ارز کانفلاکس چیست؟ | معرفی شبکه Conflux و بررسی ویژگی های ارز CFX

ارز کانفلاکس چیست؟ | معرفی شبکه Conflux و بررسی ویژگی های ارز CFX

بازار ارزهای دیجیتال امروز در حال رونق هستند. بسیاری از پروژه های ارز مجازی که بر فناوری بلاک چین متکی هستند به طور مرتب راه اندازی می شوند که در این مقاله قصد داریم به بررسی پروژه Conflux بپردازیم. این پروژه یک بلاک چین عمومی است که اقتصادها و جوامع غربی و آسیایی را به هم متصل می کند. ارز کانفلاکس جریان امن داده ها و دارایی ها را در بین برنامه ها، پروتکل ها و مرزها امکان پذیر می کند. این یک پروژه بسیار جاه طلبانه است که افراد زیادی را به خود جذب می کند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی های توکن بومی CFX آشنا شوید.

معرفی ارز کانفلاکس (Conflux)

شبکه Conflux یک بلاک چین POW (اثبات کار) است که هدف آن از بین بردن انواع مختلفی از بلاک چین ها است. همچنین يكي از اهداف آن ارائه یک شبکه مقیاس پذیر، ایمن و واقعاً غیرمتمرکز است. این پروژه ای است که برای نسل آینده برنامه های مالی، تجارت الکترونیک و وب 3.0 راه اندازی شده است.

پروتکل اثبات کار در پروژه شبکه کانفلاکس مشابه عملکرد بیت کوین کار می کند. با این حال، بیت کوین تراکنش ها را به صورت بلاکی پردازش می کند در حالی که Conflux می تواند آنها را به صورت موازی پردازش کند. و این به لطف استفاده از شبکه Conflux، یک ساختار منحصر به فرد است.

شبکه Conflux علاوه بر این، از قراردادهای هوشمند تورینگ استفاده می کند. این قرارداد به توسعه دهندگان امکان طراحی برنامه های غیرمتمرکز روی پلتفرم را می دهند. اگرچه این روش مشابهی است که توسط شبکه اتریوم استفاده می شود، اما توان عملیاتی تولید شده در شبکه Conflux به وضوح بالاتر از اتریوم است. در نتیجه، در سطح عملی، Conflux قادر است تقریباً 4000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

شبکه کانفلاکس از رمز ارزی به نام CFX استفاده می کند که به آن رمز ارز شبکه Conflux نیز گفته می شود. این توکن در بلاک جنسیس (بلاک اولیه) به اندازه 5 میلیارد عرضه می شود.

رمز ارز شبکه Conflux را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. می توان از آن به عنوان ذخیره ارزش و پاداش استخراج نیزاستفاده کرد. شبکه کانفلاکس را می توان به ارز فیات و همچنین در هر ارز دیجیتال دیگری مبادله کرد. با توجه به مدل توزیع توکن CFX، طبق اطلاعات ارائه شده توسط بنیاد Conflux، توکن های جنسیس بین گروه مرکزی و جامعه و اعضای اکوسیستم توزیع می شود. بنابراین این توزیع بسیار امن و شفاف خواهد بود. لازم به ذکر است که پروژه شبکه Conflux از حمایت دولت چین برخوردار است.

تیم پشتیبان پروژه شبکه کانفلاکس 

تیم توسعه دهنده پروژه شبکه کانفلاکس 

پروژه شبکه Conflux به وسیله بنیاد کانفلاکس در سال 2018 ایجاد شد و وظیفه عملکرد صحیح شبکه را بر عهده دارد. همچنین مسئول نظارت بر تامین مالی توسعه اکوسیستم Conflux است. این بنیاد Conflux است، یک نهاد غیرانتفاعی با هدف جلوگیری از هرگونه اصطکاک که ممکن است در اثر استفاده از شبکه Conflux ایجاد شود. همچنین ماموریت بهبود مشارکت اجتماعی شبکه و همچنین توسعه آن را دارد.

به طور دقیق تر، پروژه شبکه Conflux توسط ذهن بزرگ دانشگاه های Tsinghua و Toronto طراحی شده است. تیم ناظر این پروژه جهانی و متنوع است و ماموریت آن ترویج همکاری های فرامرزی از طریق توسعه فناوری های غیرمتمرکز منبع باز است.

این یک تیم جهانی متشکل از دانشگاهیان و مهندسان در سطح جهانی، از جمله دکتر اندرو یائو است. که دومین دریافت کننده بالاترین امتیاز در زمینه محاسبات است: جایزه تورینگ. چند سال پیش، دکتر یائو تصمیم گرفت یک پروتکل بلاک چین منبع باز جدید طراحی کند. یک پروتکل لایه‌ای که مقیاس‌پذیری افزایش‌یافته همراه با امنیت زرهی و توسعه‌پذیری بسیار مفید برای آینده را ارائه می‌دهد. این خاستگاه معروف Red Conflux بود که اخیراً با دومین استراتژی راه اندازی شبکه در سه مرحله راه اندازی شد.

آیا می‌توانیم ارز کانفلاکس ( CFX) را استخراج کنیم؟

آیا می‌توانیم ارز کانفلاکس ( CFX) را استخراج کنیم؟

امکان استخراج شبکه Conflux وجود دارد. کاربران در واقع می توانند با کمک به ایمن سازی شبکه جوایزی دریافت کنند. در طول فاز 2 شبکه اصلی Conflux، حدود 14 آزمایش ماینینگ سازماندهی شد. و 5000 ماینر با بهره برداری از بیش از 4800 گره در این آزمایشات شرکت کردند. ماینرهای Conflux با مشارکت در ماینینگ، پاداش های بلاکی دریافت می کنند. این پاسخ 7 CFX در هر بلاک است. برای 4 سال ثابت می ماند و سپس با نرخ سه ماهه 0.958 کاهش می یابد. تا زمانی که پاداش پایه به 1.75 CFX در هر بلاک در سال 2032 برسد، این نرخ هر 4 سال به نصف کاهش می یابد.

در طول فرایند استخراج، بلاک های مورد استفاده برای ایمن سازی شبکه خدمت می کنند. ضایعات کمتری وجود دارد زیرا هیچ بلاک رد شده و یا بلاک استفاده نشده ای در Conflux وجود ندارد. برای امنیت شبکه و دوام طولانی مدت ماینرها، کاهش هزینه های عملیاتی مهم است. علاوه بر این، بلاک های تولید شده در Conflux سریعتر از بلاک چین های سنتی مانند اتریوم یا بیت کوین هستند. بنابراین ماینرها می توانند به راحتی یک بلاک را در زمان نسبتاً کوتاهی استخراج کنند. Conflux با تولید روزانه 1209600 172800 بلاک در 24 ساعت (2 بلاک در ثانیه) تولید می کند.

برای هر بلاک تولید شده، ماینرها برای پاداش سکه CFX دریافت می کنند. در حالی که همکاری بین ماینرها از طریق پاداش های بالاتر، تشویق می شوند. عرضه کل پاداش ها در طول زمان افزایش می یابد. برای استخراج Conflux می توانید از یک الگوریتم استخراج ویژه به نام Octopus III استفاده کنید. این نرم افزار به داشتن مقاومت حافظه خوب نسبت به ASIC معروف است.

نرم افزار استخراج را می توان بر روی پردازنده های گرافیکی NVIDIA نصب کرد. یک هفته پس از راه اندازی فاز III شبکه اصلی، استفاده از پردازنده های گرافیکی با حافظه بیش از 4 گیگابایت توصیه می شود، برای کاربرانی که توکن های زیادی ندارند، می توان شبکه Conflux را به اشتراک گذاشت تا از پاداش ها بهره مند شوند. 

بهترین کیف پول های ارز CFX 

بهترین کیف پول های ارز CFX 

ذخیره سازی ارزهای الکترونیکی به وسایل ذخیره سازی خاصی نیاز دارد: کیف پول.

کیف پول های الکترونیکی برای ذخیره ارزهای دیجیتال هستند. انتخاب یک کیف پول الکترونیکی خوب برای ذخیره سازی از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع، از تمام خطرات سرمایه شما در ارزهای الکترونیکی جلوگیری می کند. یکی از رایج ترین خطرات، هک شدن کیف پول شما است که می تواند منجر به از دست دادن کل یا جزئی سرمایه شما شود.

با این حال، پیدا کردن بهترین کیف پول ارز CFX آسان نیست. در میان این تنوع گسترده، کیف‌ پول‌های تروزر و لجر مطمئناً از نظر قابلیت اطمینان جزو بهترین‌ها هستند. کیف پول تروزر گزینه خوبی برای ذخیره رمز ارز Conflux Network شما است. در سراسر جهان، میلیون ها نفر از این کیف پول استفاده می کنند. همچنین یکی از امن ترین کیف پول های دنیاست. با یک رابط طراحی شده خوب، برنامه مدیریتی آن مدیریت ارز دیجیتال Conflux Network شما را ساده و تسهیل می کند. این کیف پول شبکه کانفلاکس در نسخه های iOS، اندروید و دستگاه های دسکتاپ موجود است.

برای ذخیره رمزنگاری شبکه Conflux، کیف پول لجر نانو به همان اندازه ایده آل است. Ledger Nano که توسط رهبر بلامنازع دنیای کیف پول ها، شرکت فرانسوی Ledger طراحی شده است، یک کیف پول فوق امن است. دو نسخه وجود دارد، نانو S و نانو ایکس. شما می توانید یکی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. کارایی و قابلیت اطمینان، صرف نظر از نسخه انتخاب شده، یکسان هستند. ارز دیجیتال CFX شما در سخت افزار فوق امن ذخیره می شود و خطر هک شدن را کاهش می دهد.

رمز ارز CFX را از کجا میتوان خرید؟

رمز ارز شبکه Conflux را می توان در بسیاری از پلتفرم های صرافی یافت. با این حال، برخلاف برخی از ارزهای دیجیتال، خرید مستقیم این ارز دیجیتال با پول فیات مانند یورو امکان پذیر نیست. ابتدا باید بیت کوین یا اتر را بدست آورید که سپس از طریق یک پلت فرم مبادله با کریپتو کانفلاکس شما مبادله می شود. بهترین پلتفرم های صرافی فعلی برای تجارت ارز کانفلاکس بایننس، گیت، اوکی اکس و غیره می باشند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments