5 ارز دیجیتالی برتر هفته با عملکرد امیدوارکننده برای سود دهی روزانه (23 مرداد 1402)

5 ارز دیجیتالی برتر هفته با عملکرد امیدوارکننده برای سود دهی روزانه (23 مرداد 1402)

5 ارز برتری که در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم نشانه‌هایی از قدرت در روند را نشان می‌دهند، حتی با وجود اینکه قیمت بیت‌ کوین در یک محدوده رنج و بدون روند نوسان دارد.

بیت کوین در حال تشکیل دو کندل دوجی در نمودار هفتگی است، اما یک نشانه مثبت و امیدوار کننده این است که قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 هفته ای (28072 دلار) نوسان دارد. این نشان می دهد که گاوها هنوز کنترل بازار را در دست دارند.

معامله‌گر معروف TechDev از نمودار قیمت بیت کوین در بازه زمانی سه هفته ای استفاده کرد تا نشان دهد که فشرده‌ سازی بیت‌ کوین بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه به سطوحی نزدیک می‌شود که تنها چهار بار از زمان ایجاد بیت‌ کوین مشاهده شده است. جالب اینجاست که در هر سه موقعیت قبلی، شکست به سمت بالا اتفاق افتاده است و نشان می داد که روند بعدی احتمالا به نفع گاوهاست. 

با این حال، در کوتاه مدت، حرکت بدون روند و رنج، حجم معاملات آتی بیت کوین را به پایین ترین سطح خود از دسامبر 2022 رسانده است. مارسل پچمن، یکی از اعضای کوین تلگراف معتقد است که معامله گران ممکن است به بازارهای دیگر رفته باشند یا ممکن است از سرمایه گذاری در سطوح فعلی اجتناب کنند.

⁉️در حالی که قیمت ارزهای دیجیتال معمولا روندی مشابه بیت کوین دارند، برخی از آنها در کوتاه مدت عملکرد بهتری داشته اند. بیایید نمودارهای پنج ارز دیجیتال برتر را که به نظر می رسد در چند روز آینده عملکرد امیدوار کننده ای داشته باشند را بررسی کنیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در دو روز گذشته نزدیک به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (29447 دلار) معامله می شود که نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین گاوها و خرس ها است.

میانگین‌های متحرک و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به منطقه خنثی، مزیت واضحی برای گاوها یا خرس‌ها ایجاد نمی‌کند. این می تواند جفت BTC/USDT را برای مدتی در محدوده 28585 تا 30150 دلار نگه دارد.

روند بعدی احتمالاً پس از شکست قیمت از این محدوده آغاز خواهد شد. اگر قیمت به زیر 28585 دلار سقوط کند، فروش می تواند شتاب بیشتری بگیرد و این جفت ممکن است تا 26000 دلار کاهش یابد.

در روند صعودی، شکست و بسته شدن قیمت بالای 30150 دلار ممکن است خریداران را برای خرید بیت کوین جذب کند. سپس این جفت می تواند به منطقه مقاومت 31804 دلاری به 32400 دلار برسد.

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت بین میانگین های متحرک گیر کرده است، که نشان دهنده عدم اطمینان در مورد حرکت روند بعدی است. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه سقوط کند، بازدهی کوتاه مدت به نفع خرس ها خواهد شد. این می تواند قیمت را به 29000 دلار و سپس به 28585 دلار بکشاند.

اگر قیمت بالا برود و به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، این نشان می‌دهد که گاوها در حال تلاش برای به دست گرفتن کنترل هستند. این جفت ممکن است ابتدا تا 29738 دلار افزایش یابد و اگر این مقاومت شکسته شود، رالی افزایشی به بالای مقاومت 30350 دلار می رسد.

شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو یک روند صعودی قوی را دنبال می کند، اما خریداران با خرید شیبا با مقاومت در نزدیکی 0.000012 دلار روبرو هستند.

شیب متحرک نمایی 20 روزه (0.000009 دلار) و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می دهد که گاوها کنترل را در دست دارند. اگر خریداران موفق به شکست قیمت به سمت بالا شوند، چشم انداز صعود تا 0.000012 دلار را افزایش می یابد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت SHIB/USDT می تواند به 0.000014 دلار و سپس به 0.000016 دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت به زیر 0.000010 دلار سقوط کند، ممکن است این جفت عقب نشینی خود را تا EMA 20 روزه افزایش دهد. این سطح کلیدی است که باید مراقب آن بود، زیرا شکستن زیر آن ممکن است نشان دهنده پایان این رالی صعودی باشد.

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه اصلاح شده است. انتظار می رود گاوها با قدرت از این سطح دفاع کنند. اگر این کار را انجام دهند، جفت ممکن است دوباره تلاش کند تا به بالا مقاومت 0.000011 دلار را صعود کند.

اگر قیمت پایین تر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بماند، نشان می دهد که گاوها کنترل خود را از دست می دهند. سپس این جفت ممکن است به حمایت اصلی بعدی در SMA 50 روزه سقوط کند. این سطح ممکن است شاهد خرید تهاجمی گاوها باشد.

یونی سوآپ (UNI)

یونی سواپ از SMA 50 روزه (5.79 دلار) در 7 آگوست بازگشت و بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (6.09 دلار) در 8 آگوست افزایش یافت. این نشان می دهد که خریداران در سطوح پایین تر فعال هستند.

جفت UNI/USDT شاهد یک نبرد سخت در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه است که نشان می دهد خرس ها هنوز تسلیم نشده اند. اگر قیمت کمتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، فروش می تواند تشدید شود و این جفت ممکن است قیمت را تا SMA 50 روزه کاهش دهد.

در عوض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا این سطح را به سمت حمایت برگردانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ممکن است از مقاومت فوری در 6.35 دلار بالاتر رفته و به 6.70 دلار برسد.

هر دو میانگین متحرک در نمودار چهار ساعته یکدیگر را دنبال می کنند. این نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت به زیر SMA 50 روزه کاهش یابد، مزیت به نفع خرس‌ها خواهد بود. ممکن است جفت به 5.80 دلار سقوط کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک 50 و 20 روزه بالاتر برود، سرمایه گذاران می توانند برای خرید یونی سواپ اقدام کنند. در این صورت جفت می تواند تا 6.35 دلار افزایش یابد. خریداران باید این مقاومت را به سمت بالا بشکنند تا قدرت را در دست بگیرند. سپس این جفت ممکن است تا 6.70 دلار افزایش یابد.

میکر (MKR)

میکر در چند روز گذشته بالاتر از سطح شکست 1200 دلار معامله شده است، که نشان می‌دهد گاوها در تلاش هستند تا سطح را به حمایت برگردانند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1204 دلار) به تدریج در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می دهد گاوها برتری دارند. خریداران با خرید ارز mkr تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت 1284 دلار برسانند و سقف کانال را با قیمت 1370 دلار به چالش بکشند. شکست و بسته شدن بالاتر از این سطح می تواند نشانه شروع یک روند صعودی جدید باشد.

اگر خرس‌ها بخواهند از روند صعودی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر سطح شکست 1200 دلار برسانند. این می تواند شرایط را برای کاهش به SMA 50 روزه (1041 دلار) فراهم کند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه در نمودار چهار ساعته مانند یک خط صاف شده است و RSI درست بالاتر از نقطه میانی است. حرکت قیمت یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین گاوها و خرس ها است.

اگر خریداران قیمت را به بالای مثلث هدایت کنند، جفت MKR/USDT ممکن است حرکتی صعودی را به سمت هدف الگوی 1463 دلار آغاز کند. از سوی دیگر، شکستن زیر مثلث می تواند نشان دهنده بازگشت خرس ها به بازی باشد. هدف الگوی نزولی 986 دلار است.

ارز XDC

ارز XDC به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.062 دلار) بازگشته است، که سطح حمایت مهمی است و باید مراقب آن بود.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال کاهش است و RSI درست بالاتر از منطقه خنثی قرار دارد که نشان می دهد حرکت صعودی ممکن است در حال تضعیف باشد. اگر خریداران بخواهند کنترل خود را به دست آورند، باید قیمت را به بالای مقاومت پیش رو در 0.073 دلار برسانند. این می تواند یک حرکت صعودی را تا 0.082 دلار آغاز کند.

در مقابل، شکست و بسته شدن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه می تواند جفت را تا سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی 0.056 دلار کاهش دهد. چنین حرکتی می تواند شروع مرحله بعدی روند صعودی را به تاخیر بیندازد.

نمودار چهار ساعته یک الگو مثلث کنج نزولی را نشان می دهد که در یک شکست کامل می شود و زیر 0.061 دلار بسته می شود. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت می‌تواند حرکت نزولی را تا 0.054 دلار و پس از آن به هدف الگوی 0.040 دلار آغاز کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت بالاتر از سطح فعلی ادامه یابد و از خط روند نزولی عبور کند، تنظیم نزولی را باطل می کند. شکست یک تنظیم منفی یک علامت مثبت است. این می تواند شرایط را برای افزایش بالقوه تا 0.082 دلار فراهم کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments