پلتفرم BlockFi هک شد

پلتفرم BlockFi هک شد | داده های مشتری به دلیل نقض امنیتی به بیرون درز کرده است 

پلتفرم وام‌دهی کریپتو BlockFi روز شنبه گفت که یک شخص ثالث غیرمجاز به برخی از داده‌های مشتریانش دسترسی پیدا کرده است. اطلاعات شخصی از جمله نام، ایمیل و شماره تلفن «اکثریت» مشتریان آن قابل دسترسی بوده است.

BlockFi گفت که این نقض روز جمعه از طریق یکی از فروشندگان شخص ثالث آن، Hubspot – یک پلتفرم مدیریت فروش رخ داده است. این شرکت در یک سری توییت‌ها توضیح داد که سیستم‌ های داخلی و مهم‌تر از آن، سرمایه‌های مشتری تحت تأثیر قرار نگرفته است.

وام دهنده همچنین گفت که تحقیقات در حال انجام برای درک دامنه کامل تاثیر نقض داده ها وجود دارد.

با شفافیت کامل، ما می خواستیم قبل از اینکه بازیگران بد بتوانند از این اطلاعات به ضرر خود استفاده کنند، مشتریان خود را از این حادثه آگاه کنیم. ما احساس کردیم که زمان بسیار مهم است، و ما به سرعت در حال انجام تحقیقات خود هستیم.

BlockFi همچنین به مشتریان دستور داد که هیچ اقدامی در مورد آنها انجام ندهند.

این نقض به عنوان یک ضربه دیگر به شرکت مستقر در نیوجرسی وارد شد که ماه گذشته پس از بررسی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نشان داد که محصولات با بازده بالا یک قانون سرمایه گذاری را نقض میکنند، 100 میلیون دلار جریمه شد. به این شرکت دستور داده شد که افتتاح حساب‌های جدید با بازدهی بالا برای آمریکایی‌ها را متوقف کند و محصولات خود را به عنوان اوراق بهادار ثبت کند.

علاوه بر مجموعه معمول کیف پول و خدمات معاملاتی، BlockFi وام‌های رمزنگاری و همچنین حساب‌های با بهره بالا برای سپرده‌های رمزنگاری ارائه می‌کند، اگرچه مورد اخیر یکی از موارد اصلی اختلاف برای SEC بوده است.

کریپتو یک مشکل در حال هک است

با توجه به اتکای آن به دنیای دیجیتال، کریپتو از زمان پیدایش خود در معرض هک و نفوذ بوده است. یک هک در سال 2018 شاهد سرقت بیش از 500 میلیون دلار ارز دیجیتال از صرافی ژاپنی Coincheck بود که بزرگترین مقدار سرقت شده تاکنون است.

اخیراً، کوکوین صرافی سنگاپور شاهد سرقت بیش از 250 میلیون دلار توسط هکرها در سال 2020 بود، در حالی که Crypto.com در ژانویه امسال 34 میلیون دلار از سرمایه مشتری را به نیروهای خارجی از دست داد.

خارج از صرافی ها، یک ایردراپ برنامه ریزی شده توسط دولت اوکراین برای اهداکنندگان ارزهای دیجیتال، در اوایل این ماه در یک اقدام فیشینگ هدف قرار گرفت. پلتفرم‌های DeFi Agave و Hundred Finance مبتنی بر Gnosis نیز اخیراً شاهد سرقت حدود 11 میلیون دلار بودند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments