تاثیر ارزهای دیجیتال بر سلامت روان از نگاه ایلان ماسک

ایلان ماسک معتقد است که رمز ارزها می توانند بر سلامت روان تاثیر بگذارند

مدیرعامل شرکت تسلا و کارآفرین میلیاردر و شناخته شده، ایلان ماسک، معتقد است بررسی قیمت رمز ارزها می تواند برای سلامت روان افراد مضر باشد.

با توجه به آخرین توییت منتشر شده از جانب او، می توان فهمید که از نگاه ایلان ماسک، دنبال کردن قیمت ارزهای دیجیتال، می تواند بر سلامت روان افراد کاملاً موثر باشد.

هشدار ایلان ماسک

این هشدار او در حالی منتشر شده است که به تازگی قیمت پرچمدار بازار کریپتو یعنی بیت کوین (Bitcoin) در عرض چند دقیقه با افت 7 درصدی مواجه شد و فوراً کل افت در روز 5 شنبه را کاهش داد.

بازار ارزهای دیجیتال در این هفته وضعیت بسیار آشفته ای را از خود نشان داده است و در این بین، ارز شیبا اینو بیشتر توجه ها را به خود اختصاص داد.

رقابت بین دو میم کوین بزرگ بازار یعنی دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) و جابه جایی رتبه آنها در CoinGecko تا جایی ادامه داشت که حالا این دو توکن، با توجه به تحلیل Santiment، به محبوب ترین تاپیک های صنعت رمز ارزها تبدیل شده اند.

ناگفته نماند که امروز، دومین رمز ارز برتر بازار یعنی اتریوم (Ethereum) توانست با رسیدن به قیمت 4,416 دلار، سقف قیمتی جدید خود را به ثبت برساند.

در حالی که خود ایلان ماسک، از نگهدارنده های BTC, ETH و DOGE می باشد، بعید به نظر می رسد که میزا دارایی های رمز ارز او آنقدر زیاد باشد که بخواهد در مورد قیمت ها متحمل استرس شود. مجموع دارایی خالص مدیر عامل تسلا حال از 300 میلیارد دلار هم عبور کرده است.

وی اخیراً در یکی از توییت های خود گفت که رمز ارزهای نامبرده را صرفاً از روی کنجکاوی خریداری کرده است؛ ضم این که او هیچ مقدار SHIB در اختیار ندارد.

نگرانی ها و هشدار ایلان ماسک در خصوص تاثیر بازار بر استرس و سلامت روان چندان بی اساس نیست. همانطور که قبلاً در یو تودی گزارش آن منتشر شده بود، در یک نظرسنجی مشخص گردید که دانشجویان از استرس و تغییرات خلقی دائم، به علت سرمایه گذاری بر روی کریپتو کارنسی ها رنج می برند.

در کشور اسکاتلند، یک کلینیک توانبخشی وجود دارد و هدف آن کمک به کسانی است که از اعتیاد به سرمایه گذاری بر روی رمز ارزها رنج می برند. این مرکز با نا Castle Craig تا به حال 15 نفر که از این موضوع رنج می بردند را درمان کرده است.

با وجود این که اعتیاد به ارزهای دیجیتال هنوز به عنوان یک مقوله مستقل شناخته نشده است، اما شباهت هایی به قمار اجباری پیدا کرده است. رسانه های اجتماعی و وعده سود های هنگفت، مردم را به نوسانات وابسته می کند.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments