دلیل افزایش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال | روند نزولی تمام شده است؟

دلیل افزایش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال | روند نزولی تمام شده است؟

اتریوم و بسیاری دیگر از آلتکوین های اصلی، جایگاهی را که در رکود هفته گذشته از دست داده بودند، دوباره به دست آوردند. به نظر می رسد شرکت های چینی از فناوری بلاک چین متقاعد نشده اند.

همزمان با آتش بازی در ایالت متحده برای روز استقلال، کریپتو نیز جشن گرفته است و برخی از سرمایه گذاران را امیدوار کرده است.

🔥بیت کوین از آستانه 20000 دلاری که از ابتدای تابستان برای سرمایه گذارانی که طول بازار نزولی فعلی را ارزیابی می کنند، یک نقطه مشاهده روانشناختی بوده است، بازگشت. بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار اخیراً با حدود 20300 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته 6 درصد رشد داشته است. بیت کوین به صورت مقطعی در هفته گذشته به زیر 19000 دلار سقوط کرد قبل از اینکه در یک رالی جمعه دوباره جایگاه خود را به دست آورد.

💎از طرفی اتریوم در معاملات روز دوشنبه همراه با چندین آلتکوین بزرگ دیگر افزایش قیمت بیشتری را تجربه کرد زیرا به نظر می رسید سرمایه گذاران پذیرای ریسک بیشتری هستند. دومین کریپتوکارنسی بزرگ از نظر ارزش بازار با بیش از 1150 دلار معامله می شود که نزدیک به 8 درصد افزایش نسبت به روزگذشته داشته است. در میان دیگر ارزهای دیجیتال بزرگ، سولانا (SOL) و توکن بومی سندباکس (SAND) به ترتیب بیش از 9 و 8 درصد جهش کردند.

شاخص ترس و طمع کریپتو در قلمرو ترس شدید باقی ماند زیرا صنعت اخرین ضربه‌های خود را جذب کرد و تحلیلگران در مورد قیمت‌ها حداقل در کوتاه‌ مدت نسبت به شواهد قانع‌ کننده مبنی بر اینکه تورم تحت کنترل است و اقتصاد جهانی به این رمز ارز ضربه ای وارد نمی کند ناامید ماندند.

الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد بازار FxPro در ایمیلی نوشت: بیت کوین تقریباً در تمام هفته گذشته تحت فشار بوده است. یک جهش کوتاه در ابتدای روز اول جولای بیشتر به دلیل هیجانات روانی از شروع دوره جدید بود تا تغییرات اساسی در وضعیت این بازار ایجاد کند. 

علت افزایش قیمت بیت کوین

Changpeng Zhao، مدیرعامل بایننس اخیراً زمستان کریپتو را زمان خوبی برای خرید بیت کوین برای سرمایه‌گذارانی خواند که می‌توانند منتظر بازار صعودی بعدی باشند و یک نظرسنجی از مسترکارت گزارش داد که بیش از 51 درصد از مردم آمریکای لاتین حداقل یک تراکنش با ارزهای دیجیتال بین مارس و آوریل سال جاری انجام داده اند.

از طرفی پلتفرم وام دهنده رمز ارز آمریکایی-اسرائیلی، Celsuis، حدود 150 کارمند خود را در آخر هفته اخراج کرد زیرا با بحران مالی مبارزه می کند که باعث توقف برداشت مشتری در ماه گذشته شد. اما لازم است بدانید قیمت انحلال به طور قابل توجهی از 12 هزار به 5 هزار کاهش یافته است، به این معنی که فروشنده کافی برای فروش سهام خود وجود نخواهد داشت که این احتمال سقوط قیمت BTC را کاهش می دهد. 

احتمال تشکیل یک کف در سال 2022، در حدود 18K، و احتمال سقوط بیشتر کمتر است. تحلیلگرانی که در کوتاه مدت دیدگاه نزولی داشتند به روند صعودی فکر می کنند. علاوه بر این، مدیر عامل صرافی بایننس اعلام کرد که بیت کوین می تواند در بانک ها استفاده شود که ممکن است به بازگشت قیمت بیت کوین کمک کند.

با این حال باید سناریو دیگری را در نظر داشته باشیم. اگر بیت کوین به زیر 19 هزار دلار برسد، احتمال حرکت نزولی بیشتر وجود خواهد داشت، به همین دلیل است که قبل از سرمایه گذاری باید به صورت شخصی داده ها را بررسی کنید و به تحلیل قیمت و روند حرکت بیت کوین در آینده بپردازید.

چارت روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

پس از رالی دو ساله، بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کردند که قیمت به سطح 100 هزار دلار خواهد رسید. از سوی دیگر، برخی از تحلیلگران ادامه دار شدن بازار خرسی و روند نزولی بیت کوین را پیش بینی کردند. امروز، بیت کوین در حدود 20300 دلار معامله می شود که آخرین حمایت 28 هزار دلاری را از دست داده است.

خبر خوب این است که بیت کوین به بیش از 20 هزار دلار بازگشته است. در نمودار روزانه، اندیکاتور MACD سبز صعودی است و شاخص RSI عدد 40 را نشان می دهد. علاوه بر این، کندل‌هایی در اطراف خط پایه شکل می‌گیرند که نشان‌ دهنده معکوس شدن بازار صعودی است. با این حال، زمان مناسبی برای سرمایه گذاری کوتاه مدت نیست تا زمانی که از سطح 23 هزار دلار عبور کند.

از نوامبر سال گذشته، بیت کوین پس از رسیدن به سطح 68 هزار دلار، روند نزولی داشته است. حتی پس از تشکیل سطوح پایین‌تر و پایین‌تر، در روند نزولی قرار می‌گیرد و سرمایه‌گذاران خرد از ترس دارایی ها را می‌فروشند، در حالی که سرمایه‌ گذاران بزرگ ارزهای دیجیتال خود را برای بلندمدت انباشته می‌کنند.

نمودار هفتگی بیت کوین
نمودار هفتگی بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

در نمودار هفتگی RSI ، بیت کوین در منطقه اشباع فروش قرار دارد و MACD با هیستوگرام های قرمز نزولی است – دقیقاً سناریوی مخالف نمودار روزانه. این بدان معناست که نمودار هنوز در چنگال خرس است که توسط Bollinger Bands نیز منعکس شده است. اگر در کوتاه مدت صعودی شود، 30 هزار دلار یک سطح مقاومت قوی خواهد بود.

روند نزولی تمام شده است؟

اگر سناریوی جهانی را بررسی کنید، همه شاخص‌های اصلی کاهش می‌یابند. با این حال، تورم تحت کنترل است و خطر ناآرامی در کشورهای اروپایی همگی در اقدام قیمت گنجانده شده است.

پلتفرم وام‌ دهی کریپتو CoinLoan که حجم برداشت‌ها را محدود کرد و یکی دیگر از وام‌ دهنده‌های رمزنگاری به نام Vauld مستقر در سنگاپور، تمام برداشت‌ها، معاملات و سپرده‌گذاری‌ها را در پلتفرم خود به حالت تعلیق درآورد زیرا به گزینه‌های بازسازی نگاه می‌کند.

Kuptsikevich به پس‌زمینه اقتصادی مشکل‌دار اشاره کرد که احتمالاً همچنان بازارهای ارزهای دیجیتال را متحیر می‌کند.

کوپتسیکویچ نوشت: تصویر جهانی همچنان نزولی است زیرا بازارهای سهام هیچ اجمالی از سخت شدن شرایط مالی توسط بانک‌های مرکزی نشان نمی‌دهند. “در نمودارهای هفتگی، BTCUSD پایین تر از میانگین متحرک 200 هفته ای باقی مانده است، زیرا در تلاش برای صعود در هفته گذشته شکست خورده است.

ضعفدر قیمت اتریوم همچنان ادامه دارد. همچنین بروز رسانی ادغام، که شاهد تغییر شبکه از یک پلتفرم اثبات کار به اثبات سهام و رویکردهای سریع خواهد بود. معاملات در روند خوبی هستند زیرا ایالات متحده روز استقلال خود را جشن گرفت. بازارهای سهام به مناسبت تعطیلات تعطیل شدند، اما شاخص های اروپایی با افزایش 0.5 درصدی شاخص Stoxx Europe 600 در روز دوشنبه افزایش یافتند.

این در حالی است که خبر های بد و منفی بازار گریپتو را فرا گرفته است و صندوق سرمایه گذاری رمز ارز Three Arrows Capital در اواخر روز جمعه پس از هفته ها گمانه زنی مبنی بر ورشکستگی آن، اعلام ورشکستگی کرد.

از طرفی اگر بیت کوین نتواند از منطقه مقاومت 20500 دلاری عبور کند، ممکن است کاهش دیگری را آغاز کند. حمایت فوری در روند نزولی نزدیک به سطح 20000 دلار است.

پشتیبانی اصلی بعدی اکنون نزدیک به سطح 19,600 دلار یا سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی یا قیمتی کمتر از 18700 می باشد.

منبع: نیم کوین نیوز

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments