احتمال سقوط شیبا اینو و دوج کوین از جایگاه برتر بازار کریپتو | آیا SHIB و DOGE پروژه های پایداری هستند؟

احتمال سقوط شیبا اینو و دوج کوین از جایگاه برتر بازار کریپتو | آیا SHIB و DOGE پروژه های پایداری هستند؟

به نظر می رسد دو ارز دیجیتال که از کل تصویر متمایز هستند، به زودی باید جابجا شوند یا جایگاه خود را در صدر ارزش بازار رها کنند. ما در مورد شیبا اینو و دوج کوین صحبت می کنیم که به ترتیب در رتبه های 12 و 10 قرار دارند. اگر شیبا اینو تازه وارد بازار کریپتو شده است، Dogecoin برای مدت طولانی آن را به راحتی نگه داشته است، اما با توجه به روند حاکم بر بازار کریپتو و قیمت ارزهای دیجیتال، ممکن است به زودی اوضاع تغییر کند.

چه مشکلی برای SHIB و DOGE پیش آمده است؟

دلیل سقوط احتمالی شیبا اینو و دوج کوین از میان توکن های برتر بازار ارزهای دیجیتال در این است که دقیقاً کدام پروژه جایگزین آنها است؟ این مربوط می شود به احساسات عمومی حاکم بر قیمت ارزهای دیجیتال و آنچه هر دوی این پروژه ها می توانند به فضای کریپتو و جامعه خود ارائه دهند.

به عنوان مثال، DOT، توکن بومی پروژه پولکادات، تنها 600 میلیون دلار از دوج کوین عقب است. در اینجا می توان اشاره کرد که این پروژه بنیادی بسیار قوی دارد و هرگز بیش از 55 میلیارد دلار سرمایه نداشته است، در حالی که دوج کوین تا 90 میلیارد دلار ارزش داشته است. این درست است، اما توسعه Polkadot برعکس دوج کوین بدون پامپ های عجیب و غریب بوده و به طور کلی طبیعی و هماهنگ می باشد. بدین ترتیب این پروژه پایدارتر است و شانس بیشتری برای موفقیت دارد.

با شیبا اینو، قضیه نیز مبهم است. از یک طرف، این پروژه واقعاً به توسعه همه جانبه برند خود، راه اندازی پروژه های GameFi و اعلام راه حل های لایه 2 علاقه مند است. از سوی دیگر، پشتوانه آن استیبل کوین DAI و بلاک چین پالی گان قرار دارند. اولی در این دوره، زمانی که همه سرمایه گذاران برای ریسک کردن و نقدینگی عجله دارند، همه شانس ها را برای افزایش سرمایه دارد. در مورد پالی گان نیز، زیرساخت های آن برای ایجاد dApps هر روز توسعه دهندگان بیشتری را به خود جذب می کند که به سختی میتوان متوجه موفقیت های آن نشد. 

البته پیش‌بینی وقایع در بازار کریپتو یک سرگرمی قدردانی نشده است، اما با افزایش مدت زمان اعتبار و نهادینه شدن تدریجی آن، به نظر می‌رسد که نقش‌های اصلی در اینجا پروژه‌های اساساً قوی خواهد بود.

در زمان نگارش این مقاله سرمایه گذاران با خرید شیبا اینو، قیمت این دارایی را در 24 ساعت گذشته کمی بهبود بخشیده اند و با ارزش 0.00001317 دلار معامله می شوند. از طرفی قیمت دوج کوین به 0.06777 دلار رسیده است.

⁉️اما اینکه آیا این DOGE و SHIB پایدار خواهند بود یا نه، قابل بحث است.

آیا شیبا اینو و دوج کوین پروژه های پایداری هستند؟

قبل از اینکه بپرسیم آیا Shiba Inu پروژه پایداری هستند یا خیر اجازه دهید ابتدا پیشینه این میم کوین ها را بررسی کنیم. شیبا اینو یک توکن غیرمتمرکز ERC20 است که در شبکه اتریوم به عنوان یک اسپین آف از میم کوین محبوب، Dogecoin راه اندازی شده است. میم کوین هایی مانند دوج کوین و شیبا اینو که ارزش خود را بر اساس ارتباط با یک الگوی رفتاری و الهام گرفته شده از یک نژاد سگ ژاپنی شیبا اینو به دست آورده اند.

شیبا اینو و دوج کوین زندگی را به عنوان یک میم سکه و به عنوان یک شوخی آغاز کردند. با این حال، تیم شیبا اینو پروژه‌های متعددی ترتیب داده است تا این «قاتل دوج» را ترک کند و به یک دارایی دیجیتال مفیدتر و مستقل تبدیل شود. امیدواریم این امر SHIB را به سرمایه گذاری پایدارتری تبدیل کند. 

🛑بنابراین، آیا دوج کوین و شیبا اینو سرمایه گذاری خوبی هستند؟

کمی پیچیده است. از یک طرف، واضح است که SHIB در ماه های اخیر رشد چشمگیری داشته است و دلیلی وجود ندارد که باور کنیم این روند ادامه نخواهد یافت. اما با چنین نوسانات بالایی در بازار ارزهای دیجیتال، نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا ارزش شیبا اینو و دوج کوین به رشد خود ادامه می‌دهد، با توجه به وضعیت آن به عنوان یک میم کوین که فاقد موارد استفاده عملی است. 

عامل مهم تری که آینده شیبا اینو و DOGE را تعیین می کند، پروژه های بیشماری است که تیم توسعه دهنده آنها در نظر دارند. این پروژه ها و طرح ها جاه طلبانه هستند. آنها قصد دارند SHIB را از یک ارز رمزنگاری شده مرتبط با جوک های آنلاین و با هیاهو به یک دارایی مبتنی بر سودمندی منتقل کنند. زمانی که این طرح ها انجام شود، شانس بسیار خوبی وجود دارد که میم کوین سابق اکنون جایگاه واقعی خود را به عنوان یک دارایی دیجیتالی جامد به دست آورد که ارزش توجه به آن را دارد.

به طور کلی باید بدانید که شخصیت مالکان، سرنوشت دارایی را تعیین می کند. در توضیح بیشتر، منظور این است که تزریق سرمایه های عجیب و غریب موجب پامپ و دامپ یک میم کوین می شود. این در حالی است که معمولا صاحبان میم کوین‌ها تمایل دارند که دارایی را فقط به یک خرید کوتاه‌مدت تبدیل کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments