ایردراپ ارز دیجیتال

9 ایردراپ برتر سال 2024 برای دریافت رمز ارز رایگان

ایردراپ (Airdrops) یک روش بازاریابی محبوب است که توسط پروژه های بلاک چین برای پاداش دادن به پذیرندگان اولیه، جذب کاربران جدید و تبلیغ توکن های آنها استفاده می شود. با شرکت در ایردراپ، فقط با انجام کارهای ساده مانند دنبال کردن پروژه در شبکه های اجتماعی یا پیوستن به گروه تلگرام آنها، می توانید توکن های رایگان دریافت کنید.

ایردراپ کریپتو (Crypto airdrops) یک استراتژی بازاریابی است که توسط پروژه های بلاک چین برای توزیع توکن های رایگان در جامعه خود استفاده می شود. ایردراپ (Airdrops ) همچنین می تواند برای تبلیغات و ایجاد سر و صدا در اطراف یک پروژه استفاده شود.

 در این مقاله 9 ایردراپ برتر برای کسب درآمد معرفی می شوند. 

خرید و فروش تتر پی98

1. Juice Finance – پلتفرم DeFi برای کسب ایردراپ و امتیاز

جوس فایننس (Juice Finance) یک پروتکل DeFi است که بر روی پلتفرم Blast Layer 2 مستقر شده است. هدف اصلی پلتفرم جوس (Juice) این است که کاربران را قادر سازد امتیازات و بازدهی را که می توانند در اکوسیستم Blast کسب کنند، افزایش دهند. این پروتکل همچنین دارای توکن مخصوص به خود به نام جوس (JUICE) است.

کاربران می توانند توکن هایی را به عنوان وثیقه ارائه دهند و تا 3 برابر به اهرم دسترسی داشته باشند. سپس این سرمایه می‌تواند در پروتکل‌های DeFi منتخب در پلتفرم Blast مورد استفاده قرار گیرد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا درآمد خود را از طریق برنامه‌های تولید محصول،  ایردراپ و امتیاز ارائه شده توسط این پروتکل‌های DeFi به حداکثر برسانند.

جوس فایننس

اگر در مورد اکوسیستم Blast خوش‌بین هستید و به دنبال کسب جوایز مختلف هستید، پلتفرم جوس بهترین انتخاب است. این پروژه قبلاً یک کمپین ایردراپ (airdrop) را انجام داده است که در آن توکن هایی را بین کاربرانی که قبلاً با پروتکل تعامل داشتند توزیع می کند. با این حال، اگرچه این امکان دیگر دسترس نیست، مطمئناً برای کاربرانی که ارزهای دیجیتال را از طریق پلتفرم Juice Finance قرض می‌دهند و تبادل میکنند، پاداش‌های زیادی وجود خواهد داشت.

2. پارتیکل نتورک پروژه بلاک چین مدولار که ایردراپ را انجام می دهد

پارتیکل نتورک (Particle Network) یک پلتفرم بلاک چین مدولار است که هدف آن ساده کردن تجربه استفاده از چندین بلاک چین است.

این پلتفرم به عنوان یک هاب مرکزی طراحی شده است که حساب های جهانی را هماهنگ می کند، که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از یک آدرس واحد و موجودی دارایی با زنجیره های بلوکی مختلف تعامل داشته باشند. اساساً، پارتیکل نتورک فرآیندهای خسته کننده مانند پل زدن توکن ها بین زنجیره های مختلف و نگهداری کیف پول های متعدد را از بین می برد و در نتیجه تجربه کاربری اسان تری را به همراه دارد.

پارتیکل نتورک

این پروژه در حال حاضر کمپینی به نام پارتیکل پیونیر (Particle Pioneer) را اجرا می کند که به کاربران اجازه میدهد با انجام کارهای خاص امتیاز پارتی (PARTI)  کسب کنند. کاربرانی که این امتیاز را کسب می کنند، واجد شرایط شرکت در ایردراپ آینده این شبکه خواهند بود. 

پارتیکل نتورک توییت

3. تابی چین (Tabichain) بلاک چین متمرکز بر بازی با کمپین ایردراپ

تابی چین (Tabichain) یک پلتفرم بلاک چین است که برای استفاده در بازی طراحی شده است. این پلتفرم با استفاده از Cosmos SDK ساخته شده است و از مکانیزم اجماع اثبات سهام (Proof-of-Stake )استفاده می کند.به همین دلیل این امکان را دارد تا به نهایی شدن سریع، زمان بلوک کوتاه و توان عملیاتی قابل توجهی دست یابد.

تابی چین

این پلتفرم به گونه ای طراحی شده است که برای توسعه دهندگان مناسب باشد، زیرا از ماشین مجازی اتریوم (EVM)  و زبان برنامه‌نویسی Solidity و همچنین سایر زبان ها و فریم ورک های برنامه نویسی پشتیبانی می کند. شبکه تابی چین (Tabichain)  به گونه‌ای طراحی شده است که استفاده از این پلتفرم توسط بازی‌های مبتنی بر بلاک چین به رشد این شبکه برای همه شرکت‌کنندگان کمک می‌کند.

پروژه تابی 11 میلیون دلار پول از سرمایه گذاری ها جمع آوری کرده است و در حال حاضر در حال اجرای یک کمپین ایردراپ برای توزیع بخشی از توکن بومی پلتفرم تابی (TABI ) هستند. کاربران می توانند با شرکت در کمپین هایی به نام وویجز(Voyages)، توکن تابی (TABI ) را دریافت کنند.

4. سلستیا (Celestia) مجموعه ای از ایردراپ برای سهامداران تیا (TIA )

سلستیا (Celestia) یک بلاک چین لایه 1 است که برای در دسترس بودن داده ها بهینه شده است که بر اساس کیت توسعه نرم افزار کاسموس (Cosmos ) است و از الگوریتم تندر مینت (Tendermint) برای دستیابی به اجماع استفاده می کند. علاوه بر این،  سلستیا (Celestia) می‌تواند به‌عنوان یک لایه در دسترس با داده های کارآمد و مقیاس‌پذیر توسط زنجیره‌های بلاک چین و لایه ۲ مورد استفاده قرار گیرد.

سلستیا

چندین ایردراپ برای کاربران سلستیا (Celestia) قبلاً توسط پروژه های لایه 2 مانند الت لیر (Alt Layer) سگا (Saga )  دیمنژن (Dymension،) منتا نتورک (Manta Network ) اعلام شده است. با این حال، با رشد سریعی که سلستیا (Celestia) شاهد آن بوده است، می‌توان منتظر اعلامیه‌های ایردراپ در ماه‌های آینده بود.

یکی از بهترین راه‌ها برای واجد شرایط شدن برای ایردراپ‌های مختلف شبکه سلستیا، صرف توکن‌های تیا (TIA ) است. شما می توانید این کار را با استفاده از کیف پول های مختلف انجام دهید، اما کپلر (Kepler)، یک کیف پول فوق العاده است که می تواند با انواع بلاک چین های مبتنی بر تندر مینت (Tendermint ) از جمله سلستیا استفاده شود. می‌توانید کپلر (Kepler) را به عنوان افزونه مرورگر نصب کنید، یا به‌عنوان یک برنامه تلفن همراه در دسترس داشته باشید. 

5. میس (Myth)یک پروژه GameFi 

میس (Myth) پروژه ای است که در حال ایجاد یک اکوسیستم وب 3 برای سرگرمی های دیجیتال و GameFi است.

از بین تمام این بازی ها میس (Myth Hex Mythica) بهترین و محبوب ترین نوع بازی است. یک بازی ویدئویی که دارای داستان‌های در حال تکامل است. علاوه بر این، میس (Myth) همچنین قصد دارد یک بازار NFT و همچنین یک سکوی راه اندازی برای پروژه های NFT آینده راه اندازی کند.

میس (Myth)

طبق گفته تیم Myth، آنها ایردراپ توکن میس ایکس (MYTHx) خود را برای پذیرندگان اولیه پروژه انجام خواهند داد. در مجموع، 6.25 میلیون توکن میس ایکس (MYTHx) از طریق این ایردراپ توزیع خواهد شد.

برای واجد شرایط بودن برای ایردراپ میس ایکس (MYTHx airdrop)، یکی از الزامات داشتن NFT از مجموعه Infinite Redeemers است.

میس توییت

6.  ماوریک پروتکل (Maverick Protocol) برای کاربران کیف پول بایننس

ماوریک پروتکل (Maverick Protocol) یک پلت فرم DeFi است که نقدینگی و کارایی سرمایه را در DeFi از طریق بازارساز خودکار (AMM) افزایش می دهد. این ویژگی به ارائه‌دهندگان نقدینگی کنترل بیشتری بر سرمایه‌شان می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا محدوده قیمتی را به اشتراک بگذارند و با نوسانات قیمت سازگار شوند.

ماوریک پروتکل

ماورینگ بر اساس LPing جهت دار ساخته شده است و LP ها را قادر می سازد نقدینگی خود را در پاسخ به تغییرات قیمت جابجا کنند. این کار راندمان سرمایه را افزایش می دهد و منجر به سود تریدرها با قیمت گذاری بهتر، و افزایش درآمد LP از کارمزدها می شود. ماوریک در مارس 2023 روی اتریوم راه اندازی شد و به سرعت محبوبیت پیدا کرد. همچنین یک استراتژی توزیع LP قابل تنظیم ارائه می دهد و قصد دارد توکن بومی خود، ماو (MAV) را منتشر کند.

در 16 ژانویه، بایننس اعلام کرد که 80000 دلار توکن ماو (MAV ) را به کاربران پلتفرم Web3 خود اهدا خواهد کرد. برای تراکنش‌های سوآپ زنجیره‌ای، مجموعه‌ای به ارزش 30000 دلار توکن ماو (MAV) برای کاربرانی که معامله حداقل 10 دلاری بین تتر (USDT)، یو اس دی کوین (USDC) اتریوم (ETH) وبایننس کوین (BNB)  را در پروتکل ماوریک انجام می‌دهند، اختصاص داده شده است. در همین حال، استخری به ارزش 50000 دلار از توکن ماو (MAV) برای کاربرانی که حداقل 10 نقدینگی معادل  یو اس دی سی کوین (USDC) را به استخر 11 ارائه می کنند، اختصاص داده شده است.

7. بلور(Blur) پاداش  ایردراپ برای کاربران NFT

بلور(Blur) یک بازار NFT مبتنی بر اتریوم است که در اکتبر 2022 راه اندازی شد و به سرعت به پلتفرم پیشرو برای تریدر های حرفه ای تبدیل شد. بیش از 70 درصد از سهم بازار حجم معاملات NFT را در اختیار دارد و حجم بیشتری نسبت به اپن سی (OpenSea) دارد. Blur به دلیل کارمزدهای پایین، سرعت بالا و ویژگی‌های منحصربه‌فردش مانند نمودارهای عمق کف NFT، کالکشن سویپینگ، تجزیه و تحلیل NFT و موارد دیگر شناخته شده است.

بلور

بلور(Blur) همچنین دارای یک پلتفرم جمع‌آوری است که NFT‌های بازارهای دیگر را در رابط خود ترکیب می‌کند و یک پروتکل وام دهی که به کاربران اجازه می‌دهد تا NFT‌ها را قرض بگیرند و وام دهند. بلور(Blur )توسط  پارادایم (Paradigm)، یک شرکت سرمایه‌گذاری فناوری مبتنی بر تحقیق، پشتیبانی می‌شود و دارای نشانه حاکمیتی خاص خود به نام BLUR است که به کاربران حق رأی می‌دهد.

دلیل بزرگی که بلور (Blur) توانسته است به سرعت به رتبه یک در میان بازارهای NFT صعود کند، در برنامه ایردراپ (airdrop )آن نهفته است، که به کاربران NFT با استفاده ساده از پلتفرم ایردراپ توکن  بلور(BLUR) پاداش می دهد. در سومین اپدیتش به کاربران امکان می دهد با خرید و فروش NFT و شرکت در فعالیت های دیگر در این پلتفرم، به جدول امتیازات صعود کنند.

8. کامینو نتورک (Camino Network) 

شبکه کامینو (Camino) یک پلت فرم لایه 1 است که هدف آن ارائه راه حل های بلاک چین برای صنعت سفر است. کامینو سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است و از زبان برنامه نویسی سالیدیتی (Solidity )پشتیبانی می کند که قابلیت همکاری زنجیره را افزایش می دهد.

شبکه کامینو

به عنوان بخشی از تبلیغ خود برای پاداش دادن به کاربران این پلتفرم، کامینو (Camino)  تبلیغاتی را اجرا می کند که به 100 نفر از بالاترین امتیازات برتر با جوایز توکن کم (CAM) پاداش می دهد. برای صعود به جدول امتیازات، کاربران باید ماموریت‌های مختلفی را از طرف هیئت جستجوی زی لی (Zealy) انجام دهند، از جمله پیوستن به کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی، ایجاد آدرس کیف پول کامینو (Camino) و موارد دیگر.

9. مود(Mode) یک لایه جدید اتریوم 2 

مود (Mode) پروژه ای است که بر روی لایه 2 اتریوم با استفاده از چارچوب ارز دیجیتال اپتیمیسم (OP) ساخته شده است. طبق گفته تیم، لایه حالت 2 برای ارائه پاداش به کاربرانی طراحی شده است که در تلاش برای ایجاد یک اقتصاد جدید روی زنجیره هستند. برای این منظور، این پلتفرم ارجاعات زنجیره ای، اشتراک هزینه برای توسعه دهندگان قراردادهای هوشمند و همچنین خزانه هوشمندی را ارائه می دهد که به طور خودکار جوایز را بین شرکت کنندگان توزیع می کند.

مود (Mode)

پروژه مود (Mode) در حال حاضر در حال اجرای ایردراپ است که در آن 550 میلیون توکن مود (Mode) توزیع خواهد شد. برای واجد شرایط بودن برای ایردراپ، کاربران ابتدا باید حساب توییتر و کیف پول خود را به وب سایت مود (Mode)متصل کنند. سپس، کاربرانی که می‌خواهند واجد شرایط ایردراپ باشند، باید توکن‌های یو اس دی سی کوین(USDC)، تتر(USDT)، اتریوم (ETH)و رپد بیت کوین (WBTC) را از شبکه اصلی اتریوم به لایه Mode 2 پل بزنند.

تعداد توکن‌های مود (MODE) که یک کاربر می‌تواند از طریق این ایردراپ به دست آورد، بستگی به این دارد که در کمپین ایردراپ چقدر توکن‌ها را به حالت پل متصل می‌کنند، و همچنین به میزان توکن‌هایی که روی پلتفرم مود (Mode) پل می‌شوند. هر چه توکن ها مدت بیشتری در حالت نگه داشته شوند، کاربر می تواند مقدار بیشتری در ایردراپ کسب کند.

سوالات متداول

جدیدترین ایردراپ های کریپتو را از کجا دریافت کنیم؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن آخرین ایردراپ‌ها، استفاده از سایت‌های تخصصی ایردراپ کریپتو است. AirdropAlert، Aidrops.io، AirdropMob، AirdropKing.io و AirDropBob، عموماً به عنوان 5 بهترین وب سایت ایردراپ در نظر گرفته می شوند. هر یک از این پلتفرم‌های ایردراپ کریپتو ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌کنند.
راه دیگر برای پیدا کردن ایردراپ استفاده از پروژه های بلاک چین است که در حال حاضر توکن بومی ندارند. در گذشته‌ی نه چندان دور، ما شاهد ایردراپ‌های عظیمی برای ارزهای اپتیمیسم (Optimism)،  آربیتروم(Arbitrum)
و دیگر پروژه‌هایی بوده‌ایم که مدت‌هاست در فضای ارزهای دیجیتال بدون توکن بومی فعالیت می‌کنند. هرچه مدت بیشتری از چنین پلتفرمی استفاده کنید، در صورت تحقق ایردراپ، سهم شما از جوایز ایردراپ بیشتر خواهد بود.

آیا می توانید از ایردراپ کریپتو درآمد کسب کنید؟

بله، کسب درآمد از ایردراپ کریپتو امکان پذیر است. کریپتو ایردراپ توزیع توکن ها یا سکه های ارز دیجیتال رایگان در کیف پول دارندگان یا کاربران موجود یک پروژه بلاک چین خاص است. ایردراپ معمولا به عنوان یک استراتژی بازاریابی برای ایجاد آگاهی و ترویج پذیرش یک پروژه ارز دیجیتال جدید استفاده می شود.
پس از انجام وظایف مورد نیاز، توکن ها یا سکه های ارز دیجیتال به کیف پول شما واریز می شوند. می توانید انتخاب کنید که این توکن ها یا سکه ها را نگه دارید به این امید که ارزش آنها در آینده افزایش یابد، یا می توانید بلافاصله آنها را در صرافی ارزهای دیجیتال بفروشید تا سود کسب کنید.

آیا شرکت در ایردراپ کریپتو ایمن است؟

شرکت در ایردراپ کریپتو می تواند ایمن باشد، اما خطراتی نیز به همراه دارد. توجه به این نکته مهم که بعضی از ایردراپ ها ممکن است کلاهبرداری باشندضروری است. پس تحقیقات خود را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که در یک ایردراپ قانونی از یک پروژه قابل اعتماد شرکت می کنید.
برای به حداقل رساندن این خطرات، دقت لازم را قبل از شرکت در هر ایردراپ انجام دهید، درباره شرکت یا پروژه پشت ایردراپ تحقیق کنید و مراقب هرگونه درخواست اطلاعات شخصی یا کلیدهای خصوصی باشید. همچنین مهم است که دارایی های ارز دیجیتال خود را با استفاده از یک کیف پول معتبر و فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای ایمن نگه دارید.

جمع بندی

ایردراپ کریپتوکارنسی یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد رایگان از دیجیتال است، اما تنها راه نیست. پروژه فاست ارز دیجیتال (Faucet)  روش دیگری برای به دست آوردن ارز رایگان و استفاده از آنها برای آزمایش موارد مختلف با استفاده از برنامه های غیر متمرکز(dApp )است. درست مثل پروژه فاست سولانا و بایننس کوین که از جمله پرطرفدارترین آنها هستند.

منبع: کوین کدکس

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments