کاهش قیمت بیت کوین از اوج تا سقوط تنها در چند ساعت

کاهش قیمت بیت کوین از “اوج تا سقوط ” تنها در چند ساعت

قیمت بیت کوین کاهش یافته است و در پایین ترین سطح سالانه معامله می شود، اما دلایل اصلی کاهش اخیر چیست؟

پس از اینکه در 4 نوامبر قیمت بیت کوین از مرز 21500 دلار عبور کرد، در 8 نوامبر 14 درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح سالانه خود در 17166 دلار رسید – و بیشتر آلت کوین ها از این روند پیروی می کنند.

در حالی که اخبار بایننس و FTX در ابتدا باعث افزایش قیمت ارزهای دیجیتال شدند، روز به سمت سقوط چرخید زیرا منابع تایید نشده مختلف گمانه زنی کردند که زیان FTX می تواند کسری 6 میلیارد دلاری را نشان دهد.

این کاهش قیمت همبستگی کوتاه مدت بیت کوین را با بازار سهام قطع می کند، به طوری که Nasdaq تنها 0.32٪ کاهش یافت، در حالی که Dow Jones به دلیل خوش بینی سرمایه گذاران در مورد انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر ایالات متحده، 0.48٪ افزایش یافت.

🔴با پس‌ زمینه نوسانات فعلی، 614 میلیون دلار در معاملات BTC در معرض خطر انحلال قرار دارد و بیش از 224 میلیون دلار در 8 نوامبر نقد شده است. فروش شدیدتر در بازار می تواند یک آبشار انحلال ایجاد کند و قیمت بیت کوین را به پایین ترین سطح خود برساند.

معاملات لانگ در برابر شورت بیت کوین

بیایید دلایل اصلی کاهش قیمت بیت کوین را بررسی کنیم.

تسلیم شدن صرافی FTX و ترس سرمایه گذاران

قیمت بیت کوین به ترس وارد شده به بازار توسط FTX واکنش نشان می دهد و پس از دوره ای که بسیاری فکر می کردند کف بازار نزولی پیدا شده است، به پایین ترین سطح سالانه خود رسید.

انفجار Terra در می 2022 و فروپاشی نهایی لونا کلاسیک اولین شکست هفت هفته ای در تاریخ بیت کوین را ایجاد کرد. بازار در حال ترسیم شباهت هایی بین عملکرد بانکی فعلی FTX، حفره بزرگ بودجه درک شده و آنچه در اوایل امسال برای Terra رخ داد.

افزایش نرخ بهره و تاثیر آن بر بیت کوین

بر اساس گزارش شاخص قیمت مصرف کننده، تورم در ایالات متحده در ماه سپتامبر 0.6 درصد افزایش یافته است.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده  که به طور گسترده دنبال می شود در سپتامبر 2022 نسبت به سپتامبر 2021 به 8.2 درصد رسید که کمی بیشتر از 8.1 درصد پیش بینی شده توسط کارشناسان است.

با رویداد گزارش نرخ تورم (CPI) آتی در 10 نوامبر، بیت کوین شاهد کاهش 12 درصدی نوسانی در 24 ساعت بود که به پایین ترین سطح برای سال 2022 رسید.

شاخص قیمت بیت کوین

سرکوب جریان خرده فروشی و نهادی

در حالی که تعداد سرمایه داران خرده فروش و نهادی که در سال 2021 روی کریپتو سرمایه گذاری می‌کنند به‌طور چشمگیری افزایش یافت، قیمت‌ها به شدت تحت‌ تاثیر معامله‌گران خرده‌فروشی قرار می‌گیرد که به دنبال کسب درآمد از این تغییرات هستند. از ژوئن، بیت کوین ثابت بوده است و پس از کاهش از بالاترین قیمت تاریخ نوامبر سال 2021، نزدیک به 68،000 دلار، عمدتاً در محدوده 18000 تا 21000 دلار در حال نوسان است. پایین آمدن از پایین ترین سطح یک سال ممکن است فوراً علاقه سرمایه گذاران را برانگیزد.

به گفته Jaran Mellerud، تحلیلگر مستقل بازار، فعالیت زنجیره ای بیت کوین در کل سال کاهش یافته است. حجم معاملات کوین بیس در سه ماهه دوم با حدود نصف کاهش به ۲۱۷ میلیارد دلار رسید.

بین اواسط ژوئن تا اواسط ژوئیه، بایننس کاهش 50 درصدی حجم را گزارش کرد، در حالی که صرافی کراکن و جمینی به ترتیب 75 درصد و 80 درصد کاهش داشتند.

Binance.US یکی از استثناهای مهم بود که پس از توقف کارمزد معاملات بیت کوین در ژوئن، کاهش 2 درصدی را گزارش کرد.

FTX شاهد رشدی در صرافی بوده و شاهد خروج خالص 1.1 میلیارد دلاری در هفته اول نوامبر بوده است.

نمودار خروجی FTX

آیا شانسی برای تغییر مسیر قیمت بیت کوین وجود دارد؟

به نظر نمی‌رسد که عدم قطعیت‌های کوتاه‌مدت در ارزهای دیجیتال، چشم‌انداز بلندمدت سرمایه‌گذاران نهادی را تغییر داده باشد. به گفته رابین وینس، مدیر عامل BNY Mellon، نظرسنجی انجام شده توسط این بانک نشان داد که 91 درصد از سرمایه گذاران نهادی علاقه مند به سرمایه گذاری در دارایی های توکن شده در سال های بعد بودند.

حدود 40٪ از آنها در حال حاضر ارزهای دیجیتال را در پرتفوی خود دارند و تقریباً 75٪ به طور فعال در دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری می کنند یا در نظر دارند این کار را انجام دهند.

🛑نگرانی ها در مورد ورشکستگی بالقوه FTX به وضوح در کاهش قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح سالانه جدید موثر است.

در بلندمدت، فعالان بازار همچنان انتظار دارند که قیمت بیت‌کوین افزایش یابد، به‌ویژه که بانک‌ها و موسسات مالی بیشتری برای اهداف تسویه حساب به پول نقد دیجیتال روی می‌آورند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments