تحلیل 10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال با بنیاد قوی و نوسان بالا (11 شهریور 1402)

تحلیل 10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال با بنیاد قوی و نوسان بالا (11 شهریور 1402)

بیت کوین و اکثر آلت کوین ها مدت کوتاهی پس از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار، تصمیم گیری در مورد تمام برنامه های کاربردی ETF بیت کوین را که اخیراً ثبت شده اند، به تعویق بیندازد، سقوط دوباره قیمت را تجربه کردند.

نوسانات بیت کوین در چند روز گذشته افزایش یافته است. قیمت در 29 اوت پس از پیروزی Grayscale بر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) افزایش یافت. با این حال، این این رشد قیمت کوتاه مدت بود، زیرا پس از این خبر که کمیسیون بورس و اوراق بهادار تصمیم گیری در مورد هر هفت برنامه کاربردی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) را به تاریخ دیگری موکول کرد، سودهای خود را از دست داد.

اخبار مربوط به ETF های بیت کوین محرک اصلی بازارها در چند روز گذشته بوده است. تحلیلگران ETF بلومبرگ نسبت به احتمال تایید ETF ها توسط رگولاتور در سال 2023 خوشبین هستند. در پست 30 اوت در X (توییتر سابق)، اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، احتمال تایید ETF بیت کوین را از 65 درصد به 75 درصد تغییر داد.

در کوتاه مدت، گاوها با یک نبرد سخت روبرو می شوند، زیرا از نظر تاریخی خرس ها در ماه سپتامبر بر بازار تسلط داشته اند. بر اساس داده های CoinGlass، بیت کوین در شش سال گذشته بازدهی منفی در ماه سپتامبر داشته است. آیا این روند در سال 2023 ادامه خواهد داشت؟

ضعف بیت کوین چندین آلتکوین بزرگ را تحت تاثیر قرار داده است که نزدیک به سطح حمایت قوی خود کاهش یافته اند. آیا کاهش بیشتر اتفاق خواهد افتاد یا زمان آن فرا رسیده است که یک انفجار صعودی رخ دهد؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر با بنیاد قوی و نوسان بالا را بررسی کنیم تا متوجه شویم.

بیت کوین (BTC)

گاوها نتوانستند از میانگین متحرک نمایی 20 روزه 26,947 دلار در 31 اوت دفاع کنند. این امر باعث تشدید فشار فروش شد و بیت کوین را به زیر سطح شکست 26,833 دلار رساند.

چارت روزانه بیت کوین

نوسانات قیمت چند روز گذشته نشان می دهد که جفت BTC/USDT در محدوده بزرگی بین 24800 تا 31000 دلار در نوسان است. به طور معمول، معامله گران برای خرید بیت کوین نزدیک به سطوح حمایتی اقدام می کنند و نزدیک به مقاومت می فروشند. این سطح حمایت از نظر گاو ها در حال حاضر قیمت 24800 دلار است.

اگر خرس‌ها بخواهند قدرت را در دست بگیرند، باید فعالیت خود را شروع کنند و قیمت را زیر 24800 دلار برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ممکن است تا 19500 دلار سقوط کند. یک حمایت جزئی در 24000 دلار وجود دارد که احتمال شکست آن به سمت پایین کمتر است.

اتریوم (ETH)

بازگشت اتریوم از حمایت قوی 1626 دلاری موجب شد تا قیمت در 29 آگوست به 1745 دلار برسد. این نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال باقی می مانند.

چارت روزانه اتریوم

خرس‌ها سعی می‌کنند با پایین آوردن قیمت به زیر منطقه حمایتی 1626 تا 1550 دلار، روند را به نفع خود درآورند. اگر آنها موفق شوند،یک روند نزولی جدید اتفاق خواهد افتاد. جفت ETH/USDT سپس می تواند به حمایت قدرتمند بعدی با قیمت 1368 دلار برسد.

از طرف دیگر، اگر قیمت با قدرت از سطح فعلی برگردد، نشان می دهد که گاوها با خرید اتریوم به شدت از این حمایت دفاع می کنند. این می تواند قیمت را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1702 دلار) و متعاقباً به 1745 دلار برساند که ممکن است به عنوان یک مقاومت عمل کند.

بایننس کوین (BNB)

بهبود قیمت بایننس کوین در میانگین متحرک ساده 50 روزه با قیمت 234 دلار در 29 اوت متوقف شد و خرس ها قیمت را به زیر سطح حمایت مهم در 220 دلار در 31 اوت کاهش دادند.

چارت روزانه بایننس کوین

میانگین های متحرک در حال حرکت به سمت پایین هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی قرار دارد که نشان می دهد خرس ها قدرت را در دست دارند. خرس ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به حمایت روانی در 200 دلار کاهش دهند. اگر این سطح سقوط کند، جفت BNB/USDT می تواند به حمایت اصلی بعدی در 183 دلار برسد.

اگر گاوها با خرید بایننس کوین بخواهند یک رالی امدادی را شروع کنند، باید قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (222 دلار) برسانند. سپس این جفت می تواند به SMA 50 روزه و بعداً به خط مقاومت صعود کند.

ریپل (XRP)

سایه بلند در کندل 31 آگوست XRP نشان می دهد که گاوها با خرید ریپل در تلاش برای محافظت از حمایت 0.50 دلار هستند. با این حال، اقدام قیمت در 1 سپتامبر نشان می دهد که خرس ها به ایجاد فشار فروش بیشتر ادامه می دهند.

چارت روزانه ریپل

اگر قیمت به زیر 0.50 دلار سقوط کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها دوباره کنترل را به دست گرفته‌اند. این می تواند یک حرکت نزولی را به سمت حمایت قدرتمند در 0.41 دلار آغاز کند. در این صورت گاوها احتمالاً از این سطح با قدرت دفاع می کنند. جهش از سطح حمایت می تواند ریپل را برای مدتی بیشتر بین 0.41 تا 0.56 دلار حفظ کند.

اگر قیمت از 0.50 دلار بازگشت، نشان می دهد که این جفت ممکن است تا 0.56 دلار صعود کند. در این صورت گاوها باید بر این مقاومت غلبه کنند تا یک حرکت جدید به سمت 0.63 دلار و پس از آن به 0.73 دلار شروع کنند.

کاردانو (ADA)

کاردانو در چند روز گذشته بین 0.24 دلار و 0.28 دلار نوسان دارد. گاوها با خرید کاردانو در 29 آگوست قیمت را بالاتر از محدوده رساندند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

چارت روزانه کاردانو

این ممکن است گاوهای را وسوسه کند تا برای کوتاه مدت سودهای خود را ذخیره کنند. در این صورت فروش بیشتر افزایش یافت و قیمت در 31 آگوست به زیر خط روند صعودی سقوط کرد. خرس‌ها در مرحله بعدی تلاش خواهند کرد جفت ADA/USDT را به زیر سطح حمایت حیاتی 0.24 دلار کاهش دهند.

اگر قیمت از 0.24 دلار بازگشت، جفت ممکن است برای مدتی طولانی‌تر در یک کانال رنج نوسان داشته باشد. برعکس، اگر قیمت به زیر 0.24 دلار سقوط کند، شروع حرکت نزولی به 0.22 دلار و در نهایت به 0.20 دلار را نشان می دهد.

دوج کوین (DOGE)

گاوها با خرید دوج کوین در تلاش برای شروع بهبود هستند، که نشان می دهد تقاضا در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

چارت روزانه دوج کوین

جفت DOGE/USDT می تواند تا سطح حمایت ثابت در 0.06 دلار کاهش یابد. انتظار می رود خریداران با تمام توان از این سطح دفاع کنند زیرا شکستن زیر آن ممکن است روند نزولی را از سر بگیرد. سپس این جفت می تواند ابتدا به 0.055 دلار و سپس به حمایت نهایی نزدیک به 0.05 دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت از 0.06 دلار بازگردد، این نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید ارز در این سطوح هستند. سپس گاوها دوباره سعی می کنند بر مانع در EMA 20 روزه غلبه کنند. در صورت موفقیت، جفت ممکن است تا 0.08 دلار افزایش یابد.

سولانا (SOL)

سولانا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (21.37 دلار) در 30 آگوست کاهش یافت، که نشان می دهد خرس ها همچنان قدرت را در دست دارند سپس قیمت به حمایت حیاتی در 19.35 دلار رسیده است.

چارت روزانه سولانا

متحرک نمایی 20 روزه شیب نزولی دارد و RSI در ناحیه منفی قرار دارد که نشان می دهد مسیر کمترین مقاومت به سمت نزول است. اگر حمایت 19.35 دلاری به سمت پایین شکسته شود، فروش ممکن است تشدید شود و قیمت به 18 دلار کاهش یابد.

آنطور که به نظر می رسد، زمان برای قدرت گاوها به پایان رسیده است. اگر بخواهند بازیابی را آغاز کنند، باید به سرعت با خرید سولانا قیمت را بالاتر از مقاومت پیش رو در 22.30 دلار برسانند. اگر این کار را انجام دهند، جفت ممکن است به سمت 26 دلار افزایش یابد. SMA 50 روزه (23.42 دلار) ممکن است به عنوان یک مانع عمل کند، اما احتمال عبور از آن وجود دارد.

تون کوین (TON)

تن کوین (TON) در یک روند صعودی قوی است. خرس‌ها تلاش کردند تا رالی را نزدیک به 1.77 دلار متوقف کنند، اما گاوها دست از تلاش و مقاومت برنداشتند. این نشان می دهد که گاوها عجله ای برای ذخیره سود ندارند.

چارت روزانه تون کوین

خرید ارز ton در 1 سپتامبر از سر گرفته شد و جفت TON/USDT به هدف الگوی 1.91 دلار رسید. اگر خریداران قیمت را از این سطح افزایش دهند، ممکن است روند صعودی ادامه یابد و این جفت به 2.38 دلار افزایش یابد. این سطح ممکن است شاهد رزرو سود توسط معامله گران باشد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 1.66 دلار برسد، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد. چنین حرکتی نشان دهنده فروش تهاجمی در سطوح بالاتر خواهد بود. این میتواند جفت را به سطح شکست 1.53 دلار برساند.

پولکادات (DOT)

پولکادات از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4.56 دلار) در 30 آگوست بازگشت، که نشان می دهد احساسات منفی بر بازار حاکم است و معامله گران با هر رالی صعودی دست به فروش دارایی های خود می زنند.

چارت روزانه پولکادات

فروش در 31 آگوست بیشتر شد و جفت DOT/USDT به سطح حمایت 4.22 دلار کاهش یافت. این سطح احتمالا شاهد نبرد بین گاوها و خرس ها خواهد بود. اگر قیمت به زیر 4.22 دلار سقوط کند، این جفت ارز می تواند مرحله بعدی روند نزولی را تا 4 دلار آغاز کند.

اگر گاو ها قصد دارند به میدان بازگردند باید با خرید پولکادات، به سرعت قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت می تواند به مقاومت پیش رو در 5 دلار برسد.

پالیگان (MATIC)

شکست قیمت پالیگان در حفظ بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.58 دلار) در 29 اوت ممکن است باعث ذخیره سود از سوی معامله گران کوتاه مدت شده باشد. در این صورت گاوها با خرید ارز ماتیک سعی کردند در 30 و 31 آگوست قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، اما خرس‌ها موضع خود را حفظ کردند.

چارت روزانه ماتیک

در این صورت خرس ها سعی خواهند کرد با پایین آوردن قیمت به زیر سطح حمایت فوری در 0.53 دلار، موقعیت خود را تقویت کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت MATIC/USDT ممکن است به حمایت حیاتی در 0.51 دلار سقوط کند.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، احتمالاً با فروش متحرک متحرک نمایی 20 روزه و دوباره در SMA 50 روزه (0.66 دلار) مواجه خواهد شد. از سوی دیگر، شکست به زیر 0.51 دلار می تواند روند نزولی را از سر بگیرد. حمایت بعدی 0.45 دلار است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments