نرخ بهره بدون تغییر

نوسانات قیمت بیت کوین پس از اعلام ثابت ماندن نرخ بهره توسط فدرال رزرو

فدرال رزرو اعلام کرده است که اولین افزایش نرخ بهره، اگر قرار است وجود داشته باشد، در ماه مارس انجام خواهد شد و نرخ ها تا آن زمان بدون تغییر باقی می ماند. پس از اینکه فدرال رزرو ایالات متحده در روز چهارشنبه اعلام کرد نرخ بهره یک شبه را بدون تغییر گذاشته است، قیمت بیت کوین، برترین ارز دیجیتال، در صرافی Bitstamp به بالاترین حد روزانه 38820 دلار رسید. با این حال پس از آن به سرعت اصلاح شد.

در بیانیه پس از نشست خود، فدرال رزرو اعلام کرده است که می تواند نرخ بهره را در اواسط ماه مارس افزایش دهد، اما در حال حاضر هیچ جدول زمانی مشخصی وجود ندارد.

به طور گسترده انتظار می رفت که بانک مرکزی سیگنال دهد که افزایش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد. تغییر نرخ بهره جنگ‌طلبانه فدرال رزرو به عنوان بزرگترین باد مخالف برای قیمت ارزهای دیجیتال و سهام تلقی می‌شود.

در اوایل این هفته، بیت کوین به زیر 33000 دلار سقوط کرد که به عقیده تحلیلگران به دلیل محیط نامطلوب در سطح کلان بود. تحلیلگران بر این باورند که ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌ها می‌توانند از سیاست پولی فوق‌العاده ساده بانک مرکزی برای کاهش ضربه ناشی از همه‌گیری سود ببرند.

در مارس 2020، فدرال رزرو نرخ بهره کوتاه مدت را به محدوده 0 تا 0.25 درصد کاهش داد.

همچنین انتظار می‌رود بانک مرکزی برنامه بی‌سابقه خرید اوراق قرضه خود را در ماه مارس امسال متوقف کند. اکنون به تنها 30 میلیارد دلار در هفته کاهش یافته است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو انتظار دارد موارد سویه امیکرون “به سرعت کاهش یابد“، اما او می افزاید که این ویروس همچنان باعث “مشکلات بزرگ” می شود.

به گفته پاول، تورم بسیار بالاتر از هدف بانک مرکزی یعنی 2 درصد است.

ما درک می کنیم که تورم بالا مشکلات قابل توجهی را تحمیل می کند.

وقتی صحبت از سیاست نرخ به میان می‌آید، پاول می‌گوید که تاکنون هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است، و اضافه می‌کند که مقامات فدرال رزرو “با داده‌های دریافتی تصمیم گیری خواهند کرد.”

رئیس فدرال رزرو می گوید که هنوز فرصت برای برنامه ریزی برای افزایش نرخ بهره بدون تضعیف بازار وجود دارد.

منبع: یوتودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments