چارت روزانه ریپل

میانگین‌ های متحرک بدون روند مشخصی حرکت می کنند و RSI درست زیر نقطه میانی نشان‌ دهنده نوسانات رنج در کوتاه‌ مدت است. سقف و کف کانال می تواند 0.48 دلار در جهت نزولی و 0.58 دلار در جهت صعودی باشد.

خریداران با خرید ارزان ریپل باید قیمت را بالای 0.58 دلار برسانند تا نشان دهند که اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد. جفت XRP/USDT سپس می تواند تا 0.67 دلار و در نهایت به 0.74 دلار صعود کند. حمایت در رالی نزولی 0.48 دلار و سپس 0.46 دلار است.

خرید و فروش سولانا در پی98

سولانا (SOL)

سولانا در SMA 50 روزه (100 دلار) حمایت پیدا می کند، که نشان می دهد گاوها در تلاش برای جلوگیری از کاهش قیمت هستند.

چارت روزانه سولانا

میانگین‌ های متحرک بدون نوسان و RSI نزدیک به نقطه میانی نشان‌ دهنده یک حرکت بدون روند در کوتاه‌ مدت است. خریداران باید با سرمایه گذاری در سولانا قیمت را بالاتر از خط روند نزولی فشار دهند و حفظ کنند تا یک رالی به منطقه مقاومت بالای سر بین 119 تا 127 دلار شروع کنند. اگر این منطقه از بین برود، حرکت صعودی ممکن است به 135 دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط روند نزولی کاهش یابد و به زیر SMA 50 روزه برسد، نشان می‌ دهد که خرس‌ ها با هر رالی صعودی برای فروش دارایی خود اقدام می کنند. سپس جفت SOL/USDT می تواند تا 80 دلار سقوط کند.

خرید و فروش کاردانو پی98

کاردانو (ADA)

گاوها با خریداری سریع کاردانو موفق شدند از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.58 دلار) در کاردانو محافظت کنند، که نشان می دهد این احساسات همچنان مثبت است.

چارت روزانه کاردانو

افزایش تدریجی میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI در قلمرو مثبت نشان می دهد که گاوها قدرت کمی دارند. سپس خریداران سعی خواهند کرد قیمت را به سطح مقاومت بین 0.64 تا 0.68 دلار برسانند.

برخلاف این فرض، اگر جفت ADA/USDT به شدت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می دهد که گاوها تسلیم شده اند. این می تواند یک اصلاح به SMA 50 روزه (0.54 دلار) را آغاز کند.

آوالانچ (AVAX)

آوالانچ از SMA 50 روزه (36.12 دلار) در 24 فوریه برگشت، که نشان می دهد سطوح پایین تر در حال جذب خریداران است.

چارت روزانه آوالانچ

میانگین‌ های متحرک بدون نوسان و RSI نزدیک به نقطه میانی، مزیت واضحی به خریداران و فروشندگان نمی‌ دهد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر SMA 50 روزه برسد، جفت AVAX/USDT می تواند تا 32 دلار کاهش یابد.

از طرف دیگر، یک شکست و بسته شدن بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (37.84 دلار) می تواند شرایط را برای افزایش احتمالی مقاومت بالای 42 دلار فراهم کند. گاوها باید بر این مقاومت غلبه کنند تا نشان دهند که الگوی H&S معکوس تکمیل می شود.

خرید و فروش دوج کوین پی98

دوج کوین (DOGE)

گاوها با خرید سریع دوج کوین از سطح شکست مثلث دفاع کردند و توانستند Dogecoin را به بالای مقاومت 0.09 دلار برسانند.

چارت روزانه دوج کوین

اگر در این سطوح تقاضا به اندازه کافی وجود نداشته باشد، خرس ها سعی خواهند کرد با کاهش قیمت به زیر میانگین های متحرک قدرت روند را در دست بگیرند. 

اگر آنها موفق شوند، جفت DOGE/USDT می تواند تا خط روند صعودی کاهش یابد. این یک سطح مهم برای دفاع گاوها است زیرا اگر آنها در تلاش خود شکست بخورند، جفت می تواند حرکت نزولی را تا 0.07 دلار آغاز کند.

گاو ها باید قدرت را در دست بگیرند و قیمت را بالای 0.09 دلار حفظ کند تا نشان دهنده شروع حرکت جدید باشد. سپس این جفت می تواند به منطقه مقاومت 0.10 تا 0.11 دلار برسد، جایی که خرس ها احتمالاً دفاعی قوی خواهند داشت.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بهزاد
بهزاد
2 ماه قبل

ارزهای رمزپایه با افزایش اخیر بازار سهام عقب ماندند.

مجنون
مجنون
2 ماه قبل

اتریوم به بیشترین حد خودش رسیده !!