آیا 2023 سال بیت کوین است؟ بیت کوین یک دارایی امن است؟

آیا 2023 سال بیت کوین است؟ بیت کوین یک دارایی امن است؟

افزایش قیمت بیت کوین در بحبوحه بحران بانکی ایالات متحده، روایت طولانی مدت پادشاه ارزهای دیجیتال مبنی بر داشتن یک دارایی امن را تقویت کرده است.

⚜️بیت کوین افزایش جدایی از طبقات دارایی اصلی بازار سنتی را نشان داده است.

⚜️همبستگی بیت کوین با طلا از بالاترین حد خود در تاریخ 31 می به 11 درصد رسید.

در چند ماه گذشته، بزرگترین دارایی رمزنگاری شده جهان با ارزش بازار بیت کوین (BTC) نسبت به سایر دارایی های کالایی عمده بازار مالی برتری پیدا کرد. بر اساس گزارش شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode، پادشاه ارزهای دیجیتال از نفت خام، طلا و نقره پیشی گرفت و نرخ رشد 14.5 درصدی را در سه ماه گذشته ثبت کرد.

در حالی که قیمت نفت خام در مدت مشابه ۴ درصد کاهش یافت، خبرهای خوبی از بازار شمش به گوش می رسد. این به این دلیل بود که فلزات گرانبها مانند طلا و نقره به ترتیب 7.5 و 12.7 درصد رشد کردند.

ارزش بازار بیت کوین (BTC) نسبت به سایر دارایی های کالایی عمده بازار مالی

بیت کوین به عنوان یک دارایی امن در حال ظهور است؟

این واقعیت که رشد بیت کوین در بحبوحه بحران بانکی ایالات متحده رخ داد، روایت طولانی مدت بیت کوین مبنی بر داشتن دارایی امن را تقویت کرد. دارایی امن دارایی است که پیش بینی می شود ارزش آن در طول دوره های رکود اقتصادی ثابت بماند یا افزایش یابد.

این بحران بسیاری از سرمایه گذاران را بر آن داشت تا سهام بانکی خود را رها کرده و وجوه خود را به اقتصاد کریپتو، بخصوص بیت کوین منتقل کنند.

در ماه‌های اخیر، بیت‌کوین جدایی فزاینده‌ای از طبقات دارایی‌های اصلی بازار سنتی را نشان داده است. به گفته کایکو، منبع آمار بازار دارایی‌های دیجیتال، همبستگی بیت‌ کوین با طلا از بالاترین رقم چند ساله 50 درصدی در آوریل به 11 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، از ابتدای سال 2023، همبستگی ارز مجازی با سهام آمریکایی به میزان قابل توجهی کاهش یافت. این نشان می دهد که بیت کوین به طور فزاینده ای به عنوان یک طبقه دارایی مستقل دیده می شود.

همبستگی بیت‌ کوین با طلا

این عوامل می تواند مهم باشد!

یکی از دلایل کلیدی که چرا بیت کوین می تواند ثابت کند که یک ذخیره قانونی حفظ ارزش است، کمیاب بودن آن است. در کمتر از یک سال، بیت‌ کوین یک رویداد هاوینگ دیگر را تجربه می‌کند که باعث کاهش بیشتر پاداش‌های پرداختی به استخراج‌ کنندگان برای تولید بلاک‌ها می‌شود. این اساسا به این معنی است که بیت کوین یک دارایی کاهش تورم است. علاوه بر این، انتشار سکه در طول زمان کاهش می یابد و در نتیجه ارزش آن افزایش می یابد.

نرخ تورم بیت کوین در طول زمان

اما این فقط منافع سوداگرانه نبود که باعث افزایش ارزش بیت کوین می شد. از ابتدای سال 2023 با پروتکل Ordinals که راه را برای ایجاد توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، سکه‌ها و استیبل کوین‌ها در شبکه هموار کرده است، از ابتدای سال 2023 افزایش قابل توجهی در کاربرد خود داشته است.

این امر علاقه سرمایه گذاران خرد را برانگیخته است، همانطور که با افزایش تعداد آدرس هایی که کمتر از 10 بیت کوین دارند، مشهود است. با این حال، احساسات وزنی سکه خنثی ماند و به نفع هیچ یک از احساسات خاص بازار تغییر نکرد.

منبع: ای ام بی کریپتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments